خودروی جدید رئیس جمهور امریکا، کادیلاک بیست 2 رونمایی شد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروی جدید دونالد ترامپ با نام بیست 2، برای اولین بار استفاده شد. این خودرو، یک لیموزین ساخت کادیلاک با تجهیزات زرهی است.
تبلیغات

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، برای حاضر شدن در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از خودروی جدید خود موسوم به بیست (به‌معنی هیولا، Beast) استفاده کرد. عنوان «بیست» پیش از این هم به خودروی مخصوص ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۹ داده شده بود، اما بیست جدید به‌طور سفارشی برای ترامپ ساخته شده است.

The Beast USA

همانند خودروی باراک اوباما، بیست جدید نیز توسط مهندسان جنرال موتورز و طراحی مشابه مدل‌های کادیلاک تولید شده است. همانطور که قابل درک است، جزئیات و مشخصات این خودرو در دسترس نیست اما چند ویژگی بیست اعلام شده است. شاید در نگاه اول این خودرو مشابه مدل طویل‌تر سدان کادیلاک CT6 یا XTS به‌نظر بیاید اما پلتفرم آن وانت پیکاپ بزرگ جی‌ام‌سی تاپ‌کیک (TopKick) بوده و وزن کلی آن به‌دلیل پنل‌های ضد گلوله، بین ۶.۸ تا ۹ تن است.

The Beast USA

طراحی بیست به‌گونه‌ای انجام شده است که مشابه سدان‌های آمریکایی باشد اما از نظر ابعاد، این خودرو از تمام شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های فول سایز آمریکایی، بزرگ‌تر است. با اینکه اطلاعاتی از پیشرانه و قوای فنی بیست در دسترس نیست، اما بدون شک قدرت آن به‌اندازه‌ای است که ۹ تن وزن را به‌راحتی جابه‌جا کند. چراغ‌های جلوی بیست از شاسی‌بلند کادیلاک اسکالید برداشته شده و جلوپنجره‌ی آن با الهام از مدل مفهومی اسکالا، طراحی شده است. مطمئناً کابین بیست با ظرفیت ۷ سرنشین در راحتی و امنیت کامل است؛ متخصصان سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا، از تمام تجهیزات موجود برای تضمین امنیت سرنشینان بیست استفاده کرده‌اند.

The Beast USA

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این مدل به سیستم اطفای حریق، دوربین دید در شب، پرتاب گاز اشک‌آور، کابین کاملاً بسته با فیلتر هوا و سیستم تولید پارازیت برای جلوگیری از حمله‌ی موشکی مجهز است. علاوه بر این موارد، در صورت ایجاد شرایط بحرانی بسته‌ی کمک‌های اولیه شامل خون مورد نیاز رئیس جمهور نیز در دسترس است؛ بسیاری از قابلیت‌ها و تجهیزات رفاهی و ایمنی بیست مشخص نیست. در ویدئوی منتشر شده از انتقال ترامپ به منهتن، دو مدل بیست مشاهده می‌شود که این اقدام برای کاهش هرچه بیشتر احتمال حمله به رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات