وان پلاس 6 تی از سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش بهره می‌برد

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت وان‌پلاس به‌صورت رسمی اعلام کرد که در پرچمدار آتی خود از سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

همانطور که اطلاع دارید، شرکت وان‌پلاس قصد دارد به‌زودی از نسل بعدی پرچمدار خود رونمایی کند. طبق گمانه‌زنی، این شرکت شیوه‌ی نام‌گذاری پیشین را در پیش خواهد گرفت و به احتمال بسیار شاهد وان پلاس ۶ تی خواهیم بود. انتظار می‌رود که تغییرات در این نسخه تنها به بهبود‌ِ عملکرد خلاصه شود و شاهد تغییرات بنیادین در این نسخه نباشیم. 

پس از اینکه این شرکت چینی از عرضه‌ی رسمی نسل آتی پرچمدار خود در آمریکا توسط اوپراتور T-Mobile‌ خبر داد؛ در گفتگو با وب‌سایت CNET‌، رسماً استفاده از حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر را تأیید کرده است.

تاکنون تنها تعداد کمی از سازندگان نظیر ویوو از چنین حسگری در ساخته‌های خود بهره برده بودند. حال به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس نیز به‌عنوان یکی از بازیگران محبوب دنیای موبایل قصد دارد از چنین رویکرد برای پرچمدار آتی خود استفاده کند.

این ویژگی که طبق گفته‌ی وان‌پلاس، اسکرین آنلاک نام‌ خواهد داشت، علاوه بر ساده‌سازی طراحی گوشی، قفل‌گشایی دستگاه را نیز برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

سخنگوی وان‌پلاس در گفتگو با CNET‌ گفته است:

ما در طول روز چندین‌بار گوشی‌های خود را قفل‌گشایی می‌کنیم و ویژگی اسکرین آنلاک مراحل انجام این کار را کاهش می‌دهد. با افزودن این ویژگی در کنار قابلیت‌های دیگری چون فیس آنلاک، کاربران کارآمدتر از قبل می‌توانند قفل گوشی خود را باز کنند.

چندی پیش نیز تصاویری از جعبه‌ی OnePlus 6T منتشر شد که به سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر اشاره داشت. مقامات وان‌پلاس می‌گویند که آن‌ها پیش‌تر قصد معرفی این ویژگی را همراه با وان‌پلاس ۵ تی داشتند؛ اما به‌دلیل بالغ‌نبودنِ فناوری‌های آن زمان، تصمیم گرفتند استفاده از این فناوری را به زمانی دیگر موکول کنند.

شیوه‌ی کارکرد این سنسورها به‌این گونه است که با قرارگیری انگشتِ کاربر روی صفحه‌نمایش، پالس نوری به‌سمت سطح نمایشگر ارسال می‌شود تا پستی و بلندی‌های انگشتِ کاربر مشخص شود؛ سپس نور حاصل دوباره به سمت حسگر بازتابش می‌شود تا از آن برای پردازش اثرانگشت و انطباق با نمونه‌ی اصلی استفاده شود.

انتظار می‌رود که به‌دلیل قرارگیری این قابلیت در زیر صفحه‌نمایش، ضخامت بدنه‌ی دستگاه به مقدارِ ۰.۴۵ میلی‌متر افزایش یابد.

طبق شایعات، سازنده‌ی چینی این دستگاه قرار است از دوربین سه‌گانه برای قسمت پشتی استفاده کنید؛ همچنین احتمال می‌رود که وان پلاس ۶ تی با قیمت ۵۵۰ دلار در حوالی ماه اکتبر معرفی شود.

وان پلاس 6 تی / Oneplus 6t

دیدگاه خود را در این رابطه با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات