قیمت موبایل ارزان نخواهد شد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتحادیه‌ی فروشندگان گوشی تلفن همراه گفته است که با ورود گوشی‌های تازه به بازار، نباید انتظار داشت قیمت موبایل ارزان شود.
تبلیغات

ابراهیم درستی، در گفتگو با خبرگزاری مهر، در راستای آخرین وضعیت گوشی‌های ترخیص‌شده با ارز دولتی از گمرک و زمان توزیع آن در بازار گفته شنیده‌ها حاکی از آن است که ظرف یک هفته این گوشی‌ها در کمیته قیمت‌گذاری، تعیین تکلیف شده و وارد بازار شوند. او همچنین با اعلام تصمیم‌گیری وزرای ارتباطات و صنعت اعلام کرد ورود این تعداد گوشی به بازار و نیز گوشی‌های توقیف‌شده می‌تواند تا حدودی وضعیت نابسامان بازار گوشی را بهتر کند، اما نباید انتظار داشت که قیمت‌ها ارزان شوند.

به‌گفته‌ی درستی، ورود گوشی‌های جدید به بازار به معنای ارزان شدن قیمت‌ها نیست؛ زیرا نرخ موبایل به ارز وابسته است و بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار با ارز آزاد وارد شده‌اند. او با اشاره به آزاد شدن ثبت سفارش برای ورود گوشی با ارز آزاد گفت:

منتظر قیمت‌گذاری گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند هستیم تا این گوشی‌ها به‌سرعت به دست فروشندگان برسند و منافع مصرف‌کننده نیز در آن دیده شود.

به‌گفته‌ی درستی، قیمت گوشی موبایل بر مبنای ارز ثانویه محاسبه و قیمت‌گذاری خواهد شد و مازاد ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی، از صندوق دولت پرداخت می‌شود.

اواخر هفته‌ی گذشته وزیر ارتباطات در توییتی از رفع موانع قانونی ترخیص ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در گمرک خبر داد، اما این گوشی‌های هنوز به بازار تزریق نشده است و نحوه‌ی ورود و قیمت‌گذاری آن‌ها مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات