معرفی فرآیند جدید بازیابی داده‌ها در مک‌های دارای چیپ T2

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به تازگی روش تازه‌ای جهت بازیابی داده‌ها در مک‌های مجهز به چیپ‌ T2 معرفی کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چیپ T2 توسط اپل و همزمان با رونمایی از مک‌های مجهز به آن، یعنی iMac Pro و مک‌بوک پروهای ۲۰۱۸، معرفی شد. فرآیند جدید بازیابی، هنگام معرفی ویژگی امنیت پیشرفته (Advanced Security) که شامل رمزنگاری سخت‌افزاری بر روی حافظه‌های SSD است ارائه شد، فرآیندی که با روش‌های به کار رفته‌ در دستگاه‌های قدیمی‌تر سازگار نیست.

بر اساس توضیحات اپل، فرآیند انتقال داده‌ها در مک‌های مجهز به T2 زمانی استفاده می‌شود که بورداصلی دستگاه کاربر دارای ایرادهای منطقی (Logic) باشد و عملکرد آن به صورت پیوسته انجام نشود. برای اجرای این فرآیند، لازم است که دستگاه روشن باشد.

این فرآیند علاوه بر کابل تاندربولت (یا USB-C) به تاندربولت ۳ (یا USB-C) یا کابل تاندربولت ۳ (یا USB-C) به USB-A به یک کامپیوتر میزبان به عنوان هارد اکسترنال برای انتقال داده‌های آسیب‌دیده نیاز دارد. از این لحظه دستگاه به وضعیت DFU برده شده و فرآیند بازیابی داده‌ها به کمک ابزار عیب‌یابی موجود در دستگاه آغاز می‌شود.

اپل ادامه می‌دهد که پارتیشن‌بندی هارد اکسترنال میزبان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و بسته به حجم داده‌ها، انتقال اطلاعات می‌تواند ۱ یا ۲ روز به طول بیانجامد.

پس از معرفی مک‌بوک پرو ۲۰۱۸، کاربران متوجه شدند که اپل در مک‌های جدیدش کانکتور مورد استفاده در رفع ایراد از SSD‌ غیرقابل جداسازی نسل‌های پیشین مک‌بوک پرو را حذف کرده است و این تغییر به دلیل معرفی چیپ جدید T2 و عدم نیاز آن به کانکتور بوده است.

در حالیکه که چیپ T2 ویژگی‌های امنیتی تازه‌ای مثل Fly Encryption را که اطلاعات هارد دیسک را پس از جداسازی از دستگاه غیرقابل خواندن می‌کند به کاربر ارائه می‌دهد، باعث ارتقاء و بهبود عملکرد ویژگی‌های قدیمی‌تر نیز می‌شود.

ویژگی‌های جدید معرفی شده در حالی امنیت اطلاعات کاربران را در مقابل خطرات امنیتی بالقوه در دنیای مجازی افزایش می‌دهد که بر اساس گزارشات منتشر شده هیچ کاربر و دستگاهی از سرقت اطلاعات در امان نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات