سرعت آیفون XS و آیفون XS Max در شبکه LTE حدود ۲۶۶ درصد بیشتر از آیفون 10 است

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس اولین‌ بررسی‌ها و تست‌های انجام‌شده، سرعت آیفون XS و آیفون XS Max در انتقال دیتا در شبکه‌ی LTE تا ۲۶۶ درصد بیشتر از سرعت آیفون ۱۰ است.
تبلیغات

براساس بررسی‌ها و تست‌های اولیه‌ی انجام‌شده توسط وب‌سایت SpeedSmart.net، آیفون XS و آیفون XS Max، نسبت به آیفون ۱۰ که سال گذشته معرفی شد، سرعت بالاتری در انتقال دیتا در شبکه‌ی LTE دارند. پیشتر نیز گفته شده بود که آیفون‌ های سال ۲۰۱۸ سرعت LTE بالاتری خواهند داشت

از میان سه اپراتور تلفن همراه ورایزن، T-Mobile و AT&T، اپراتور تلفن همراه AT&T توانسته است سریع‌ترین سرعت دانلود ۷۲.۲۴ مگابیت‌‌ در‌‌ ثانیه را به‌ ثبت برساند. این سرعت قابل‌مقایسه با سرعت دانلود ۲۷.۶۷ مگابیت در ثانیه آیفون ۱۰ است. 

ورایزون دومین اپراتور تلفن همراه است که بالاترین سرعت دانلود را به نام خود ثبت کرده است. میانگین دانلود ۶۲.۲۰ مگابیت در ثانیه، و حداکثر سرعت دانلود ۲۶.۰۸ مگابیت در ثانیه، توسط این اپراتور به‌ ثبت رسیده است. اپراتور تلفن همراه T-Mobile که سومین سرعت را به نام خود ثبت کرده، سرعت دانلود ۵۹.۹۲ مگابیت در ثانیه را برای آیفون XS در مقایسه با سرعت ۲۹.۸۲ مگابیت بر ثانیه در آیفون ۱۰ به‌ ثبت رسانده است. با‌توجه به نمودار مشاهده می‌کنید که آیفون‌ ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس، هر سه شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه، افزایش سرعت دانلود ۲۳۳ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

آیفون 2018

با توجه به تست‌های انجام‌شده روی سرعت آپلود، مشاهده می‌کنید که سرعت آپلود، به‌اندازه‌ی دانلود قابل‌توجه افزایش پیدا نکرده است. آیفون XS در شبکه‌ی اپراتور تلفن همراه تی‌موبایل، سرعت آپلود ۱۹.۵۳ مگابیت در ثانیه را در آیفون ‍۱۰ اس در مقایسه با سرعت آپلود ۱۲.۲۲ مگابیت در ثانیه آیفون ۱۰ به‌ ثبت رسانده است. اپراتور تلفن همراه ورایزن نیز سرعت آپلود ۱۶.۱۰ مگابیت در ثانیه را در آیفون XS و سرعت ۱۴.۸۸ مگابیت در ثانیه را در آیفون ۱۰ ثبت کرده است. در نهایت اپراتور تلفن همراه AT&T، توانسته است سرعت آپلود ۱۰.۹۲ مگابیت در ثانیه را برای آیفون XS و سرعت آپلود ۱۰.۲۸ مگابیت در ثانیه را برای آیفون ۱۰ ثبت کند. 

برنامه‌ی تست توسط اپلیکیشن SpeedSmart Speed ​​Test روی آیفون ۱۰، آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ سپتامبر برابر با ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه انجام شده است. با اینکه این تست در مقیاس کوچکی به بررسی سرعت آپلود و دانلود پرداخته، ولی نتایج آن در همین مقیاس نیز قابل‌توجه است. 

نتایج تست نشان می‌دهد که Gigabit-class LTE با فناوری 4x4 MIMO و LAA توانسته‌ است چنین شرایطی را فراهم سازد. در آیفون ۱۰، Apple از دو LCP FCPB برای فناوری 2x2 MIMO استفاده کرده بود. آیفون‌ ۸ و آیفون ۸ پلاس تنها از یک ماژول LCP بهره می‌بردند. استفاده از استانداردهای فناوری 4X4 MIMO در آیفون XS و آیفون XS Max، باعث بهبود عملکرد و بالا رفتن سرعت دانلود و آپلود شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات