چه بلایی بر سر ایرپاور، پد شارژ بی‌سیم اپل آمده است

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سرنوشت ایرپاور، پد شارژ‌ بی‌سیم اپل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما گزارش‌هایی تازه علت غیبت این دستگاه را در رویداد هفته‌ی گذشته اپل شرح داده‌اند.
تبلیغات

در رویداد ویژه‌ی معرفی آیفون ۲۰۱۸، بسیاری انتظار داشتند اپل سرانجام پس از گذشت یک سال از معرفی ایرپاور، دست‌کم تاریخ عرضه‌ی این محصول را به‌صورت رسمی اعلام کند؛ اما این شرکت برخلاف پیش‌بینی‌ها در مراسم اخیر خود به این دستگاه هیچ اشاره‌ای نکرد. اکنون به گزارش چند منبع آشنا با اپل، گرمایش بیش از حد، مشکلات ارتباطی و تداخل امواج، همچنان موانع اصلی بر سر راه توسعه‌ی پد شارژ بی‌سیم اپل محسوب می‌شوند. این مشکلات موجب شدند تا ایرپاور به غایب اصلی رویداد هفته‌ی گذشته اپل تبدیل شود.

همان‌طور که اشاره شد، ایرپاور ابتدا در سال ۲۰۱۷ در کنار رونمایی از آیفون ۱۰، نخستین دستگاه مجهز به شارژ بی‌سیم اپل معرفی شد. آن‌طور که در رویداد سال گذشته نشان داده شد، ایرپاور قادر به شارژ همزمان ایرپاد (به‌همراه قاب)، اپل واچ و آیفون است. با این حال، ظاهرا بسیاری بر این باورند که اپل با این دستگاه بلندپروازنه، هدفی غیر قابل دستیابی را برای خود تعیین کرده است.

جان گروبر، وبلاگ‌نویس معروف با نوشتن یادداشتی، انگشت اتهام را به‌طور مستقیم به سمت طراحی پیچیده‌ی ایرپاور با سیم‌پیچی چندگانه نشانه گرفته است؛ خصوصیتی که بنا به گزارش‌ها، موجب گرمایش بیش از حد دستگاه می‌شود. شایعات مربوط به گرمایش بیش از حد ایرپاور ابتدا در ماه خرداد (ژوئن) منتشر شدند و به‌نظر می‌رسد که اپل کماکان در یافتن راه‌حل برای رفع این مشکل با چالش روبرو است.

Apple AirPower

علاوه بر این، وب‌سایت سانی دیکسون به‌تازگی با تأیید شایعات فوق، جزئیات بیشتری را در مورد مشکلات یادشده ارائه داده است. پد ایرپاور علاوه بر آنکه برای شارژ مؤثر دستگاه‌ها، بیش از حد داغ می‌شود، ظاهراً در برقراری ارتباط با آن‌ها نیز با مشکل مواجه است؛ بدین معنی که نمی‌تواند از مقدار شارژ دستگاه‌هایی که در حال برق‌رسانی به آن‌ها است، اطلاع پیدا کند. در نهایت براساس ادعای دیکسون، تلاش برای شارژ همزمان چندین دستگاه نیز منجر به بروز مشکلات تداخل امواج بین آن‌ها می‌شود.

نه گروبر و نه دیکسون هیچ‌کدام اشاره نکردند که آیا توسعه‌ی ایرپاور به تعویق افتاده یا به‌کلی کنسل شده است؛ اما هر دو معتقدند که این وضعیت برای اپل اصلاً خوب نیست. «تمام و کمال نابودشده»، عبارتی است که گروبر برای توصیف وضعیت فعلی ایرپاور از آن استفاده می‌کند؛ در حالی که دیکسون با اصطلاح «محکوم به شکست»، احساسات عمومی به اپل را نشان می‌دهد.

آنچه می‌توان نسبت به آن مطمئن بود، این است که با وجود گزارش‌های یادشده و همچنین حذف ایرپاور از وب‌سایت کوپرتینویی‌ها، احتمالاً نباید انتظار بازگشت پد شارژ بی‌سیم اپل، در کوتاه‌مدت و به شکل فعلی بود. براساس اشاره‌ی دیکسون، این احتمال وجود دارد که نام تجاری ایرپاور در آینده به محصول کاملاً جدیدی اطلاق شود.

ایرپاور در طول یک سالی که از معرفی آن می‌گذرد، دستگاهی بلندپروازانه بوده است در حالی که شارژرهای بی‌سیم معمولی تنها حاوی یک سیم‌پیچی برای شارژ همزمان یک دستگاه هستند؛ پد شارژ جاه‌طلبانه‌ی اپل حاوی ۱۶ تا ۲۴ سیم‌پیچی مشترک با اندازه‌های متفاوت و طراحی‌شده با هدف شارژ همزمان چند دستگاه است. این طراحی پیچیده موجب شد تا اپل در نخستین قدم خود برای ورود به عرصه‌ی شارژ‌ بی‌سیم، با ناکامی بزرگی مواجه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات