کن ماری؛ بهترین روش چیدمان و جاسازی وسایل در خودرو

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با روش بسته‌بندی و مرتب کردن ژاپنی که با نام کن ماری و توسط ماریه کوندو، در دنیا معروف شده است، می‌توان در چمدان و صندوق عقب خودرو، بهترین جاسازی و کم‌ترین اتلاف وقت را تجربه کرد.
تبلیغات

شاید برای بسیاری از افراد عجیب باشد، اما بستن بار سفر در چمدان یا جای‌گذاری صحیح در خودرو، نوعی هنر محسوب شود. همه‌ی ما تجربه‌ی گم کردن یا اتلاف وقت برای پیدا کردن یک لباس در انبوه لوازم موجود در چمدان را داشته‌ایم. بسیاری از رانندگان هم از بستن بار سفر و چیدمان در صندوق عقب خودرو حراس دارند.

KonMari

ماریه کوندو، نویسنده و مشاور حرفه‌ای ژاپنی در سازمان دادن مناسب لوازم است. کوندو چهار کتاب در این مورد منتشر کرده که تا امروز با ترجمه به چند زبان مختلف، در بیش از ۳۰ کشور میلیون‌ها نسخه فروش داشته‌اند. کتاب «هنر ژاپنی مرتب کردن و سازمان دهی» او در سال ۲۰۱۴، پرفروش‌ترین کتاب در ژاپن، اروپا و آمریکا بود. کوندو خالق روش «کُن‌ماری» است. با استفاده از این روش (KonMari)، فرآیند طاقت‌فرسای مرتب کردن لوازم سفر بسیار آسان‌تر می‌شود.

کن‌ماری با تکیه بر استفاده از اشیایی که استفاده از آن‌ها لذت‌بخش بوده، از سه مرحله‌ی کلی تشکیل شده است:

  • مرتب کردن و حذف لوازم غیرضروری – حذف هر وسیله‌ای که وجود آن در بار سفر ضرورت ندارد.
  • بسته‌بندی هوشمندانه –تا کردن و پیچیدن لباس‌ها در چمدان، قرار دادن لوازم کوچک در یک محفظه و بسته.
  • طبقه‌بندی – لوازم ضروری در دسترس قرار داده شود و چمدان‌ها به‌صورت عمودی در صندوق عقب قرار گیرند.

تیم تبلیغاتی شرکت خودروسازی سئات (SEAT) با استفاده از روش کن‌ماری، نحوه‌ی بارگیری سفر در صندوق عقب خودرو را به‌نمایش گذاشته است. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهای قرار داده شده در این مطلب را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات