اپل واچ سری 4 معرفی شد؛ نمایشگر بزرگتر و بدنه‌ای باریک‌تر

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
اپل لحظاتی پیش چهارمین نسل از ساعت هوشمند خود را معرفی کرد. در این نسل شاهد استفاده از پردازنده‌ی بهبودیافته و ویژگی‌های سلامتی جدید هستیم.
تبلیغات

اپل طی مراسمی در آمفی‌تئاتر استیو جابز از چهارمین نسل از ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. اپل واچ جدید در مقایسه با نسل پیشین بهبودهایی را به‌خود دیده است. تیم کوک در زمان معرفی اپل واچ، از این محصول نه‌تنها به‌عنوان برترین «ساعت هوشمند» جهان، بلکه به‌عنوان برترین «ساعت» جهان یاد کرد. اپل از سه ویژگیِ در ارتباط ماندن، یکپارچه‌شدن با فعالیت‌های کاربران و پیوند خوردن با سلامتی آن‌ها به‌عنوان سه ویژگی اساسی این محصول یاد می‌کند.

در ساعت جدید شاهد بزرگترشدن نمایشگر اپل‌واچ هستیم. اندازه‌ی نمایشگر اپل‌واچ سری ۴ در مدل کوچکتر به میزان ۳۵ درصد و در مدل بزرگتر به میزان ۳۲ درصد در مقایسه با نسل پیشین افزایش پیدا کرده؛ با این وجود، اپل واچ سری ۴ باریک‌تر از گذشته است و وزن آن هم در مقایسه با سری ۳ کاهش‌ یافته است.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

از دیگر تغییرات ظاهری اپل واچ می‌توان به اصلاح اهرم کناری و اضافه شدن ویژگی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) به آن اشاره کرد. کلید کناری نیز اصلاح شده و بیرون‌زدگی آن از بدنه کاهش یافته است. پوشش پشتی اپل‌واچ از نوع سرامیک با رنگ مشکی است و در قسمت جلو نیز از یاقوت کبود استفاده شده است. این ساعت جدید با بندهای نسل پیشین سازگار است و بندهای فلزی جدیدی با رنگ نقره‌ای و طلایی نیز برای آن عرضه شده‌اند.

قلب تپنده‌ی Apple Watch پردازنده‌ی ۶۴-بیتی و دو هسته‌ای S4 است. به ادعای اهالی کوپرتینو، کارایی این پردازنده در مقایسه با نسل پیشین دو برابر شده است. شایان ذکر است که علی‌رغم استفاده از پردازنده‌ی بهینه‌تر، عمر باتری اپل واچ همان ۱۸ ساعت پیشین است؛ اما با همین میزان شارژدهی نیز می‌توان به مدت دو روز بدون شارژ مجدد از این ساعت استفاده کرد. ژیروسکوپ (چرخش‌نما) و شتاب‌سنج این ساعت هوشمند هم بهبود یافته‌اند. حسگر جدیدی نیز برای پایش فعالیت قلبی کاربران به این محصول اضافه شده است.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

به‌لطف افزایش اندازه‌ی نمایشگر، امکان مشاهده‌ی اطلاعات و جزئیات بیشتر برای کاربران فراهم شده است. از دیگر بهبودهای سخت‌افزاری اپل واچ می‌توان به تغییر مکان میکروفون اشاره کرد. بلندگوی این ساعت هوشمند نیز تغییراتی به خود دیده است و اکنون صدای بیشتری تولید می‌کند. پشتیبانی از پنجمین نسخه از ارتباط بلوتوث از جمله ویژگی‌های اپل‌ واچ است. همچنین، درحالی که اپل واچ سری ۴ را پوشیده‌اید می‌توانید بدون نگرانی به شناکردن بپردازید.

از نظر نرم‌افزاری نیز شاهد بهبودهایی در اپل واچ نسل چهارم هستیم. برای مثال، برخی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند به‌عنوان یک واچ‌فیس (Watch Face) به ایفای نقش بپردازند. واچ‌فیس‌های داینامیک که کاربران می‌توانند با آن‌ها تعامل کنند هم از جمله ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری اپل واچ سری ۴ است.

سیستم‌عامل واچ‌ او‌اس و برخی اپلیکیشن‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند تا از فضای بیشتر نمایشگر اپل واچ ۴ بیشترین بهره را ببرند. یکی از ویژگی‌های جالبی که به چهارمین نسل از اپل‌واچ اضافه شده، توانایی تشخیص سقوط کاربران است؛ این ساعت در صورت سقوط کاربر می‌تواند تشخیص دهد که وی در شرایط خطرناکی قرار دارد. پس از آن، ساعت هوشمند می‌تواند با سرویس‌های اضطراری تماس بگیرد و آن‌ها را از سقوط کاربر آگاه کنند.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

نظارت بر فعالیت قلب و تهیه‌ی نوارقلب هم یکی دیگر از ویژگی‌های ساعت جدید اپل است. این ویژگی می‌تواند فعالیت‌های قلبی غیرطبیعی را تشخیص دهد و کاربران را از این موارد آگاه کند. جالب‌تر اینکه با دریافت تاییدیه‌ای از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده، اکنون اپل‌واچ به‌عنوان یک ابزار پزشکی شناخته می‌شود.

اگر می‌خواهید نمونه‌ی دارای ویژگی تماس تلفنی اپل واچ را خریداری کنید، باید مبلغ ۴۹۹ دلار هزینه کنید. قیمت در نظر گرفته‌شده برای نمونه‌ی فاقد توانایی تماس تلفنی نیز ۳۹۹ دلار است. در کنار اعلام این قیمت‌ها، اپل قیمت اپل واچ نسل ۳ را هم به ۲۷۹ دلار رسانده است. خریداران می‌توانند از ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) اپل واچ جدید را سفارش دهند؛ تحویل این محصول هم از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) شروع خواهد شد.

مقایسه 4 محصول
Apple Watch Series 4 44 mm / اپل واچ سری ۴اپل واچ سری 4 مدل 40 میلی متریApple Watch Series 4 44 mm / اپل واچ سری ۴اپل واچ سری 4 مدل 44 میلی متریApple Watch Series 4 Aluminium 40 mmاپل واچ سری 4 آلومینیوم مدل 40 میلی متریApple Watch Series 4اپل واچ سری 4 آلومینیوم مدل 44 میلی متری
معرفیموجود. عرضه شده در سپتامبر 20182018، سپتامبر2018، سپتامبرموجود. عرضه شده در سپتامبر 2018
وضعیتعرضه در آینده‌ی نزدیک (سپتامبر 2018)موجود. عرضه شده در سپتامبر 2018موجود. عرضه شده در سپتامبر 2018عرضه در آینده‌ی نزدیک (سپتامبر 2018)
ابعاد40 در 34 در 10.740 در 38 در 10.740 در 34 در 10.7 میلی‌متر44 در 38 در 10.7 میلی‌متر
وزن39.847.930.1 گرم36.7 گرم
سیم‌کارتسیم‌کارت الکترونیکی (سیم‌کارت الکترونیکی اپل)سیم‌کارت الکترونیکی (سیم‌کارت الکترونیکی اپل)سیم‌کارت الکترونیکی (سیم‌کارت الکترونیکی اپل)سیم‌کارت الکترونیکی (سیم‌کارت الکترونیکی اپل)
سایر مشخصات بدنه- ضد آب تا عمق ۵۰ متر - گواهی ECG- ضد آب تا عمق ۵۰ متر - گواهی ECG- ضد آب تا عمق ۵۰ متر- ضد آب تا عمق ۵۰ متر
نوعLTPO AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگLTPO AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگLTPO AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگLTPO AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز1.78 اینچ1.78 اینچ--
رزولوشن448 در 368 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)448 در 368 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)448 در 368 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)448 در 368 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
چندلمسیبلهبلهبلهبله
محافظشیشه‌ی محافظ سافایرشیشه‌ی محافظ سافایرپوشش شیشه‌ی Ion-xپوشش شیشه‌ی Ion-x
سایر مشخصات نمایشگر- نمایشگر مجهز به لمس سه‌بعدی (3D touch)- نمایشگر مجهز به لمس سه‌بعدی (3D touch)- نمایشگر مجهز به لمس سه‌بعدی (3D touch) - 1000 نیت- نمایشگر مجهز به لمس سه‌بعدی (3D touch) - 1000 نیت
سیستم‌عاملwatchOS 5.0watchOS 5.0watchOS 5.0watchOS 5.0
تراشهاپل S4اپل S4اپل S4اپل S4
پردازنده مرکزیدو هسته‌ایدو هسته‌ایدو هسته‌ایدو هسته‌ای
پردازنده گرافیکیPowerVRPowerVRPowerVRPowerVR
حافظه داخلی16 گیگابایت16 گیگابایت16 گیگابایت8/16 گیگابایت
نوع هشدارویبره و زنگویبره و زنگویبره و زنگویبره و زنگ
اسپیکربلهبلهبلهبله
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم یونیغیرقابل تعویض لیتیوم یونیباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونیباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی
استندبایتا 18 ساعت (استفاده‌‌ی ترکیبی)تا 18 ساعت (استفاده‌‌ی ترکیبی)تا 18 ساعت (استفاده‌‌ی ترکیبی)تا 18 ساعت (استفاده‌‌ی ترکیبی)
حسگرهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج (نسل دوم)، فشارسنجشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج (نسل دوم)، فشارسنجشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج (نسل دوم)، فشارسنجشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج (نسل دوم)، فشارسنج
پیام‌رسانیپیامک، ایمیل، Push ایمیل، IMپیامک، ایمیل، Push ایمیل، IMپیامک، ایمیل، Push ایمیل، IMپیامک، ایمیل، Push ایمیل، IM
سایر مشخصات و قابلیت‌ها- پخش‌کننده‌ی موسیقی - نمایش‌دهنده‌ی عکس - دستورات صوتی سیری (talking mode) - قابلیت تشخیص زمین خوردن کاربر - هشدار افت شدید ضربان قلب - قابلیت نمایش نوار قلب- پخش‌کننده‌ی موسیقی - نمایش‌دهنده‌ی عکس - دستورات صوتی سیری (talking mode) - قابلیت تشخیص زمین خوردن کاربر - هشدار افت شدید ضربان قلب - قابلیت نمایش نوار قلب- پخش‌کننده‌ی موسیقی - نمایش‌دهنده‌ی عکس - دستورات صوتی سیری (talking mode)- پخش‌کننده‌ی موسیقی - نمایش‌دهنده‌ی عکس - دستورات صوتی سیری (talking mode)
فناوریGSM / HSPA / LTEعرضه در دو نسخه یکی با GSM / HSPA / LTE و یکی فاقد اتصال سلولارعرضه در دو نسخه یکی با GSM / HSPA / LTE و یکی فاقد شبکه‌ی سلولارGSM / HSPA / LTE
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS
NFCبلهبلهبلهبله
USBخیرخیرخیرخیر
رنگ‌هامشکی، نقره‌ای، طلاییمشکی، نقره‌ای، طلایینقره‌ای، طلایی، خاکسترینقره‌ای، طلایی، خاکستری
محدوده قیمتحدود 400 دلارحدود 500 دلار برای نسخه‌ی دارای سلولار و 400 دلار برای نسخه‌ی فاقد سلولاحدود 500 دلار برای نسخه‌ی دارای سلولار و 400 دلار برای نسخه‌ی فاقد سلولارحدود 500 دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات