ریکو از دوربین GR III با لرزشگیر سنسورشیفت سه‌محوره و لنز بهبودیافته رونمایی کرد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ریکو پس از مدت‌ها انتظار، محصول جدیدی از سری دوربین‌های GR را رونمایی کرد. این محصول قرار است اوایل سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار شود.
تبلیغات

ریکو از دوربین جدید خود با نام GR III رونمایی کرد. این دوربین که پس از دو محصول موفق GR و GR II توسعه یافته است، نوعی به‌روزرسانی برای نسل‌های قبل خود به شمار می‌آید. دوربین جدید دارای لرزشگیر تصویر از نوع سنسور شیفت بوده و سیستم لرزشگیر تشخیص فاز نیز روی سنسور ۲۴ مگاپیکسلی آن تعبیه شده است. لنز ۲۸ میلی‌متری و F2.8 این محصول نیز دست‌خوش طراحی مجدد شده و به‌علاوه، برای اولین بار این دوربین به صفحه‌ی لمسی مجهز شده است.

سنسور GR III اکنون برای خنثی کردن لرزش‌ها در سه جهت قادر به حرکت است که عملکردی مشابه فیلترهای ضدلرزش در دوربین‌های دیجیتال پنتاکس از همین شرکت را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که حذف لرزش در سطح سنسور صورت گرفته، احتمالا لنز دوربین برای سرعت بخشیدن به عملکرد فوکوس بازطراحی شده است. سیستم تشخیص فازی که روی سنسور تعبیه شده است، از دو حالت تشخیص فاز و تشخیص کنتراست به‌صورت هیبریدی استفاده می‌کند. این سیستم در کنار بهره‌گیری از پردازنده و لنزی جدید، عملکردی قوی را در زمینه‌ی فوکوس خودکار نوید می‌دهد.

لنز F2.8 بازطراحی شده‌ و معادل ۲۸ میلی‌متری در GR III شش المان را در چهار گروه خواهد داشت که از این بین دو المان غیرکروی هستند. حداقل فاصله‌ی کانونی از ۱۰ سانتیمتر در مدل قبلی به ۶ سانتیمتر ارتقاء یافته؛ اما فیلتر داخلی و دومرحله‌ای ND از سری‌های قبل به قوت خود باقی است. GR III برخلاف دو مدل پیشین خود که قادر به ضبط ویدیوی ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای بودند، می‌تواند ویدیوی فولHD با کیفیت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

در خصوص طراحی دوربین مورد بحث باید گفت که دست‌کم از نمای روبه‌رو تغییری مشاهده نمی‌شود؛ اما مشخصات منتشرشده نشان می‌دهند که دوربین جدید نسبت به نسل قبل عرض کمتری دارد. هنوز تصویری از پشت محصول در دست نیست؛ اما می‌دانیم که نمایشگر به‌کاررفته در این مدل از نوع لمسی است. GR III دارای یک سوکت USB-C است که به‌گفته‌ی شرکت سازنده، می‌تواند برای خروجی ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد. سایر اتصالات دستگاه به اتصال وای‌فای محدود می‌شود و در این مدل نیز خبری از بلوتوث نیست.

Ricoh که از سال ۲۰۱۱ مالک برند پنتاکس نیز به حساب می‌آید، دوربین جدید ریکو با نام GR III را اوایل سال ۲۰۱۹ با قیمتی که متعاقبا اعلام می‌کند، راهی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات