مشخصات باتری آیفون‌های جدید اپل اعلام شد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی مشخصات باتری سه آیفون XS، XS Max و آیفون XR اپل با دریافت گواهی الزامی در چین اعلام شد.
تبلیغات

یکی از آزاردهنده‌ترین سنت‌های اپل از گذشته تاکنون, اعلام نکردن ظرفیت باتری محصولات این شرکت در رویدادهای رسمی است. حتی مراجعه به وب‌سایت رسمی این شرکت نیز دردی از کاربران دوا نمی‌کند و اپل از ظرفیت باتری آیفون‌های خود در بخش مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها سخنی به‌میان نمی‌آورد.

همان‌طور که می‌دانید اپل طی رویداد رسمی از سه گوشی جدید خود به‌نام‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR رونمایی کرد. متاسفانه این شرکت طبق روال همیشگی خود از افشای اطلاعات باتری این سه محصول خودداری کرد. به‌تازگی مشخصات باتری سه آیفون نام‌برده پس از دریافت گواهی لازم در چین اعلام شد.

طبق مشخصات اعلام شده آیفون XS Max باتری با ظرفیت ۳۱۷۴ میلی آمپر ساعت، آیفون XS از باتری با ظرفیت ۲۶۵۸ میلی آمپر ساعت و آیفون XR نیز باتری با ظرفیت ۲۹۴۲ میلی آمپر ساعتی را درون خود جای داده است. همان‌طور که از مقادیر اعلام شده پیداست، آیفون XS Max از حجیم‌ترین باتری در میان دو برادر کوچک‌تر خود برخوردار است.

آیفون XS / آیفون XS مکس

 همچنین ظرفیت باتری آیفون 10 آر نسبت به آیفون ۸ پلاس تفاوت ۲۶۷ میلی‌آمپر ساعتی داشته است که در این صورت ادعای اپل در مورد شارژدهی یک ساعت‌ونیم بیشتر نیاز به کمی تعمق دارد. نکته جالب در مورد آیفون ۱۰ اس، کاهش ظرفیت باتری آن نسبت به نسل قبلی خود است.

ناگفته نماند که ظرفیت باتری، تنها معیار سنجش میزان شارژدهی نیست و نمی‌تواند عمر باتری یک گوشی هوشمند را به‌طور کامل مشخص کند. عوامل متعددی در سنجش میزان عمر باتری وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، مدیریت منابع، میزان روشنایی صفحه‌نمایش و رزولوشن آن اشاره کرد. به همین دلیل برای آگاهی از شارژدهی واقعی آیفون‌های جدید Apple، باید تا انتشار بررسی دقیق آن‌ها منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد ظرفیت باتری آیفون‌های جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات