سرفیس هاب 2S و سرفیس هاب 2X مایکروسافت معرفی شدند

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از سرفیس هاب 2X و سرفیس هاب 2S رونمایی و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها را نیز مشخص کرد.
تبلیغات

سرفیس هاب ۲ اس و سرفیس هاب ۲ ایکس که در حقیقت نسل جدید مجموعه‌ نمایشگرهای لمسی غول‌پیکر مبتنی بر ویندوز ۱۰ مایکروسافت به‌شمار می‌آیند، اخیرا معرفی شده‌اند. مایکروسافت پیشتر گفته بود که قصد دارد سرفیس هاب ۲ را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند و حال، مشخص شده است که سه‌ماهه‌ی دوم این سال، برای عرضه، تعیین شده است.

مایکروسافت در کنار معرفی این محصول، از نقشه‌ی راه خود نیز پرده برداشت. آن‌طور که اعلام شده، این شرکت قصد دارد ابتدا سرفیس هاب ۲ اس را عرضه کند؛ گفتنی است که این مدل نسبت به سرفیس هاب، دارای وزن‌ و قطر کمتری است و در عین حال می‌تواند همان تجربیات کاربری گذشته را به خریدار، ارائه دهد. به‌علاوه، نمایشگر این دستگاه اندکی کوچک‌تر شده است. در واقع، سرفیس هاب ۲ اس قرار است تنها در یک مدل ۵۰.۵ اینچ عرضه شود؛ بد نیست بدانید که سرفیس هاب، در دو مدل ۵۵ و ۸۴ اینچی عرضه شده است. Microsoft Surface Hub 2S در کنار این موارد به یک دوربین 4K مجهز شده است، از میکروفون‌هایی بهبودیافته بهره می‌گیرد و به‌صورت کامل از اپلیکیشن مایکروسافت تیمز پشتیبانی می‌کند.

شاید جالب‌ترین نکته در مورد نقشه‌ی راه مایکروسافت این باشد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی، خانواده‌ی سرفیس هاب را با دستگاه جدیدی به‌نام Surface Hub 2X بزرگ‌تر کند. این دستگاه قرار است به‌ویژگی‌های جدیدی که کاربران مایکروسافت مدت‌ها است انتظارش را می‌کشند، تجهیز شود. در سرفیس هاب ۲ ایکس، امکان چرخاندن نمایشگر و لاگین همزمان چند کاربر، فراهم خواهد شد.

سرفیس هاب 2 مایکروسافت / Microsoft Surface Hub 2

خبر خوب اینجا است که خریداران سرفیس هاب که مشتاق به خرید 2X هستند، مجبور نیستند که نمایشگرهای خود را کنار بگذارند. طبق اخبار رسمی، سرفیس هاب ۲ شامل کارتریج پردازنده‌ی قابل‌تعویض خواهد بود و این یعنی دارندگان 2S خواهند توانست به‌راحتی دستگاه‌شان را به 2X آپگرید کنند.

سرفیس هاب ۲ در کنار تمامی ویژگی‌های فعلی سرفیس هاب، امکانات جدیدی را نظیر استفاده از یک اپلیکیشن وایت‌برد جدید و استفاده‌ از موتور جست‌و‌جوی بینگ، در دسترس کاربر قرار می‌دهد؛ تاکنون جزئیاتی در رابطه با امکان تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض، اعلام نشده است.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ای در مورد محصول جدیدش گفته است:

سرفیس هاب ۲ همچون تمامی دستگاه‌هایی که تاکنون تولید کرده‌ایم، مخصوص آن‌هایی است که همواره به‌دنبال تولید محتوا و انجام کارهای بیشتر هستند. ما معتقد هستیم که سرفیس هاب می‌تواند تجربه‌ای را ارائه دهد که نه‌تنها مورد استقبال افراد قرار خواهد گرفت، بلکه تیم‌های کاری نیز عاشق آن خواهند شد. این محصول، موانع بین هم‌تیمی‌ها را در هم می‌شکند و به سازمان‌های مختلف در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از دستگاهی مدرن، کیفیت کاری خود را بالا ببرند.

پس از عرضه‌ی سرفیس هاب توسط مایکروسافت، شاهد عرضه‌ی محصولاتی مشابه توسط دیگر شرکت‌ها برای رقابت با این دستگاه بودیم که از میان آن‌ها می‌توان به محصول گوگل اشاره کرد؛ این شرکت با عرضه‌ی Jamboard به یکی از جدی‌ترین رقبای سرفیس هاب تبدیل شد.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات