باشگاه ایتالیایی یوونتوس توکن رسمی خود را به طرفداران ارائه می‌دهد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
یوونتوس و بسیاری از باشگاه‌های معروف قصد دارند با همکاری شرکت‌های بلاک‌چین، توکن مخصوصی به هواداران خود ارائه دهند تا ارتباط بیشتری با آن‌ها داشته باشند.
تبلیغات

یوونتوس، قهرمان ایتالیایی فوتبال سری A به‌عنوان یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال اروپا شناخته می‌شود و حال همکاری خود را با یک شرکت بلاک‌چین به‌منظور ارائه‌ی توکن رسمی طرفداران یوونتوس اعلام کرده است. این توکن به‌عنوان بخشی از یک همکاری استراتژیک و چندساله با پلتفرم Socios.com ارائه شده که هدف آن، برقراری ارتباط بیشتر با بیش از ۳۴۰ میلیون طرفدار جهانی این باشگاه و ایجاد تجربه‌ای بهتر برای آن‌ها است.

فریم‌ورک توکن طرفداران یوونتوس

طبق اعلام باشگاه Juventus، توکن‌ها از طریق طرحی به نام ارائه‌ی توکن هواداران (FTO) در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به‌طور آزمایشی به عموم عرضه خواهند شد. دارندگان توکن به رأی‌گیری اختصاصی موبایل و پلتفرم نظرسنجی دسترسی خواهند داشت که برای شنیده شدن نظر هواداران استفاده می‌شود و این باعث می‌شود هواداران یوونتوس ارتباط بهتری با باشگاه مورد علاقه‌ی خود داشته باشند. جورجیو ریچی، مدیر مالی باشگاه یوونتوس گفته است:

یوونتوس از آغاز همکاری با Socios.com بسیار خوشحال است. ما در باشگاه نسبت به نوآوری و تکنولوژی جدید بسیار محتاطانه عمل می‌کنیم و معتقدیم با همکاری Socios.com می‌توانیم فرصت‌های جدیدی به طرفداران فوتبال در سراسر جهان ارائه دهیم تا ارتباط بیشتری با باشگاه مورد علاقه‌ی خود داشته باشند.
Juventus

توکن رسمی یوونتوس تنها از سایت Socios.com قابل خریداری است و با توکن بومی پلتفرم شرکت یعنی CHZ$ قابل مبادله خواهد بود. الکساندر دریفوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل Socios.com اعلام کرده که پروژه‌ی توکن رسمی یوونتوس، نقطه‌ی شروعی برای ارائه‌ی پیشنهادهای مشابه توسط سایر باشگاه‌های فوتبال جهان است که قصد دارند تجربه‌ی بهتری برای طرفداران خود رقم بزنند. او گفته است:

هدف بلندمدت ما این است که بیش از ۵۰ باشگاه ورزشی را با خودمان همراه کنیم و امیدواریم بتوانیم در چند سال آینده ۳۰۰ میلیون دلار به اقتصاد ورزش تزریق کنیم. ما با نام‌های شناخته‌شده در فوتبال آغاز کردیم و هدفمان این است که بزرگترین جامعه‌ی جهانی فوتبال را برای طرفداران بسازیم و نشان دهیم فناوری بلاک‌چین و ارز رمزنگاری‌شده، تکنولوژی قابل اعتمادی است.

پیش از این CCN نیز گزارش داده بود باشگاه لیورپول همکاری خود را با TigerWit، اپلیکیشن معاملات مبتنی بر بلاک‌چین اعلام کرده است. بسیاری از باشگاه‌های معروف اروپایی مانند Newcastle United ،Wolverhampton Wanderers ،Paris Saint Germain ،Cardiff City و Tottenham Hostpur نیز نسبت به داشتن توکن‌های مخصوص علاقه نشان داده و با پلتفرم‌های Cryptocurrency و بلاک‌چین قرارداد همکاری امضا کرده‌اند.

CCN همچنین در مردادماه گزارش داد اتحادیه‌ی فوتبال اروپا (UEFA)، بلیت بازی سوپر جام بین دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید را با سیستم مبتنی بر بلاک‌چین و با موفقیت به فروش رسانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات