۷۵ بانک به سرویس پرداخت بلاک‌چین جی‌پی‌مورگان ملحق شدند

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پروژه‌ی مبتنی بر پرداخت بلاک‌چین که توسط جی‌پی‌مورگان (شرکت سرمایه‌گذاری چند ملیتی) هدایت می‌شود توانسته است ۷۵ بانک را با خود همراه کند.
تبلیغات

روز سه‌شنبه Financial Times در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات بانکی مانند Santander و Societe Generale در حال آزمایش شبکه‌ی اطلاعات بین بانکی (IIN) هستند. جی‌پی‌مورگان برنامه‌ی کار اشتراک‌گذاری اطلاعات را روی پلت‌فرم بلاک‌چین اختصاصی خود یعنی Quorom قرار داده است و از آبان ماه سال گذشته آن را با تعدادی از وام‌دهندگان آزمایش کرده است.

IIN، سر فصلی مشترک برای پرداخت‌های بین‌المللی است که به بانک‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات لازم برای پرداخت را با سرعت و به آسانی به سایر بانک‌ها ارسال کنند. IIN با پلت‌فرم‌های قدیمی مانند SWIFT و استارتاپ‌هایی مانند Ripple رقابت می‌کند. ماریان لیک، مدیرمالی شرکت جی‌پی‌مورگان می‌گوید:

یکی از گران‌ترین و زمان‌برترین عناصر در فرآیند پرداخت‌های مرزی، این است که بانک‌ها باید به سوالات یکدیگر پاسخ دهند. امروزه پرداخت‌هایی که به تعامل دو بانک نیاز دارند تا دو هفته به تعویق می‌افتند اما تکنولوژی جدید زمان تأخیر را به چند دقیقه کاهش می‌دهد. سایر بانک‌ها نیز برای استفاده از این سرویس مشتاق هستند.
banking

جی‌پی‌مورگان یکی از چندین بانکی است که قصد دارد فناوری بلاک‌چین را وارد سیستم مالی کند. پی‌ریزی پایه‌های تکنولوژی بیت‌کوین، استفاده از بلاک‌چین برای ایمن کردن اطلاعات و مشارکت در صنایعی مانند بانکداری از جمله پروژه‌های جی‌پی‌مورگان هستند. این شرکت همچنین در حال کار کردن روی پروژه‌های کوچک دیگر مبتنی بر بلاک‌چین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات