جذاب ترین شاسی بلندهای آفرود و غول پیکر جهان

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
در سال‌های اخیر خودروهای آف‌رود غول آسا با تعدادی بیشتر از گذشته ساخته شده‌اند. در این مطلب به معرفی ۱۴ مورد از شاسی‌‎بلندهای پهن‌پیکر و تولید محدود دنیا، پرداختیم.
تبلیغات

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید که در دورانی از آف‌رود های عجیب و ساختار شکن زندگی میکنیم ۱۴ خودرویی را که در ادامه می‌آیند از دست ندهید. برای انتخاب این آفرودها دو شاخص مد نظر بوده است که نخست رانندگی با آن‌ها در خیابان مجاز باشد و دوم اینکه در دسترس خرید عموم باشند. گرانترین خودرو این فهرست قیمت میلیون دلاری و تمام خودروها بالای ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند.  

مرسدس بنز AMG G63 مدل ۶در۶

مرسدس بنز amg g63

حضور این6x6 لوکس و قوی در فهرست ما قطعی بود. بزرگنمایی نیست اگر بگوییم هر خودروی ۶ چرخ معرفی شده در این فهرست از مرسدس بنز  AMG G63 الهام گرفته است. هر چند اکنون خودروهای ۶ چرخ بزرگتر و قدرتمندتری وجود دارند اما G63 تنها محصولی است که در نسخه اصلی کارخانه، با ۶ چرخ متحرک عرضه شد.

دویل سیکستی

devel sixty

دویل سیکستی ساختار شکن ترین آفرود ۶در۶ تا به امروز است. انتقال قدرت به ۶ چرخ، بدنه فیبر-کربن و طراحی فضایی که آنرا حتی مناسب رفتن به مریخ می‌کند از جمله مشخصات این غول آف‌رود هستند. موتور ۶.۷۵ لیتری هشت سیلندر آن ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در آپشن‌های مختلف قدرت آن به ۱۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. حتی دیوانه‌وار کلمه مناسبی برای توصیف این خودرو نیست.

مسابقه سرعت دویل سیکستی با بنتلی که با برد این شاسی‌بلند عجیب همراه بود، توجه زیادی در رسانه‌های دنیا برانگیخت. برای داشتن این غول قدرتمند و سریع ۴۵۰,۰۰۰ دلار کافی است.

روشل سناتور APC

روشل سناتور

خودرو تازه وارد در این فهرست، آفرود شبه نظامی شرکت کانادایی روشل است. نسخه نظامی روشل که مجهز به سلاح و بر پایه فورد سوپر دیوتی ساخته می‌شود، با امکانات فیلتر کردن هوا و تجهیزات اطلاعاتی تنها برای ارتش‌ها عرضه خواهد شد. نسخه غیر نظامی سناتور دارای تمام قدرت این خودرو ولی بدون تجهیزات نظامی و زرهی است.

شرکت روشل که مرکز آن در تورنتو کانادا است انواع وسایل نقلیه اختصاصی با قبالیت تردد در مسیرهای سخت را تولید می‌کند. قیمت این آف‌رود هنوز معلوم نیست، اما می‌توان اطمینان داشت که چندصد هزار دلاری باشد.

رینو GX نسخه ویژه

رینو gx

رینو GX شاسی‌بلند دیگری بر پایه فورد سوپر دیوتی است که بدنه ای مستحکم بر آن سوار شده اما بر عکس روشل سناتور کاربرد نظامی ندارد. هرچند یک شهروند عادی برای مصارف روزمره خود نیازی به آف‌رودی پهن‌پیکر، مثل این خودرو ندارد مگر اینکه فاجعه‌ی زیست‌محیطی رخ دهد یا زامبی‌ها حمله کنند.

بر عکس ظاهر بیرونی زمخت و خشن، درون خودرو بسیار لوکس و راحت است. قیمت رسمی این آف‌رود اعلام نشده اما در حدود ۲۴۹,۰۰۰ دلار گمانه زنی می‌شود.

شورولت سیلورادو هنسی ۶در۶

هنسی گولیاث

کسانی که به آف‌رود با ظاهر زیبا علاقه دارند مشتاق وانت هنسی خواهند شد. غول شش چرخ با قدرت ۷۰۵ اسب بخار که از شورلت سیلورادو، متولد شده است. هنسی دست به تغییراتی ساختار شکن در خودروی اولیه زده که شامل اضافه کردن جای بار بزرگتر، کابین شخصی‌سازی شده، کیت افزایش ارتفاع هشت اینچ، تایرهای ۳۷ اینچ از برند گودریچ و اگزوز چهارگانه است. 

وانت جدید هنسی هر ناهمواری را با سرعت و قدرت طی می‌کند. قیمت این محصول عجیب ۳۷۵,۰۰۰ دلار است و تنها ۲۴ نمونه از آن ساخته خواهد شد.

جیپ رانگلر ۶در۶ تیونینگ ساترن آفرود

JEEP wrangler 6x6

این جیپ 6X6، طبیعت چابک جیپ رانگلر را مخدوش می‌کند اما قدرت آنرا افزایش می‌دهد. این آف‌رود علاوه بر محور و جای بار انتخابی اضافه شده، به موتور ۶.۴ لیتری هشت سیلندر همی و افزایش ارتفاع ۴.۵ اینچ سیستم تعلیق مجهز شده است. این جیپ رانگلر، توسط ساترن آفرد برای بازیکن بیسبال تیم آتلانتای آمریکا اندرو جونس ساخته شده و اکنون با قیمت ۲۴۹,۸۰۰ دلار به فروش گذاشته شده است.

هامر H1 تیونینگ میل-اسپک

MILITARY-SPEC HUMMER H1

هامر اولیه برای دهه‌ها خودروی اصلی در عملیات پشتیبانی ارتش آمریکا بود اما برای رانندگی غیر نظامی، چندان راحت و کاربردیف محسوب نمی‌شد. شرکت تیونینگ میل-اسپک (Mil spec) این کمبودها را با پروژه بازسازی هامر H1 برطرف کرده است. هر نمونه از خودرو مطابق نظر خریدار شخصی سازی می‌شود که معمولا شامل صندلی‌های چرمی مجهز به ماساژور و سیستم تعلیق بهبود یافته برای کیفیت بهتر تجربه رانندگی، بدون کم کردن قابلیت‌های آف‌رود در این خودروی افسانه‌ای است.

برای افزایش قدرت این نمونه از موتور ۶.۶ لیتری دورامکس با قدرت ۵۰۰ اسب بخار استفاده می‌شود. نمونه‌های دیگری از H1 در حال توسعه هستند و قیمت‌ها مطابق با مشخصات تولید تغییر خواهد کرد. ارزانترین نمونه این پروژه، ۲۵۰,۰۰۰ دلار قیمت دارد.

لندرور دیفندر وایپر با تیونینگ ایست کوست

لندرور دفندر

ایست کوست دیفندر مانند میل-اسپک علاقه به تبدیل آف‌رود های معروف قدیمی به غول‌های جدید دارد. این شرکت پروژه‌های مختلفی در طول سال‌ها داشته اما این پروژه به نام وایپر پروژه‌ای یکتاست. اضافه کردن قفسه محافظتی بیرونی، تعلیق شخصی‌سازی با چرخ‌های ۲۰ اینچی و حذف تزئینات جانبی این خودرو را تبدیل به یکی از بد ظاهر ترین‌ لندرور دفندرها کرده است.

درون این آف‌رود با صندلی‌های راحت چرمی و سیستم اطلاعات سرگرمی (infotainment) شخصی‌سازی، کاملا در تضاد با بیرون است. این خودرو از موتور هشت سیلندر LS3 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد و قیمت ۳۰۰,۰۰۰ هزار دلاری دارد.

وانت فورد هنسی ولوسی‌راپتور ۶در۶

هنسی ولوسیراپتور

اگر لطیف بودن جزو اولویت‌های شما نیست هنسی ولوسی‌راپتور ‌‌‌‌‌‌‌‌انتخاب خوبی است. حتی نام این آف‌رود (VelociRaptor) به معنی تشنه‌ی سرعت است. حدود ۶۰۲ اسب بخار قدرت که به شش چرخ منتقل می‌شود به ولوسی راپتور این توانایی را می‌دهد که در ۴.۹ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت، سرعت‌گیری کند. این غول آف‌رود با چراغ‌های اضافی و رنگ نارنجی چشم‌ها را به خود جلب می‌کند و قیمت ۳۴۹,۰۰۰ دلاری دارد.

کارلمان کینگ

کارلمان کینگ

اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که آیا این شاسی‌ بلند‌‌‌‌‌‌ با بدنه زاویه‌دار، از دید پلیس مخفی می‌ماند؟ البته با نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت نمی‌توان چنین انتظاری داشت. این محدودی سرعت به خاطر عدم قدرت نیست چرا که این شاسی بلند بر پایه فورد سوپر دیوتی از موتور ۶.۸ لیتری ده سیلندر استفاده می‌کند. کارلمان کینگ به خاطر تجهیزات لوکس مثل تلوزیون، یخچال، میز، صندلی و‌ دیگر تجهیزات، وزن نهایی ۵۸۹۶ کیلوگرم دارد.

این امکانات لوکس، قیمت کارلمان کینگ را به ۲ میلیون دلار می‌رساند تا گرانترین آفرود دنیا باشد. برای امان ماندن از حمله زامبی‌ها در محیطی لوکس و دنج کارلمان کینگ انتخاب مناسبی است.

مرسدس بنز یونیماگ

مرسدس بنز یونیماگ

این آف‌رود غول پیکر در آمریکای شمالی تقریبا ناشناخته است اما در دیگر جاهای دنیا برای آتش نشانی در جنگل‌ها، مسابقه در بیابان‌ها در گروه کامیون‌های پشتیبانی باجا و ... استفاده می‌شوند. این مدل مشخص در عکس به عنوان کمپر استفاده شده و به معنی واقعی کلمه توانایی رفتن به همه جا را دارد.

ارث کروزر استرالیا این یونیماگ کمپر را با ایده ارایه کمپری که توانایی رفتن به انواع تجربه های کمپینگ ماجراجویانه را دارد معرفی کرده است. این کمپر تمامی امکانات یک خانه از جمله سرویس بهداشتی کامل و آشپزخانه را دارد و همچنین سوخت کافی را برای مسافرتی ۳۳۸۰ کیلومتری حمل می‌کند. این کامیون آفرود بهترین وسیله برای رفتن به طبیعت دست نخورده و کمپینگ است.

تویوتا لندکروزر ۶در۶ با فناوری مولتی‌درایو‌‌‌‌‌

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروزر از مدل‌های افسانه‌ای آف‌رود است. فناوری مولتی‌درایو در استرالیا در حال توسعه توانایی این فناوری در مدل ۶در۶ شده تویوتا لندکروزر بوده است. این لندکروزر ارتقا یافته در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود اما همه ی مدل‌های آن با ویژگی‌های متفاوت با انتقال قدرت به شش چرخ توانایی رفتن به همه جا را دارند.

 رضوانی تانک

تانک رضوانی

رضوانی نسخه‌های مختلفی از شاسی‌بلند خود با نام تانک تولید کرده است که البته با ۲ مدل، شهرت بیشتری دارد. نسخه‌ای از تانک، بدنه و شیشه‌های بالستیک (ضد گلوله) با موتور هشت سیلندر هل‌کت و قدرت ۷۰۷ اسب دارد. البته این محصول هم، به دلیل وزن بالا، شتاب زیادی ندارد.

نسخه پایه قیمت ۲۹۵,۰۰۰ دلار دارد و افزودن موتور هل‌کت هزینه اضافی خواهد داشت. امکانات اضافی دیگر شامل دید در شب و دود زایی برای مخفی ماندن، به سفارش خریدار عرضه می‌شوند.

آوتوروس شمن ۸ در ۸

آوتوروس شمن

اگر انتقال قدرت به شش چرخ دیگر توجه تان را بر نمی انگیزد آوتوروس شرمن ۸ در ۸ به صحنه می‌آید. از لحاظ قانونی رانندگی با این غول آف‌رود مجاز است اما از لحاظ فنی پیچیدن در دورها با این آف‌رود خیلی سخت است و بهتر است به کلی از پیچ دوری شود زیرا که هر چند این خودرو محور برای چرخش دارد چرخاندن هشت تایر قوانین فیزیک را نقض می‌کند. همچنین با قدرت ۱۷۰ اسب بخاری این وسیله اصلا سریع نیست و طراحی داخلی آن شبیه به صندلی هواپیمای یک پرواز ارزان قیمت است که قیمت ۲۱۵۰۰۰ دلاری آن را اصلا به صرفه نمی‌کند.

قابلیت اصلی این وسیله نقلیه رفتن به هرجا با راحتی کامل است. تایرهای بزرگ و انتقال قدرت به هشت چرخ به این وسیله توانایی افسانه‌ای برای بالا رفتن از موانع و صخره‌ها هر چند با سرعت محدود داده است.

تبدیل هر خودروی اسپرت به وسیله جنگی

وسیله جنگی

با ارتقادادن یک سابورو اوت‌بک یا در مورد این عکس یک مزدا MX-5 میاتا، می توان به اندازه دیگر آفرودهای گران‌قیمت این فهرست مورد توجه بود. تبدیل خودرو اسپرت معمولی به وسیله جنگی کار خیلی سختی نیست کافی است سیستم تعلیق را بالاتر ببرید، تایرهای حجیم و بزرگ و لایت بار اضافه کنید.

از لحاظ حقیقی ساخت یک خودرو جنگی واقعی با توجه به قیمت‌ها تنها امکان برای مردم عادی در این فهرست است. می توان بدنه کامارو را روی شاسی یک شورلت بلیرز قدیمی سوار کرد یا با ابزار ساده بدنه یک پورشه 924 قدیمی را کمی بالاتر برد و با خلاقیت‌هایی از این دست خودرو دلخواه خود را ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات