اپل از اتهام نقض پتنت دانشگاه ویسکانسین تبرئه شد

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه ویسکانسین آمریکا پیش‌تر از اپل به دلیل آنچه آنها نقض حق ثبت یکی از اختراعاتشان توسط اپل می‌دانستند شکایت کرده بود؛ حالا نتیجه نهایی این دادخواست مشخص شده است.
تبلیغات

دادگاه تجدید نظر فدرال بر سر اختلاف اپل درباره‌ی یک پتنت یا حق ثبت اختراع با دانشگاه وسیکانسین – مدیسون حکم خود را صادر کرده است. حکم دادگاه که ابتدا توسط رویترز مشاهده شده، اظهار می‌دارد که Apple در مورد ثبت یکی از اختراعات دانشگاهی تخلفی نکرده است؛ و حکم قبلی را که به نفع دانشگاه صادر شده و اپل را محکوم به پرداخت غرامت ۲۴۹ میلیون دلاری کرده بود لغو کرده است. جالب آن‌که بنا به تشخیص دادگاه، مبلغ ۲۷۲ میلیون دلار دیگر هم به دلیل استفاده‌ی مکرر اپل از آن حق اختراع به مبلغ جریمه‌ی فوق اضافه شده بود؛ اما حالا با رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر عدم تخلف اپل احتمالا این مبلغ اضافی جریمه نیز لغو خواهد شد.

دادخواست حق ثبت اختراع  به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد هنگامی که شعبه‌ی صدور مجوز دانشگاه – بنیاد تحقیقات فارغ‌التحصیلان ویسکانسین (WARF) - دادخواستی را مبنی بر اینکه تعدادی از پردازنده‌های آیفون و آیپد از فناوری‌های توسعه داده شده‌ی این دانشگاه بدون مجوز استفاده کرده‌اند، مطرح کرد.  دانشگاه ابتدا در سال ۲۰۱۵ برنده این دادخواست اعلام شد هنگامی که هیئت منصفه دادگاه اعلام کرد اپل در آیفون 5S، آیپد ایر و آیپد مینی ۲ قوانین حق ثبت اختراع را نقض کرده است. اما اخیرا دادگاهی اعلام کرده که هیچ‌یک از اعضای معقول هیئت منصفه‌ نشانی از تخلف پیدا نکرده است، که این موضوع خود دال بر لغو حکم قبلی دادگاه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات