خودروی غیر استاندارد در کشور وجود ندارد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی معتقد است که با وجود تردد تعداد زیاد انواع وسایل نقلیه در جاده‌های کشور، خودروی غیر استاندارد وجود ندارد.
تبلیغات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت:

۲۲ میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند و سالانه بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو نیز به این تعداد اضافه می‌شود؛ اما خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم.
تقی مهری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی راهور ناجا

سردار تقی مهری  افزود:

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، سالانه بین ۱.۵ تا دو میلیون خودروی نو شماره‌گذاری می‌شوند؛ که این تعداد به چرخه ترافیکی اضافه شده و مشکلات خاص خود را رقم می‌زنند. سال ۱۳۸۴، هفت میلیون خودرو در کشور وجود داشت و این رقم امروز به حدود ۲۲ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین در خصوص آمار موتورسیکلت‌های فعال نیز گفت:

در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه انواع موتورسیکلت در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، که این رقم در سال ۱۳۸۴ در حدود سه تا چهار میلیون دستگاه بیش‌تر نبود. خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم، اما با توجه به افزایش هر روزه تقاضا و نیز طبق بررسی‌های انجام شده، هر ساله استفاده از وسایل نقلیه در حال افزایش است. به هر میزان که ظرفیت افزایش تولید بالاتر رود، در مقابل تقاضا نیز بیش‌تر خواهد شد.
امداد حادثه جاده

سردار مهری اضافه کرد:

به هر میزان که تعداد خودروها افزایش می‌یابد، به همان میزان نیز احتمال بروز حوادث بیش‌تر می‌شود. آمار خودروهای نوشماره از ابتدای سال جاری تاکنون هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد، که این مهم نشانگر کم شدن عرضه خودرو است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، افزایش شماره‌گذاری داشتیم و مرداد ماه اوج کاهش شماره‌گذاری خودروهای جدید بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد:

کاهش جانباختگان تصادفات اگر بخواهد به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد، نیازمند عزم و همت ملی است. در این ارتباط باید استاندارد خودروها افزایش یافته و ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز سطح کشور که ۳۴۰۰ نقطه آن مربوط به خارج از شهرهاست، برطرف شود.
تصادف

سردار مهری اضافه کرد:

تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای کاهش حوادث رانندگی انجام گرفته، اما کافی نیست. افزایش ایمنی جاده‌ها، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی و کنترل هر چه بیش‌تر رانندگان، از جمله مسائلی هستند که تاثیر بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی سرنشینان خودرو دارند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات