فوجی فیلم در حال توسعه‌ی GFX 100S، بدون آینه‌‌ای مدیوم فرمت و ۱۰۰ مگاپیکسلی است

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌ها، فوجی فیلم قصد دارد به‌زودی دوربین بدون‌آینه‌ی مدیوم فرمتی با قابلیت ثبت تصاویر ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد فوجی‌فیلم برای حضور موفق در عرصه‌ی دوربین‌های بدون‌آینه‌ی مدیوم‌فرمت مصمم است. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت علاوه‌بر دوربین مقرون‌به‌صرفه‌ی GFX 50R که گفته می‌شود ۲۵ سپتامبر (دوم مهر) رونمایی خواهد شد، قصد دارد به‌زودی GFX 100S را به‌عنوان یک دوربین بدون‌آینده‌ی مدیوم فرمت ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی کنند.

به گزارش فوجی رومرز، فوجی‌فیلم در مراسم رونمایی GFX 50R به‌صورت رسمی توسعه‌ی GFX 100S را اعلام خواهد کرد.

گفته می‌شود سنسور داخل این دوربین، سونی IMX461 است که سنسوری ۴۴ در ۳۳ میلی‌متری به شمار می‌آید. IMX461 اولین سنسور مدیوم فرمت از نوع BSI (پشت‌روشن) است و به همین جهت در شرایط نور کم عملکرد کم‌نقصی دارد. این سنسور پیش از این در دوربین صنعتی iMX 100MP ساخت شرکت فیز وان به کار رفته بود.

فوجی‌فیلم با عرضه‌ی GFX 100S به جنگ دوربین‌های ۴۸ هزار دلاری هسل بلاد H6D-400c MS و ۵۱,۹۰۰ دلاری و ۱۵۰ مگاپیکسلی فیز وان XF IQ4 خواهد رفت. همان‌طور که از قیمت رقبای این محصول قابل برداشت است، GFX 100S به احتمال بسیار زیاد دوربین مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست و عموم مردم قادر به خرید آن نخواهند بود.

در مراسم دوم مهر، احتمالا فوجی‌فیلم صرفا خبر توسعه‌ی این دوربین را اعلام خواهد کرد و شاید تعدادی عکس از نمونه‌ی اولیه‌ی آن نمایش دهد؛ اما بعید است مشخصات خاصی از GFX 100S را منتشر کند.

با احتساب دوربین مورد بحث، به‌نظر می‌رسد فوجی‌فیلم قصد دارد دوربین بدون‌آینه و مدیوم فرمت پنجاه مگاپیکسلی GFX 50S را با یک نسخه‌ی کوچکتر و ارزان‌تر و یک نسخه با رزولوشن دوبرابر همراه کند تا سال ۲۰۱۸ را به سالی پربارتر از قبل برای دوربین‌های بدون‌آینه تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات