آنتن‌دهی ضعیف آیفون XS و آیفون XS MAX در اتصال به شبکه‌ LTE و وای فای

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مطالعه 4 دقیقه
برخی از کاربران آیفون XS و آیفون XS MAX از عملکرد ضعیف گوشی آیفون خود در اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi و LTE اظهار ناراحتی می‌کنند.
تبلیغات

طبق روال هر سال که پس از معرفی و عرضه‌ی گوشی‌ جدید، برخی کاربران گزارش‌هایی را در مورد دستگاه جدید منتشر‌ می‌کنند؛ برخی کاربران آیفون XS و آیفون XS MAX اپل نسبت به عملکرد ضعیف گوشی هوشمند خود در اتصال به شبکه‌ی وای‌فای و LTE خبر داده‌اند.

21 شهریورماه، آیفون XS و آیفون XS مکس اپل با نمایشگر ۵.۸ و ۶.۵ اینچی OLED و پردازنده هفت نانومتری A12 معرفی شدند. هنوز یک هفته از زمان عرضه‌ی گوشی‌های جدید به بازار نمی‌گذرد که تعداد انگشت‌شماری از کاربران آیفون XS و آیفون XS Max، به Reddit و فروم خدمات پشتیبانی اپل، گزارش کرده‌اند که گوشی جدید در اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi و سلولار، عملکرد ضعیفی دارد. یکی از کاربران در فروم خدمات پشتیبانی اپل گفته است: 

در حالیکه گوشی آیفون ۷ پلاس و آیپد اپل نسخه‌ی ۲۰۱۷، به‌راحتی به شبکه‌ی ۵ گیگاهرتزی متصل می‌شود؛ گوشی آیفون XS جدید در همان مکان، تنها دو خط آنتن را نشان می‌دهد. به‌راحتی نمی‌توانم به شبکه‌ی اینترنت وصل شوم. واقعا ناامیدکننده است. مجبور شدم به شبکه‌ی ۲.۴ گیگاهرتز تغییر وضعیت بدهم و با این سرعت به شبکه‌ی اینترنت وصل شوم. امیدوارم اپل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کند.
آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

یکی از کاربران Reddit که گوشی آیفون XS Max با پشتیبانی اپراتور تلفن همراه ورایزون دارد، همین مشکل را در اتصال به شبکه‌ی سلولار LTE گزارش کرده است. وی می‌گوید: 

قبلا گوشی آیفون ۸ پلاس داشتم. همیشه گوشی آیفون‌ام، دو خط آنتن‌دهی اینترنت را برای اتصال به شبکه‌ی LTE نشان می‌داد، گاهی هم تنها یک خط آنتن را نشان می‌داد. هیچ‌وقت با مشکل قطعی اینترنت مواجه نشده‌ بودم. با همان یک خط آنتن اینترنت می‌توانستم ویدئو تماشا کنم و کارهای دیگری را که نیاز داشتم با اینترنت، انجام بدهم. با خرید گوشی آیفون XS MAX، در اکثر مواقع گوشی تنها یک خط آنتن‌دهی اینترنت را نشان می‌دهد. به‌ندرت دو خط آنتن را روی گوشی می‌بینم و گاهی هم اتصالم به اینترنت قطع می‌شود و دستگاه در جستجوی سرویس اینترنت است. این شرایط بسیار ناامیدکننده است. شرایط نسبت به گوشی آیفون قبلی که داشتم بدتر شده است. ابتدا تصور می‌کردم اشکال از گوشی آیفون است، و ورایزون را مجبور کردم آن را تعویض کند. گوشی آیفون جدید هم مشکلات گوشی قبلی را دارد. عاشق گوشی آیفون جدید با نمایشگر بزرگتر هستم، ولی شاید مجبور شوم به‌دلیل مشکلاتی که در اتصال به اینترنت دارم، از گوشی آیفون ۸ پلاس قبلی‌ام استفاده کنم. 
آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

براساس گزارش وبلاگ WiWavelength، بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس، در مقایسه با گوشی های آیفون مدل قبلی خود، عملکرد ناامیدکننده‌ای در فرکانس رادیویی نشان می‌دهند.

WiWavelength گزارش می‌کند که عمده‌ی مشکلات گزارش‌شده از سوی کاربران گوشی‌های آیفون جدید، مربوط به عملکرد ضعیف گوشی در اتصال به شبکه‌ی اینترنت است. ظاهرا کاربران آنتن‌دهی ضعیفی در اتصال به شبکه‌ی اینترنت تجربه کرده‌اند. برای برخی کاربران این سوال پیش آمده است که آیا مشکل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل خواهد شد یا خیر؟ وبلاگ WiWavelength معتقد است که به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل iOS و به‌روزرسانی‌های اپراتور تلفن همراه، می‌تواند تغییراتی در نحوه‌ی ارتباط مودم با شبکه ایجاد کند.

برخی نیز این موضوع را مطرح کرده‌اند که در صورت لزوم با یک یا دو بار به‌روزرسانی firmware اپل، این مساله مرتفع خواهد شد. به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل iOS و به‌روزرسانی‌های مربوط به اپراتور تلفن همراه، می‌تواند باعث ارتباط و اتصال بهتر مودم با شبکه‌ی بی‌سیم شود. در نتیجه کاربر نهایی، نتیجه‌ی به‌روزرسانی‌ها را با توجه به وضعیت آنتن‌دهی اینترنت روی دستگاه خود مشاهده می‌کند، و در نهایت گوشی در اتصال به شبکه‌ی اینترنت عملکرد بهتری (یا شاید ضعیف‌تر)‌ نشان می‌دهد.

یکی از راهکارهای حل مشکل به‌صورت نرم‌افزاری، افزایش conducted power است. اما WiWaveLength معتقد است که انجام چنین کاری بعید است، زیرا به‌نظر می‌رسد که اپل پیش از مطرح‌شدن این مسایل conducted power را به‌صورت آزادانه اعمال کرده و در نظر گرفته است.

در نهایت، به‌نظر می‌رسد که با تغییرات سخت‌‌افزاری ممکن است این مشکل حل شود، که جزو یکی از گزینه‌ها و راهکارهای خوب به‌حساب می‌آید. اما شاید چنین تغییراتی برای اپل، جزو آخرین گزینه‌های درنظر گرفته‌شده باشد. وبلاگ WiWavelength معتقد است که باید ببینیم چه تعداد از کاربران و در چه بازه‌های زمانی مشکل اتصال به اینترنت را گزارش می‌کنند، تا اپل بتواند در مورد حل آن بهترین تصمیم را بگیرد. با این وجود، بسیاری از کاربران نیز با بهره‌مندی از سه فناوری رادیویی جدید در آیفون XS‌ از جمله 4×4 MIMO ،QAM و LAA، سرعت انتقال داده‌ی بیشتری را تجربه می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که عملکرد شبکه‌ی سلولار رو گوشی iPhone XS، تا حد زیادی به محل سکونت کاربران ارتباط دارد. هرچند کالا مشخص است که برخی از کاربران در اتصال به شبکه‌ی وای‌فای و شبکه‌ی سلولار مشکل سیگنال ضعیف را گزارش کرده‌اند، و این مساله را نمی‌توان نادیده گرفت. 

باید ببینیم در طی روزهای آتی، آیا کاربران دیگری نیز از ضعیف بودن سیگنال اینترنت خود شکایت می‌کنند یا خیر. در نهایت باید دید اگر حجم گزارش‌ها افزایش یابد، اپل چه واکنشی نشان می‌دهد و در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات