مرسدس بنز S کلاس کوپه با تیونینگ پوزیدون معرفی شد

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز AMG S63 کابریو با تیونینگ شرکت آلمانی Posaidon، قدرت ۱۰۰۵ اسب بخار دارد و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتون‌متر دارد.
تبلیغات

نسل جدیدمرسدس بنز AMG S63 کابریو به یک پیشرانه‌ی توئین توربو V8 به حجم ۴ لیتر مجهز است که می‌تواند ۶۰۳ اسب بخار قدرت تولید کند. با چنین مشخصاتی S63 AMG کابریوله یکی از سریع‌ترین خودروهای GT در بازار است. حالا شرکت تیونینگ آلمانی Posaidon تصمیم گرفته تا مشخصات این خودرو را به طرز چشمگیری ارتقا دهد تا S63 را به عنوان قوی‌ترین خودروی کانورتیبل ۴ نفره‌ی دنیا معرفی کند. این نسخه در حقیقت یک مدل S63 قدیمی است که پیشرانه V8 و ۵.۵ لیتر، همراه با دو توربوشارژٰر دارد. در حالت استاندارد قدرت تولید این پیشرانه ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور آن ۹۰۰ نیوتون متر است، اما با بهینه‌سازی شرکت پسیدون، ۱۰۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.

مرسدس بنز AMG S63

تیونر در قدم نخست اقدام به افزایش حجم پیشرانه‌ی به ۶.۳ لیتر کرده، سپس بوش‌های سیلندر جدید روی پیشرانه‌ی خودرو سوار کرده است. از دیگر بخش‌های تقویت شده‌ی پیشرانه می‌توان به رینگ‌های اصلی و فنر‌های سوپاپ‌ها اشاره کرد. در انتها نیز تیونر اقدام به تغییر ضریب تراکم پیشرانه کرده است. توربو شارژرها نیز از دیگر بخش‌های تقویت شده هستند و Posaidon یک کیت تنفس‌هوای جدید را که شامل یک فیلترهای اسپرت است را روی پیشرانه نصب کرده است. همچنین رادیات خودرو نیز تغییر پیدا کرده و فیلتر هوای استاندارد مرسدس با یک فیلتر هوای اسپرت تعویض شده است. بخش‌های الکترونیکی S63 کابرویلت از دستکاری در امان نمانده‌اند و برنامه‌ی جدید روی ECU نصب شده است. تغییراتی‌ هم در قفل دیفرانسیل و جعبه دنده‌ی هفت سرعته‌ی خودکار S63 کابریولت اعمال شده است تا بتوانند با قدرت بالاتر این خودرو هماهنگی داشته باشند.

مرسدس بنز AMG S63

نتیجه‌ی نهایی فعالیت‌های پوزیدون در زمینه‌ی قابلیت‌های حرکتی با ابرخودروهای امروزی قابل مقایسه است. پیشرانه‌ی این خودرو پس از اعمال این تغییرات توانایی تولید ۱۰۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد و S63 کابریولت را قادر می‌سازد تا در زمان ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی، روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 پوزیدون اعلام کرده است که می‌تواند تمامی این تغییرات را روی مدل‌های محتلف مرسدس AMG که به پیشرانه‌ی توئین توربوی ۵.۵ لیتری V8 مجهز هستند اعمال کند. به این ترتیب اگر کسی، مالک یکی از مدل‌های E63، ML63، GLE63، G63 و SLS63 قدیمی باشد، می‌تواند با مراجعه به  شرکت پوزیدون، خودرویی با قدرت پیشرانه‌ی ۴ رقمی داشته باشد.

مرسدس بنز AMG S63
مرسدس بنز AMG S63
مرسدس بنز AMG S63
مرسدس بنز AMG S63
مرسدس بنز AMG S63
مرسدس بنز AMG S63
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات