نمایشگر آیفون XS Max بهترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند تا به امروز

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس ادعای وب‌سایت معتبر دیسپلی‌میت، آیفون XS Max به بهترین نمایشگر موجود در گوشی‌های هوشمند (تا به امروز) تجهیز شده است.
تبلیغات

اپل تاکنون به‌طور مستقیم به استفاده از بهترین نمایشگرهای موجود در گوشی‌های هوشمند در آیفون ۱۰ اس مکس اشاره نکرده است؛ با این‌حال اخیرا موسسه‌ی دیپسلی‌میت که نمایشگر گوشی‌ها را با دقت بسیار بالا زیر ذره‌بین می‌برد، اعلام کرده است که پس از انجام یک‌سری آزمایش دقیق روی نمایشگر سوپر رتینای iPhone XS Max، به کیفیت بسیار بالای آن پی برده است.

سال گذشته، گوشی آیفون ۱۰ موفق به‌کسب امتیاز +A از این موسسه شد و ظاهرا مدل ۶.۵ اینچی آیفون ۲۰۱۸ نیز همین امتیاز را کسب کرده است؛ با این تفاوت که امتیاز کسب‌شده توسط ۱۰ اس مکس، بالاترین امتیاز +A در میان گوشی‌های هوشمند تا به امروز است. این موضوع باعث شده است که دیسپلی‌میت، جایزه‌ی «بهترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند» را به آیفون XS مکس بدهد.

اپل هنگام معرفی آیفون‌های جدیدش، صرفا به ارائه‌ی توضیحی مختصر در مورد نمایشگرهای آن‌ها بسنده کرد:

نمایشگر OLED به‌کار رفته در آیفون ۱۰ اس مکس و ۱۰ اس از HDR پشتیبانی می‌کند و بیشترین دقت رنگیِ ممکن را ارائه می‌دهد. این نمایشگر، رنگ‌های تیره و مشکی را به‌ بهترین شکل ممکن به‌ نمایش می‌گذارد و روشنایی و کنتراست آن مثال‌زدنی است. نمایشگرهای به‌کار رفته در آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس، سرزنده‌ترین نمایشگرهای موجود در گوشی‌های هوشمند هستند و بیشترین تراکم پیکسلی را در بین تمامی دستگاه‌های ساخته‌شده توسط Apple دارند. 

با این‌حال، دیسپلی‌میت نمایشگر آیفون ۱۰ اس مکس را در مجموعه‌ای از آزمایش‌های دقیق مورد سنجش قرار داده و نهایتا بر اساس معیارهای مختلف، آن را به‌عنوان بهترین نمایشگر به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است.

از میان نتایج به‌دست‌آمده از بررسی دیسپلی میت، می‌توان به مواردی نظیر داشتن بالاترین دقت رنگی مطلق، بیشترین روشنایی در نمایشگر‌های تمام‌صفحه‌ی OLED به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند (۶۶۰ نیت)، بالاترین نسبت کنتراست، کمترین انعکاس نور از صفحه (۴.۷ درصد) و کمترین تغییر میزان روشنایی در زاویه‌ی دید ۳۰ درجه‌ای (۲۵ درصد) اشاره کرد.

در کنار آیفون XS Max، نمایشگر ۶.۴ اینچی OLED گلکسی نوت ۹ سامسونگ هم موفق به کسب امتیاز +A شده بود؛ با این‌حال، امتیاز ثبت‌شده توسط نمایشگر بی‌نقص آیفون ۱۰ اس مکس، بیشتر از نوت ۹ است. کارشناس دیپسلی‌میت در توضیح نمایشگر آیفون ۱۰ اس مکس می‌گوید: «بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی گسترده‌ای که انجام دادیم، متوجه شدیم که آیفون ۱۰ اس مکس دارای نمایشگری تحسین‌برانگیز است.»

دیپسلی‌میت آزمایش‌هایش را تنها روی آیفون ۱۰ اس مکس انجام داده است؛ با این‌حال اکثر رکوردهای ثبت‌شده توسط نمایشگر این گوشی را می‌توان به آیفون ۱۰ اس هم نسبت داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، می‌توانید بررسی کامل نمایشگر آیفون XS مکس را در وب‌سایت رسمی دیسپلی‌میت بخوانید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا برای مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات