FDA برای تایید قابلیت نوار قلبی اپل واچ سری 4 از داده‌های Apple Heart Study استفاده کرده است

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مقامات FDA اعلام کرده‌اند که برای تایید قابلیت نوار قلبی اپل واچ سری ۴ از داده‌های به‌دست‌آمده از تحقیقات ویژه‌‌ی Apple Heart Study استفاده کرده‌اند.
تبلیغات

اپل در رویداد شب چهارشنبه اعلام کرد که ساعت هوشمند جدید اپل واچ سری ۴ توانایی ثبت نوار قلبی یا همان الکتروکاردیوگرام را دارد؛ این ساعت در حقیقت، نخستین محصول کوپرتینونشین‌ها محسوب می‌شود که موفق به کسب مجوز از FDA شده است. 

جف ویلیامز، مدیر عملیاتی اپل، در جریان برگزاری رویداد ۲۱ شهریور مدعی شد که این شرکت توانسته تاییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا را برای ثبت نوار قلب و انجام آزمایش فیبریلاسیون دهلیزی در دستگاه Apple Watch Series 4 بگیرد؛ وی آن زمان مدعی شد که اپل برای گرفتن چنین تاییدیه‌ی مهمی، مجموعه‌ای از داده‌‌های ویژه را به FDA ارسال کرده است تا صحت‌ قابلیت‌های اپل واچ جدید را اثبات کند.

وب‌سایت Quartz چند روز پیش در گزارشی به‌نقل از مستندات ارائه‌شده توسط سازمان FDA، اعلام کرد که این سازمان برای دادن مجوزهای لازم به اپل، از داده‌های تحقیقات Apple Heart Study استفاده کرده است، این تحقیقات ویژه که نوامبر سال پیش آغاز شد و اوایل ماه جاری میلادی به‌پایان رسید، با همکاری اپل و پژوهشگران دانشگاه استنفورد انجام شده است.

در حالی که طبق گفته‌های یکی از متخصصان قلب، اپل واچ سری ۴ تا آن حد که اپل بزرگ‌نمایی کرد، نمی‌تواند نوار قلب را با دقت بالا ثبت کند؛ وی مدعی است که این ساعت نمی‌تواند عملکردی در حد و اندازه‌ی دستگاه‌های پزشکی مخصوص ارائه دهد:

فناوری‌ معرفی‌شده توسط اپل در مقایسه با آنچه ما در بیمارستان‌ها برای بیماران انجام می‌دهیم، بسیار ابتدایی است؛ اپل امکان ثبت نوار قلب توسط ساعت جدیدش را بیش از آنچه باید، بزرگ جلوه داد.

با همه‌ی این‌ها نباید فراموش کنیم که اپل هرگز ادعا نکرده که اپل واچ سری ۴ یا هر محصول دیگر این شرکت،‌ می‌تواند عملکردی شبیه تجهیزات پزشکی پیشرفته داشته باشد.

نظر شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات