تصاویر و مشخصات فنی دوربین‌های فول فریم پاناسونیک فاش شد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
طبق تصاویر و گزارش‌های منتشر شده، پاناسونیک به زودی از دو دوربین فول‌فریم و بدون آینه رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

دنیای دوربین‌های عکاسی در حال تجربه‌ی تغییر و تحول بزرگی است. برند‌های باسابقه‌ی این صنعت با عبور از محدودیت‌های گذشته مانند سنسورهای کوچک‌تر و استفاده از آینه در بدنه‌ی دوربین‌ها، به تولید محصولات فول‌فریم و بدون‌آینه‌ با مانت کاملا جدیدی روی آورده‌اند. حال پس از رونمایی از دوربین‌های نیکون Z7 و نیکون Z6 در کنار کانن EOS R و انتشار شایعات گسترده‌ای از حضور پاناسونیک در دنیای دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه، به تازگی تصاویری از مشخصات فنی و ظاهر جدیدترین پرچمداران این شرکت فاش شده است. 

پیش‌تر اخبار متعددی در خصوص ورود پاناسونیک به دنیای دوربین‌های فول‌فریم منتشر شده بود؛ جایی که پیش از این تنها نام محصولات کانن، نیکون و سونی به چشم می‌خورد. اما ورود نیکون و کانن به دنیای دوربین‌های بدون آینه و تولید سیستم‌های کاملا جدید فرصت ایده‌آلی را در اختیار پاناسونیک گذاشت تا با توسعه‌ی دوربین‌های فول‌فریم، نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌های بیاندازد. 

دوربین فول فریم پاناسونیک S

پیش از این اخبار حاکی از معرفی یک دوربین فول‌فریم توسط پاناسونیک داشتند. اما به تازگی و با افشای تصاویر رسمی کنفرانس این شرکت در فتوکینا ۲۰۱۸، عرضه‌ی دو دوربین بدون آینه و فول‌فریم توسط غول فناوری ژاپن مشخص شد. سری کاملا جدید پاناسونیک S میزبان دوربین‌های فول‌فریم با مانت L خواهد بود. این سیستم پیش‌تر توسط لایکا توسعه یافته و اکنون با تشکیل اتحادی جدید بین پاناسونیک، لایکا و سیگما، محصولات بیشتری اعم از دوربین عکاسی و لنز با این سیستم تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

پاناسونیک S1 و S1R نام جدیدترین پرچم‌داران دوربین‌های عکاسی این شرکت خواهد بود که طبق اطلاعات فاش شده، برای فتح بازار عرضه خواهند شد و پاناسونیک دیگر برنامه‌ای برای رقابت در بخش میان‌رده و اقتصادی بازار را ندارد. غول ژاپنی دنیای تصویر، از فرمول مشابه نیکون در معرفی دو دوربین، یکی مجهز به سنسوری با رزولوشن بالا و توانایی‌های فوق‌العاده در ثبت تصاویر و دیگری دارای سنسوری با رزولوشن کمتر و البته عملکردی سریع‌تر، بهره برده است. 

دوربین فول فریم پاناسونیک S

پاناسونیک S1 و S1R با وجود ماهیت و کاربرد‌های مختلف، ویژگی‌های یکسان زیادی دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده‌ی تصویر Venus Engine جدید
  • مانت L
  • قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (برای اولین بار بین دوربین‌های فول‌فریم)
  • فناوری فوکوس خودکار تشخیص کنتراست DFD با هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین
  • پشتیبانی از Dual I.S (عملکرد همزمان لرزشگیر سنسور و لنز)
  • منظره‌یاب فوق‌العاده باکیفیت (بهترین در دنیای عکاسی به ادعای پاناسونیک)
  • دو درگاه کارت حافظه‌ی SD و XQD
  • نمایشگر چرخان در سه جهت
  • بدنه‌‌ای فوق‌العاده مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

تصاویر فاش شده در کنار مشخصات فنی دوربین‌های جدید پاناسونیک، از معرفی سه لنز جدید لومیکس برای دوربین‌های فول‌فریم این شرکت نیز خبر می‌دهد. سری جدید لنز‌های Lumix S، به زودی سه عضو جدید ۵۰ میلی‌متری پرایم F/1.4، نمونه‌ی استاندارد ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری و نسخه‌ی تله‌فوتو ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری را به خود خواهد دید. هم‌چنین پاناسونیک از عرضه‌ی ۱۰ لنز خانواده‌ی لومیکس اس به بازار طی یک سال آینده خبر می‌دهد.

دوربین فول فریم پاناسونیک S
دوربین فول فریم پاناسونیک S
دوربین فول فریم پاناسونیک S
دوربین فول فریم پاناسونیک S
دوربین فول فریم پاناسونیک S

پاناسونیک اکنون با ورود به دنیای دوربین‌های فول‌فریم، محصولات خود را در دو سری عرضه خواهد کرد:

  • Lumix S: دوربین‌های فول‌فریم و فوق‌العاده توانمند برای ارایه‌ی بالاترین کیفیت عکاسی و فیلمبرداری به کاربران حرفه‌ای
  • Lumix G: دوربین‌‌های میکرو چهارسوم با توانایی بالا در عکاسی و فیلمبرداری در کنار بدنه‌ و لنز‌های کوچک‌ و سبک‌‌تر و هم‌چنین قیمت‌ اقتصادی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات