جدیدترین پتنت سامسونگ به ژست‌هایی غیر لمسی اشاره دارد

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی پتنتی از سامسونگ منتشر شده است که به ژست‌های غیر لمسی و حرکتی در هوا برای برقراری ارتباط با دستگاه اشاره دارد.
تبلیغات

در حال حاضر، رابط فعلی گوشی‌های هوشمند تا حد بسیار زیادی به لمس‌ها و سوایپ‌ها اتکا دارد؛ اما پتنت تازه‌ای از سوی سامسونگ به شیوه‌ی نوینی برای برقراری ارتباط با گوشی‌ها اشاره دارد که نیاز به لمس نمایشگرها را از میان بر می‌دارد.

این شیوه‌‌ی جدید توصیف‌شده در پتنت سامسونگ، به‌کلی بر پایه‌ی ژست‌های حرکتی و در هوا قرار دارد. به‌طور مشخص، سامسونگ دستگاه‌های سازگار را به یک واحد حسگر تازه که قادر به تشخیص حرکت است، تجهیز خواهد کرد. هنگامی که این اتفاق بیافتد، حسگر به‌صورت خودکار رابط مبتنی بر ژست را فعال می‌کند. این ژست‌ها شامل سوایپ از چپ به راست یا بالا به پایین به‌منظور مرور صفحات و یک لمس فضایی هستند که لمس سنتی را شبیه‌سازی خواهد کرد. علاوه بر این، پوشاندن کامل نمایشگر نیز موجب خاموش شدن آن می‌شود.

Samsung Patent
Samsung Patent
Samsung Patent
Samsung Patent

به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد Samsung درنظردارد که طیف مشخصی از مشتریان را به‌صورت بالقوه از این قابلیت جدید بهره‌مند کند. هرچند پنل‌های لمسی تقریبا در تمام وضعیت‌ها گزینه‌هایی قابل اعتماد و بادوام به حساب می‌آیند؛ اما غول کره‌ای اشاره کرده که سودمندی آن‌ها در کشورهایی که دمای هوای بسیار پایین در طول ایام زمستان متداول است، به‌نحو قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد. علاوه بر این، سامسونگ خاطرنشان می‌کند که ژست‌های حدکتی در هوا می‌توانند قابلیتی سودمند برای رانندگان باشند؛ زیرا لمس نمایشگر گوشی هوشمند یا سیستم سرگرمی داخلی خودرو در حین رانندگی هم غیر ایمن و هم به‌سختی امکان‌پذیر است.

این نخستین بار نیست که یک پتنت به ژست‌های در هوا اشاره می‌کند. بنا به گزارش‌ها، اپل نیز در حال کار روی ژست‌های اختصاصی غیر لمسی خود است؛ اما ظاهرا تلاش‌های سامسونگ در این زمینه زودتر از رقیب خود به ثمر خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات