چه انتظاری از رویداد دهم مهرماه مایکروسافت داریم

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
مطالعه 6 دقیقه
کمتر از چند ساعت دیگر تا برگزاری رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت باقی مانده است، در مقاله‌ی پیش رو، تمام انتظارات از این مراسم را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

تا برگزاری رویداد دهم مهر ماه (دوم اکتبر) مایکروسافت زمان زیادی باقی نمانده است و از هم‌اکنون می‌توان نسبت به آنچه در این مراسم اتفاق خواهد افتاد، به گمانه‌زنی پرداخت. ما می‌دانیم که این مراسم رویداد مهمی نخواهد بود و شباهتی به رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت که در سال ۲۰۱۵ برگزار و در آن از سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک رونمایی شد، نخواهد داشت. در این مراسم به احتمال فراوان شاهد رونمایی از دستگاه‌های جدید سرفیس به همراه محصولاتی از شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت و همچنین تمرکز بر ویندوز ۱۰ خواهیم بود. علاوه بر این، مایکروسافت از تمرکزش بر بهره‌وری در به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ با اسم رمز 19H1 نیز صحبت خواهد کرد.

چه انتظاری داشته باشیم؟

به گزارش بسیاری از منابع، در دهم مهر ماه از دستگاه‌های تازه‌ی سرفیس با همان فرم فکتور فعلی اما مشخصات ارتقاء یافته رونمایی خواهد شد. سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که کدام نوع پردازنده در نسل جدید سرفیس‌ها به کار خواهد رفت؟ مایکروسافت تقریبا به‌طور قطع از تراشه‌های نسل هشتم اینتل استفاده خواهد کرد؛ اما هنوز مشخص نیست که این پردازنده‌ها از نوع «کافی لیک» یا «ویسکی لیک» خواهند بود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که تمام دستگاه‌های جدید سرفیس از درگاه‌های USB-C بهره بگیرند.

سرفیس لپ‌تاپ جدید

سرفیس لپ تاپ / Surface Laptop

سرفیس لپ‌تاپ که در خرداد ۱۳۹۶ (می ۲۰۱۷) معرفی شد. اکنون تقریبا یک سال و نیمه شده است که در مقایسه با دیگر دستگاه‌های سرفیس موجود در بازار عمر نسبتا زیادی محسوب می‌شود. در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که در رویداد پیش‌روی مایکروسافت، نسل تازه‌ی این لپ‌تاپ با مشخصات داخلی ارتقایافته، درگاه USB-C و احتمالا رنگ جدید مشکی معرفی شود. مایه‌ی خوشحالی خواهد بود اگر به پیروی از سرفیس بوک ۲، شاهد رونمایی از مدل جدید ۱۵ اینچی سرفیس لپ‌تاپ باشیم. با این حال، هنوز در این باره هیچ جزئیاتی منتشر نشده است.

سرفیس پرو جدید

سرفیس پرو 2017 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 2017

آخرین نسل سرفیس پرو تنها چند هفته پس از سرفیس لپ‌تاپ در خرداد ۱۳۹۶ (می ۲۰۱۷) از راه رسید؛ بدین معنی که اکنون دیگر زمان به‌روزرسانی این محصول نیز فرا رسیده است. انتظار نمی‌رود که سرفیس پرو جدید هیچ تغییر سخت‌افزاری قابل توجه‌ای را تجربه کند و ارتقاء این محصول احتمالا محدود به همان مشخصات داخلی، لوازم جانبی و درگاه USB-C خواهد بود. با این حال، مایه‌ی تعجب نخواهد بود اگر شاهد پیروی سرفیس پرو از رویکرد طراحی گردتر در سرفیس گو جدید باشیم.

سرفیس گو LTE

Surface Go

احتمال می‌رود که در رویداد دهم مهر ماه مایکروسافت، خبرهای بیشتری را درباره‌ی سرفیس گوِ مجهز به شبکه‌ی نسل چهارم موبایل (LTE) بشنویم و دست‌کم از تاریخ عرضه و قیمت این محصول مطلع شویم. مایکروسافت دی ماه ۱۳۹۶ (ابتدای سال میلادی) اعلام کرد که سرفیس گو با LTE تا پایان ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. اکنون در شرف ورود به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ هستیم و تا پایان سال زمان زیادی باقی نمانده است.

نمونه‌های نمایشی نرم‌افزاری

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد در رویداد پیش‌روی خود بیشتر درباره‌ی ویندوز ۱۰ و تمرکزش بر بهره‌وری این سیستم‌عامل صحبت کند. در همین راستا انتظار می‌رود مایکروسافت از برخی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰، نمونه‌هایی نمایشی نشان دهد؛ اقدامی که مدت‌ها است دست به انجام آن نزده است.

قدری کمتر از حد انتظار

هرچند می‌توان کاملا مطمئن بود که در رویداد دهم مهر ماه، نسل جدید سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو معرفی خواهند شد؛ اما نسبت به رونمایی از دیگر محصولاتی که در ادامه از آن‌ها نام برده خواهد شد، نمی‌توان چندان اطمینان داشت.

سرفیس استودیو ۲

Surface Studio 2

ما می‌دانیم که مایکروسافت هم‌اکنون به سختی در حال کار روی نسل دوم سرفیس استودیو با اسم رمز Capitola است. بهبودهای سرفیس استودیو ۲ شامل مشخصات داخلی ارتقایافته، درگاه USB-C و تغییرات در طراحی پایه خواهد بود. علاوه بر این، اگر مایکروسافت کامپیوتر همه‌کاره‌ی خود را با هدف ارائه با قیمت پایین‌تر و تلاش برای قرار دادن بیشتر در دسترس مصرف‌کنندگان در موجودی و اندازه‌های بیشتر معرفی کند، موجب خوشحالی طرفداران خود خواهد شد. بنابراین، ما می‌دانیم که سرفیس استودیو ۲ در حال توسعه است؛ اما از زمان رونمایی از آن هنوز اطلاعی نداریم.

اسپیکر و هدست هوشمند

Harmon Kardon Invoke

ابتدای امسال، برخی از منابع آگاه به مایکروسافت اعلام کردند که این شرکت در کنار پروژه‌ی مخفی اندرومدا در حال کار روی لوازم جانبی صوتی از جمله یک هدست اختصاصی و یک اسپیکر رومیزی است. خبرگزاری ZDNet پس از آن گزارش داد که از هدست جدید ردموندی‌ها احتمالا در رویداد دهم مهر ماه رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، وب‌سایت ویندوز سنترال نیز گزارش می‌دهد که احتمال معرفی اسپیکر هوشمند مایکروسافت در مراسم یادشده وجود دارد. همچنین به‌تازگی پتنت‌های متعلق به مایکروسافت درباره‌ی اسپیکر هوشمند در سطح اینترنت منتشر شده‌اند که دستگاهی را با نمایشگر داخلی نشان می‌دهند.

چه انتظاری نداشته باشیم

همانند تمام رویدادهای دیگر مایکروسافت، محصولاتی وجود دارند که به‌طور قطع نباید انتظار معرفی آن‌ها را داشت؛ اما این به معنی ناامیدی کامل نیست و قطعا می‌توان نسبت به عرضه‌ی آن‌ها در آینده کماکان خوش‌بین بود.

اندرومدا

Surface Andromeda

دستگاه پر رمز و راز مایکروسافت که بسیاری از مدت‌ها قبل در انتظار رونمایی از آن هستند، قطعا در رویداد پیش‌روی ردموندی‌ها معرفی نخواهد شد. چند ماه پیش گزارش شد که پروژه‌ی اندرومدا به تعویق افتاده و عرضه‌ی آن به سال آینده موکول شده است تا مایکروسافت بتواند به کار روی سخت‌افزار و نرم‌افزار آن ادامه دهد. در نتیجه، تبلت انعطاف‌پذیر مایکروسافت امسال از راه نخواهد رسید.

سرفیس بوک ۳

سرفیس بوک / surface book

سرفیس بوک ۲ کمتر از یک سال پیش معرفی شد؛ بدین معنی که نباید انتظار رونمایی از نسل سوم این لپ‌تاپ را در ماه جاری داشت. مایکروسافت یک سال پس از عرضه‌ی نسل نخست سرفیس بوک، نسخه‌ای بهبودیافته از این دستگاه را با نام Performance Base روانه‌ی بازار کرد؛ در نتیجه احتمال می‌رود که امسال نیز مدلی ارتقاء یافته از سرفیس بوک ۲ را معرفی کند. با این حال، هنوز هیچ جزئیاتی از این محصول به بیرون درز نکرده است.

جذابیت رویدادهای مایکروسافت به این است که ردموندی‌ها برخلاف اکثر شرکت‌ها تا حد امکان از درز اطلاعات مربوط به محصولات در دست توسعه‌ی خود جلوگیری می‌کنند و همیشه جزئیات اندکی از آنچه در این مراسم‌ها رونمایی خواهد شد، وجود دارد. در نتیجه، این شرکت به خوبی می‌تواند در هر رویداد خود طرفداران را غافلگیر کند و آن‌ها نیز به صورت متقابل می‌توانند انتظار هرگونه شگفتی را داشته باشند. شما کاربران زومیت چه انتظاری از مراسم پیش‌روی مایکروسافت دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات