طرح کارورزی دولت با وعده ایجاد ۷۰ هزار شغل

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
طرح کارورزی دولت، برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بی‌کار، فاقد بیمه و سابقه‌ی کار در نظر گرفته شده و با پرداخت کمک هزینه به کارورزان همراه است.
تبلیغات

وزارت کار به‌منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری جدید ایجاد شغل اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی یک دوره‌ی آموزشی بوده و از برنامه‌های دولت در راستای تولید و اشتغال است. دوره‌ی کارورزی بر اساس استاندارهای مصوب آموزش مهارتی، تعیین می‌شود که برای هر داوطلب حداقل ۶ ماه و حداکثر ۱۲ ماه (به‌طور متوسط پنج ماه) است. همچنین کارورزان پذیرفته‌شده در طرح، به‌صورت ماهیانه، ۳۰ درصد حداقل دستمزد (۳۳۴ هزار تومان) به‌عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

این طرح ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته‌ی دانشگاهی بیکار، فاقد بیمه و سابقه‌ی کار را هدف قرار می‌دهد و دولت همچنین به ازای هر کارورز مبلغ ۵۰ هزار تومان به‌منظور تأمین بیمه‌ی مسئولیت مدنی در سال پرداخت می‌کند.

طرح کارورزی

طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی باعث افزایش روحیه و انگیزه‌ی کارآفرینی در جوانان شده و سطح مهارت و تجربه‌ی آن‌ها در محیط کار را افزایش می‌دهد که درنهایت با انتقال مهارت و تجربه‌های این افراد به محیط کسب‌وکار، سرمایه‌ی انسانی تقویت خواهد شد.

وزارت کار، تعداد ۷۰ هزار نفر دانش‌آموخته‌ی دانشگاهی را برای دوره‌ی کارورزی سال ۹۷ تخمین زده است. رشته‌های تحصیلی علوم تربیتی، علوم انسانی و هنر، علوم اجتماعی، علوم ریاضیات و محاسبات، بازرگانی و حقوق، مهندسی تولید و ساخت، کشاورزی و دامپزشکی، بهداشت و رفاه و خدمات گروه‌های عمده برای اجرای این طرح هستند. گروه‌های عمده‌ی رشته‌ی تحصیلی و گروه‌های عمده‌ی فعالیت در جداول زیر عنوان شده است.

طرح کارورزی
طرح کارورزی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات