پاناسونیک از نسخه مفهومی دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم لومیکس S1 و S1R رونمایی کرد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
مطالعه 6 دقیقه
پاناسونیک در خلال کنفرانس خود، نسخه‌ی مفهومی جدیدترین پرچمداران خود را معرفی کرد و آن‌ها را در معرض نمایش عموم قرار داد.
تبلیغات

نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸، جذابیت‌های زیادی برای کاربران و علاقه‌مندان صنعت عکاسی به همراه داشته است. مطرح‌ترین شرکت‌های این بخش از دنیای فناوری، با معرفی جدیدترین دستاورد‌های خود، روح تازه‌ای به آن بخشیدند و خبر از رقابتی داغ و جذاب در آینده‌ای نزدیک دادند.

در این بین پاناسونیک، رویدادی بسیار جذاب و شلوغ را سپری کرد؛ از معرفی اتحادیه‌ی L-Mount و به‌روزرسانی جدید برای دوربین‌های لومیکس GH5، GH5S و G9 تا لنز واید جدید سیستم میکرو چهارسوم با قابلیت جایگزین شدن و استفاده به‌جای پنج لنز پرایم، بخشی از خبرهای جذاب غول دنیای فناوری ژاپن بودند.

پاناسونیک S1 و S1R

اما بدون شک مهم‌ترین بخش از کنفرانس پاناسونیک، به خبر ورود رسمی این شرکت به جمع تولیدکنندگان دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه مربوط می‌شود. جایی که پیش از این سونی در آن خودنمایی می‌کرد و به‌تازگی نیکون و کانن به جمع این دست از تولیدکنندگان پیوسته بودند. پاناسونیک طی سنت همیشگی خود، پیش از معرفی رسمی و اعلام مشخصات فنی دقیق محصولات پرچمدار خود، طی رویدادی با نمایش نسخه‌ی مفهومی خبر از ساخت و عرضه‌ی توانمند‌ترین محصول خود طی ماه‌های آینده می‌‌دهد. این شرکت در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸ به روند همیشگی خود، تنها با نمایش نسخه‌ی مفهومی، به ارائه‌ی مشخصات فنی محدودی از محصولات جدید خود اکتفا کرد.

پاناسونیک نام سری جدید دوربین‌های خود را لومیکس S‌ نام‌گذاری کرده است؛ جایی که دوربین‌های فول‌فریم و بسیار توانمند این شرکت برای کاربران حرفه‌ای عرضه خواهند شد. این دوربین‌های عکاسی به مانت L مجهز خواهند بود؛ سیستمی که توسط لایکا طراحی شده و پاناسونیک و سیگما به تولید محصولاتی با این سیستم خواهند پرداخت. به‌گفته‌ی مدیران پاناسونیک، در زمان عرضه‌ی دوربین‌های جدید این شرکت، سه لنز از خانواده‌ی لومیکس و ۸ لنز از خانواده‌ی لایکا در دسترس خواهند بود.

پاناسونیک S1 و S1R

Panasonic از راه‌حل مشابه نیکون و سونی برای تقسیم‌بندی دوربین‌های پرچمدار خود استفاده کرده است؛ جایی که پاناسونیک لومیکس S1R نقش گزینه‌ی مجهز به سنسوری با رزولوشن بالا و توانایی‌های عالی عکاسی را برای ژانر‌های پرتره، منظره و رویداد‌ها بازی خواهد کرد و قطعا برچسب قیمتی بیشتری نسبت به برادر خود خواهد داشت. پاناسونیک لومیکس S1 نیز با سنسور فول‌فریم و رزولوشن کمتر، خود را به‌عنوان دوربینی سریع با قابلیت‌های بسیار خوب عکاسی در کنار توانایی عالی فیلم‌برداری معرفی می‌کند.

همان‌طور که پیشتر در شایعات نیز شنیده می‌شد، دوربین‌های فول‌فریم پاناسونیک از زبان طراحی مشابه با لومیکس G9 بهره می‌برند. کلید کنترلی حالات مختلف عکاسی ترکیب‌شده با کلید تنظیم عکاسی پیاپی و تایمر در بخش بالا و سمت چپ دوربین، در کنار نمایشگر وضعیت تنظیمات در بخش بالا و سمت راست، سه حلقه‌ی کنترلی اعمال سریع تنظیمات و کلید‌‌های میان‌بر با قابلیت سفارشی‌سازی، همگی جزیی از المان‌هایی است که پیش از این در G9 وجود داشتند و اکنون شاهد حضور آن‌ها در لومیکس S1 و S1R هستیم. مشخصات فنی ارائه‌شده از سوی پاناسونیک به شرح زیر است:

پاناسونیک S1 و S1R
  • لومیکس S1R به سنسور فول‌فریم ۴۷ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.
  • لومیکس S1 از سنسور فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.
  • هر دو دوربین از بدنه‌ و ظاهری یکسان بهره می‌برند.
  • هر دو دوربین قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ ۵۰/۶۰ فریم بر ثانیه را خواهند داشت.
  • پردازنده‌ی جدید Venus Engine وظیفه‌ی پردازش سیگنال‌های دریافت‌شده از سنسور را برعهده خواهد داشت.
  • سیستم جدید L-Mount در این دوربین‌ها به‌کار گرفته خواهد شد و کاربران امکان استفاده از لنز‌های پاناسونیک، لایکا و سیمگا را در آن‌ها خواهند داشت.
  • پاناسونیک فناوری Dual I.S خود که پیشتر در دوربین‌های میکرو چهارسوم این شرکت استفاده می‌شد، به دوربین‌های فول‌فریم خود آورده است تا توانمند‌ترین سیستم حذف لرزش در اختیار عکاسان و کاربران حرفه‌ای نیز باشد.
  • هر دو دوربین به درگاه‌های کارت حافظه‌ی SD و XQD مجهز خواهند بود.
  • نمایشگر چرخان در سه محور متفاوت در لومیکس S1 و S1R در دسترس خواهد بود.
  • فناوری فوکوس خودکار تشخیص کنتراست DFD با هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری ماشین وظیفه‌ی فوکوس خودکار و سریع را بر سوژه‌ها بر عهده خواهد داشت.
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R
پاناسونیک S1 و S1R

دوربین‌های پاناسونیک همواره از توانمندترین نمونه‌های موجود در زمینه‌ی فیلمبرداری بوده‌اند. این شرکت مطرح دنیای تصویر از توانایی بالای دوربین‌های فول‌فریم خود در فیلمبرداری خبر داده است؛ با این حال جزئیاتی در خصوص توانایی فیلمبرداری پیوسته بدون محدودیت، امکان ضبط داخلی ویدیو‌های ۱۰ بیت و ۴:۲:۲، پروفایل‌های رنگی و قابلیت‌های کمکی مانند خطوط گورخر و فوکوس پیک، ارائه نکرده است.

پاناسونیک سال‌ها است دوربین‌های خود را در برابر شرایط آب‌و‌هوایی مقاوم می‌کند تا عکاسان مشکلی بابت ثبت تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی در شرایط مختلف مانند بارش باران نداشته باشند. این شرکت‌ مطرح ژاپنی در خصوص دوربین‌های فول‌فریم جدید خود نیز اعلام کرد که تمام بخش‌های هر دو نمونه ۱۰۰ درصد در برابر نفود مایعات و گرد‌و‌غبار مقاوم شده‌اند تا با بهترین و مقاوم‌ترین دوربین‌های حرفه‌ای بازار مواجه باشیم. همچنین اقدامات پاناسونیک در طراحی این دوربین‌ها باعث شده است تا در دمای پایین نیز امکان عملکردی بی‌نقص را داشته باشند.

پاناسونیک هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی دوربین‌های خود اعلام نکرده و تنها از بازه‌ی ابتدای ۲۰۱۹ در خصوص معرفی نهایی و عرضه‌ی آن‌ها سخن گفته است.

پاناسونیک S1 و S1R

پاناسونیک در کنار رونمایی از دوربین‌های جدید خود، خبر از نهایی‌سازی مراحل طراحی و توسعه‌ی سه لنز جدید مانت L‌ داد. شرکت‌های حوزه‌ی دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای، همواره تمام تلاش خود را برای ارائه‌ی طیف گسترده و کاملی از لنز‌ سیستم دوربین‌های خود می‌کنند تا کاربران کمبودی در این راستا حس نکنند. پاناسونیک نیز در همین راستا با تمام توان مشغول توسعه‌ی لنز‌های جدیدی است و سه نمونه‌ی بسیار محبوب ۵۰ میلی‌متری پرایم F/1.4، استاندارد ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری و تله‌فوتو ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری را در دست توسعه دارد تا در کنار عرضه‌ی دوربین‌های فول‌فریم جدید خود، این لنز‌ها را نیز در اختیار خریداران و کاربران قرار دهد. البته پاناسونیک در همین خصوص اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰، ۱۰ لنز خانواده‌ی لومیکس S در اختیار کاربران خواهد بود.

پاناسونیک S1 و S1R

با وجود تمرکز زیادی پاناسونیک بر توسعه‌ی دوربین‌های فول‌فریم، این شرکت نه تنها هیچ برنامه‌ای برای ترک بازار دوربین‌های میکرو چهارسوم ندارد، بلکه به تولید و عرضه‌ی آن‌ها در کنار نمونه‌های فول‌فریم برای کاربری‌های رده‌پایین‌تر با برچسب قیمتی کمتر خواهد پرداخت.

پاناسونیک S1 و S1R

نظر شما در خصوص دوربین‌های فول‌فریم و سیستم جدید عکاسی پاناسونیک چیست؟ این محصولات این شرکت قابلیت شکست دوربین‌های محبوب سری آلفا سونی رو دارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات