پیشرانه W16 بوگاتی، با سیستم هیبرید جایگزین خواهد شد

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
مدیرعامل بوگاتی اعلام کرد نسل جدید ابرخودروهای این برند اصیل فرانسوی، از پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر W16 استفاده نخواهند کرد. این مدل‌ها، هیبریدی خواهند بود.
تبلیغات

۱۳ سال از رونمایی پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری بوگاتی با آرایش W می‌گذرد و تا امروز، نسخه‌های مختلف ویرون و دو مدل متفاوت از ابرخودروی شیرون با این پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند، تولید شده‌اند؛ اما بر اساس گزارش‌های موجود، به‌زودی باید با W16 بوگاتی و چهار توربوشارژر آن خداحافظی کرد.

Bugatti Veyron

بوگاتی، قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت اروپا خواهد بود؛ استفان وینکلمن، مدیرعامل آلمانی بوگاتی در طی مصاحبه با وب‌سایت CarAdvice گفت:

پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر جدیدی در کار نخواهد بود و این نمونه، آخرین محصول است. پیشرانه‌ی بی‌نظیری است و از شمار طرفداران آن هم باخبر هستیم؛ همه خواهان وجود این پیشرانه هستیم و تمام تلاشمان را برای حفظ و توسعه‌ی بهتر آن انجام می‌دهیم؛ اما اگر به‌دنبال به‌روز بودن حرکت در کنار فناوری باشیم، باید بهترین زمان را برای تغییر انتخاب کنیم.
Stephan Winkelmann

وینکلمن همچنین اشاره کرد که سرانجام فناوری خودروهای برقی به بوگاتی راه پیدا می‌کند اما هر فناوری جدید، باید در سطح پیشرانه‌ی W16 عملکرد فنی داشته باشد. او اضافه کرد:

اگر وزن باتری‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد و آلایندگی هم در حد استانداردهای جدید باشد، بنابراین هیبرید شدن خودرو مزیت دارد. درنهایت باید این راه‌حل، برای افرادی که بوگاتی‌های امروز را خریداری می‌کنند، مستند باشد.

اما وینکلمن در کنار تمام این صحبت‌ها، به توسعه‌ بیشتر پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر و استفاده‌ی حداکثری پیش از کنار گذاشتن آن هم اشاره کرد:

زمانی که در شرکت لامبورگینی مشغول به‌کار بودم، حرف همیشگی من اهمیت نسبت قدرت به وزن بود؛ همیشه معتقد بودیم که یک کیلوگرم وزن کمتر، مهم‌تر از یک اسب بخار قدرت بیشتر است. اما سپس متوجه مسابقه‌ی قدرت بیشتر بین خودروسازان شدیم؛ همه به‌دنبال قدرت بیشتر بودند.
Bugatti Chiron Engine

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که سرانجام، پیشرانه‌های احتراقی به‌تاریخ می‌پیوندند و موتورهای برقی ادامه‌ی حیات صنعت خودروسازی را ممکن می‌کنند. موتورهای برقی و باتری‌ها شاید در حال حاضر در مرحله‌ی عملکردی مطلوب نباشند، اما همانند پیشرانه‌های احتراقی به‌مرور پیشرفت خواهند کرد؛ سوپراسپرت‌ها و هایپرکارها با قوای فنی برقی هر روز قدرتمندتر و البته بی‌صداتر خواهند شد. برندهای تولیدکننده‌ی خودروهای قدرتمند و پرفرومنس مانند بوگاتی ناچار هستند که در جهت موافق جریان پیشرفت سریع فناوری حرکت کنند.

Bugatti Divo / بوگاتی دیوو
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo

پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر بوگاتی، ابتدا حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما در مدل ویرون سوپراسپرت این قدرت به ۱۲۰۰ اسب بخار رسید. جدیدترین نمونه‌ی W16 بوگاتی در شیرون و دیوو (Divo) با قدرت ۱۴۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر قرار دارد. با اینکه توقف تولید شاهکار مهندسی دنیای خودرو، ناراحت کننده بوده، اما انتظار برای پیشرانه‌ی جدید بوگاتی هم مشکل است.

باتوجه به‌گفته‌های وینکلمن، احتمالاً محصولات آینده‌ی بوگاتی مانند ابرخودروی ریمک (Rimac) تمام برقی نیستند، بلکه ترکیبی از فناوری برقی و احتراقی مانند فراری لافراری، پورشه 918 و مک‌لارن P1 خواهند بود. در هر صورت ابرخودروی آینده‌ی فرانسوی‌ها، قلب تپنده‌ای با کمتر از ۱۶ سیلندر خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات