آکیولس کوئست، هدست مستقل واقعیت مجازی جدید فیسبوک با قیمت ۳۹۹ دلار معرفی شد

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک امروز در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Oculus Connect از آکیولس کوئست، جدیدترین هدست واقعیت مجازی مستقل خود با قیمت ۳۹۹ دلار رونمایی کرد.
تبلیغات

آکیولس، امروز جدیدترین هدست مستقل واقعیت مجازی خود را با نام آکیولس کوئست (Oculus Quest) معرفی کرد. این محصول با برچسب قیمت ۳۹۹ دلار بهار آینده‌ عرضه خواهد شد. به گفته‌ی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، این شرکت با آکیولس کوئست، نخستین نسل از محصولات آکیولس را تکمیل را خواهد کرد. زاکربرگ معتقد است که هدست جدید آکیولس، مشخصه‌های کلیدی سیستم ایده‌آل واقعیت مجازی از جمله طراحی بی‌سیم، کنترلرهای دستی مجازی و ردیابی موقعیتی کامل را با یکدیگر ترکیب می‌کند. وی می‌گوید:

ما بر این باوریم که اگر بتوانیم این سه ویژگی را درون یک هدست با یکدیگر ادغام کنیم، این محصول به شالوده‌ی نسل جدید واقعیت مجازی تبدیل خواهد شد.
Oculus Quest

آکیولس کوئست نسخه‌ی مصرفی پروژه‌ی پیشین سانتا کروز محسوب می‌شود. این هدست از کنترلرهای حرکتی شبیه به آکیولس تاچ بهره می‌گیرد و چهار دوربین زاویه‌ی عریض با فراهم کردن ردیابی موقعیتی، امکان حرکت در فضای مجازی را به کاربر می‌دهند. انتظار می‌رود کوئست از تجارب در سطح هدست ریفت با کاتالوگی با بیش از ۵۰ عنوان از جمله بازی‌های شناخته‌شده‌ی فعلی همچون شبیه‌ساز سنگ‌نوردیِ The Climb و بازی ماجراجویی پازلِ Moss پشتیبانی کند.

Oculus Quest

آکیولس کوئست در اصل هدست وابسته و رده‌بالای آکیولس ریفت را با دستگاه مستقل و نسبتا ارزان آکیولس گو که ابتدای سال جاری میلادی عرضه شد، ترکیب کرده است. هدست جدید آکیولس از همان نمایشگر آکیولس گو با وضوح تصویر ۱۴۴۰ × ۱۶۰۰ پیکسل در هر چشم استفاده می‌کند. با این حال، قدرت این هدست هنوز نامشخص است؛ اما به‌زودی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان آکیولس کانکت که هم‌اکنون در حال برگزاری است، قطعا اطلاعات بیشتری از آن فاش خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات