تعیین خط فرمول یک روسیه ۲۰۱۸؛ پول پوزیشن بوتاس و مرسدس بنز در سوچی

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ با پول پوزیشن والتری بوتاس از تیم مرسدس به پایان رسید؛ لوئیس همیلتون و سباستین فتل، در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
تبلیغات

پس از موفقیت تیم مرسدس در ۲ مرحله‌ی ابتدایی و تمرینی پیست سوچی روسیه، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ برای تعیین خط به میدان رفتند که با پیشتازی والتری بوتاس به پایان رسید. به این ترتیب بوتاس فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از بوتاس فنلاندی، لوئیس همیلتون و سباستین فتل از تیم فراری در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. 

Russian Grand Prix formula1 / گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸

در حالی که تیم فراری برای ماندن در کورس قهرمانی و رقابت با مرسدس، به کسب سکو از مسابقه فرمول یک روسیه نیاز مبرمی دارد، اما رانندگان این تیم ایتالیایی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در دور تعیین خط از رقبای همیشگی خود پیشی بگیرند. پیشتازی سباستین فتل در دور تمرینی اول، امید زیادی برای کسب سکو در میان تیم فراری ایجاد کرد. اما لوئیس همیلتون که این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد، به همراه هم‌تیمی خود شانسی برای رانندگان فراری در تمرین دوم، سوم و دور تعیین خط باقی نگذاشت. 

Russian Grand Prix formula1 / گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸

مرحله اول تعیین خط فرمول یک روسیه با خروج لانس استرول، استوفل وندورن، سرگئی سیروتکین، فرناندو آلونسو و برندون هارتلی از جدول و باز ماندن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط ادامه یافت. در این مرحله همیلتون، بوتاس و ورشتاپن بهترین زمان Q1 را به خود ثبت کردند.

Russian Grand Prix formula1 / گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸

دور دوم مرحله تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ با پیشتازی همیلتون، بوتاس و فتل ادامه یافت؛ نیکو هالکنبرگ، مارکوس اریکسون، پیر گسلی، دنیل ریکیاردو و مکس ورشتاپن نیز از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، هاس، فورس ایندیا و سائوبر توانستند در مرحله نهایی تعیین خط حضور داشته باشند. نکته جالب این‌که هر دو راننده تیم ردبول از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند.

Russian Grand Prix formula1 / گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸

مرحله سوم دور تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸ با پیشتازی والتری بوتاس از تیم مرسدس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۳۸۷ ثانیه به پایان رسید. لوئیس همیلتون نیز که طی دور مرحله قبلی در صدر قرار داشت، با ۰.۱۴۵ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. سباستین فتل از تیم فراری هم با ۰.۵۵۶ اختلاف در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه ایستاد. پس از فتل آلمانی، کیمی رایکونن از فراری، کوین مگنوسن از هاس، استبان اکن از فورس ایندیا، چارلز لکلرک از سائوبر، سرجیو پرز، رومن گروژان و مارکوس اریکسون در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند. 

Russian Grand Prix formula1 / گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۸

مرحله اصلی فرمول یک روسیه ۲۰۱۸، یک‌شنبه ۸ مهر ماه ۹۷ از ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد. خلاصه‌ی مرحله تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات