آیفون XS و آیفون XS Max‌ با فناوری شارژ بی‌سیم سریع‌تر به بازار عرضه می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
آیفون XS و آیفون XS Max‌ با فناوری شارژ بی‌سیم سریع‌تری به بازار عرضه خواهد شد؛ هرچند هنوز جزئیات این فناوری از سوی اپل مشخص نشده است.
تبلیغات

آیفون ۱۰ و آیفون ۸، اولین گوشی‌های آیفون اپل هستند که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. هر دو گوشی هوشمند، با امکان پشتیبانی از شارژر با توان ۵ وات بی‌سیم رونمایی شدند؛ ولی با به‌روزرسانی iOS، امکان پشتیبانی از شارژر با توان ۷.۵ وات را نیز پیدا کردند.

براساس اعلام اپل، آیفون Xs و آیفون Xs Max‌ از فناوری شارژ بی‌سیم با سرعت بالاتری نسبت به گوشی‌های قبلی خود پشتیبانی خواهد کرد. اما هنوز جزئیات آن از سوی کوپرتینونشین‌ها فاش‌ نشده است.

آیفون XR و آیفون XS و آیفون XS مکس

پیشتر گفته شده بود که آیفون های ۲۰۱۸ با شارژر ۱۸ وات دو برابر سریع‌تر شارژ می‌شوند. حتی خبرهای دیگری در مورد توان بالاتر از ۱۰ وات بی‌سیم برای گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ منتشرشده بود. همان‌طور که گفته شد، گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۱۰ با شارژر ۷.۵ وات شارژ می‌شوند، اگر آیفون‌های جدید با شارژر ۱۰ وات سریع شارژ شوند، با اینکه ظاهرا ارتقا زیادی پیدا نکرده‌اند، ولی همین ارتقاء هم قابل‌توجه خواهد بود. با‌توجه به اینکه بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی جدید، در حال حاضر از شارژر Qi بی‌سیم با توان ۱۰ وات و بالاتر پشتیبانی می‌کنند، این ارتقا برای گوشی‌های Apple لازم بود.

اپل در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد آیفون XS و آیفون XS Max‌ اعلام کرد که استفاده از طراحی شیشه‌ای بادوام‌تر، امکان پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم سریع‌تر را برای گوشی‌های آیفون جدید فراهم می‌کند.

طراحی شیشه‌ای پنل جلویی و پشتی بادوام‌تر در گوشی‌های هوشمند آیفون جدید که از مقاومت بالاتری در برابر خراشیدگی برخوردار هستند، امکان پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بی‌سیم را فراهم می‌کند. گوشی‌های آیفون XS و آیفون XS Max با استاندارد IP68‌ در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند و می‌توانند حداکثر تا ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری وارد آب قرار داده شوند و اگر قهوه، چای و نوشابه روی آن بریزد، گوشی آیفون در امان خواهد بود.

متاسفانه، اپل در مورد مشخصات فناوری شارژ سریع گوشی‌های آیفون توضیح بیشتری ارائه نکرده است. این احتمال وجود دارد که حتی توان ۱۰ وات افزایش پیدا کند. البته تا زمانی که محصول را در دست نگیریم و به‌صورت رسمی وارد بازار نشود، نمی‌توان روی صحت و سقم اطلاعات منتشر‌شده‌ی‌ این‌چنینی صحه گذاشت یا آن را رد کرد.

البته در کنفرانس مطبوعاتی اپل برای رونمایی از آیفون XR، اشاره‌ای به فناوری شارژ بی‌سیم سریع‌تر نمی‌شود؛ بلکه تنها اپل اعلام کرده است که طراحی بدنه‌ی شیشه‌ای گوشی آیفون XR، امکان پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بی‌سیم را فراهم می‌کند. باید منتظر عرضه‌ی محصولات جدید اپل به بازار باشیم تا ببینیم این محصولات با چه مشخصاتی به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات