انویدیا بر هوش مصنوعی در اینترنت و صنایع مختلف تمرکز ویژه‌ای دارد

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا به‌موجب پلتفرم جدید Xavier تمرکز ویژه‌ای بر هوش مصنوعی در اینترنت و صنایع مختلف دارد.
تبلیغات

تراشه‌ی جدید Xavier انویدیا برای خوردوهای خودروان و همچنین فناوری Turing انویدیا در تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، خبر از تمرکز ویژه‌ی این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد. فناوری گرافیکی انویدیا، کاربردهایی فراتر از رندر بازی‌ها و نمایش آن‌ها در مانیتور کاربر دارد. در رویداد GPU Technology Conference، جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، لایه‌های بیشتری از برنامه‌‌های این شرکت را آشکار کرد؛ لایه‌هایی که به توجه ویژه‌ی انویدیا به هوش مصنوعی بازمی‌گردند.

اوایل سال جاری میلادی، انویدیا سیستم روی چیپ Jetson AGX Xavier را برای خودروهای خودران رونمایی کرد، این سیستم روی چیپ برای خودروهای خودران به‌کار برده می‌شود. حال توسعه‌دهندگان می‌توانند از کیت توسعه‌ی Drive AGX Xavier برای تست نرم‌افزاری خودروهای خودران استفاده کنند. 

انویدیا اعلام کرد که چندین شرکت ژاپنی از جمله FANUC ،Komatsu ،Musashi Seimitsu و Kawada Technologies از فناوری Jetson برای ربات‌های خودران خود استفاده خواهند کرد. 

انویدیا

پیشتر نیز انویدیا از معماری Turing با توانایی رهگیری پرتو به‌صورت Real-Time رونمایی کرد و حال معماری یادشده را در پلتفرم TensorRT Hyperscale Inference مبتنی بر GPU-های جدید T4 نیز به‌کار می‌برد.

در حالی که واحدهای پردازش گرافیکی Quadro RTX برای ورک‌استیشن توسعه‌دهندگان از ۵۷۶ هسته‌ی Tensor استفاده می‌کند، تراشه‌ی T4 از ۳۲۰ هسته‌ی Turing Tensor و ۲۵۶۰ هسته‌ی CUDA در کنار حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی در قالب PCIe استفاده می‌کند و می‌تواند در سرورهای مبتنی بر سرویس‌های هوش مصنوعی ابری که این روزها محبوبیت خاصی دارند، قابل استفاده باشد.

نرم‌افزار TensorRT انویدیا، قسمت دیگری از بسته‌ی مربوط به خودروهای خودران است که شامل سرویس‌هایی همچون «Intelligent Voice ،Video ،Image and Recommendation» می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات