بوگاتی ویرون؛ رکورددار بیشترین سرعت در جاده‌های عمومی

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یک ویدئویی جالب، از ثبت رکورد نهایت سرعت ۴۰۲.۵ کیلومتر بر ساعت بوگاتی ویرون در اتوبان‌های آلمان، حکایت دارد.
تبلیغات

اگر بخواهیم صادق باشیم، رقابت خودروسازان بر تبلیغات ویژه‌ی نهایت سرعت خودرو چندان در شرایط واقعی کاربردی نیست؛ در واقع در جاده‌های عمومی محدودیت سرعت مشخصی وجود دارد که نهایت سرعت را بی‌معنی می‌کند. نهایت سرعت خودروها در پیست بسیار مهم است، اما واقعاً چندنفر از مالکان سوپراسپرت‌ها و ابرخودروهای گران‌قیمت، یه رانندگی در پیست اهمیت می‌دهند؟

Bugatti Veyron

با تمام این تفاسیر، نهایت سرعت خودروها فقط در یک مکان از کره‌ی زمین معنی‌ دارد: اتوبان‌های آلمان. نبود محدودیت سرعت در برخی از اتوبان‌های آلمان باعث شده است که بسیاری از علاقه‌مندان خودرو و تشنه‌‌های سرعت صرفاً جهت تجربه‌ی رانندگی با سرعت‌های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌های عمومی، به این کشور سفر کنند. امروز ویدئوهای بی‌شماری از افراد مختلف با انواع خودروهای اقتصادی، پرفورمنس و هایپرکار در اتوبان‌های زیبای آلمان، در فضای مجازی منتشر می‌شود.

Bugatti Veyron Vitesse
Bugatti Veyron Vitesse
Bugatti Veyron / ابرخودروی بوگاتی ویرون
Bugatti Veyron / ابرخودروی بوگاتی ویرون
Bugatti Veyron / ابرخودروی بوگاتی ویرون

برند بوگاتی با عرضه‌ی مدل ویرون و پس از آن شیرون، امکان تجربه‌ی رانندگی در سرعت‌های بالا را ممکن کرده است. ردیم پَسر یکی از مالکان بوگاتی ویرون، پس از خرید این ابرخودروی بی‌نظیر، سال‌ها به دنبال ثبت رکورد بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌های عمومی بوده است. ردیم عاشق سرعت، که پس از چندبار تلاش سرانجام سال ۲۰۱۵ نهایت سرعت ۴۰۲.۵ کیلومتر بر ساعت را در اتوبان‌های آلمان با ویرون ثبت کرد، اخیراً ویدئویی کوتاه از این رکورد منتشر کرده که در پایان این مطلب قابل مشاهده است. هدف ردیم، رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در اتوبان‌های آلمان بود که ۴ سال دست‌یابی به آن طول کشید. اولین بار در سال ۲۰۱۱، افسار ویرون آزاد شد؛ در روز آزمایش دمای هوا به‌قدری پایین بود که کامپیوتر مرکزی خودرو اجازه‌ی فعال شدن حالت رانندگی نهایت سرعت را نداد. دومین تلاش ردیم سال به سال ۲۰۱۲ بر می‌گردد؛ این‌بار هم در آستانه‌ی آزمایش، گیربکس خودرو با مشکل مواجه شد و اجازه‌ی حالت رانندگی نهایت سرعت از طریق سیستم مرکزی ویرون داده نشد.

سرانجام در سال ۲۰۱۵، ودیم در سومین تلاش خود موفق به ثبت نهایت سرعت ۴۰۲.۵ کیلومتر بر ساعت در اتوبان‌های آلمان شد. ویدئوی منتشر شده توسط ودیم پسر، در ادامه قرار داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات