دنیل ریکیاردو از ردبول جدا شد و با رنو قرارداد بست

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دنیل ریکیاردو راننده‌ی استرالیایی تیم ردبول، فصل آینده برای تیم رنو رانندگی می‌کند.
تبلیغات

با گذشت یک ماه از تأیید کریستین هورنر، مدیر تیم فرمول یک ردبول مبنی بر عقد قرارداد دنیل ریکیاردو با تیمی جدید، سرانجام مقصد بعدی این راننده‌ی استرالیایی مشخص شد. پس از همکاری بلندمدت ریکیاردو با ردبول ریسینگ، این راننده‌ی ۲۹ ساله پس از پایان فصل ۲۰۱۸ به تیم فرمول یک رنو اضافه می‌شود.

monaco F1 2018  ricciardo

ریکیاردو پس از تأیید قرارداد ۲ ساله با فرانسوی‌ها گفت:

احتمالاً یکی از مشکل‌ترین تصمیم‌های دوران رانندگی حرفه‌ای من در فرمول یک بود. به‌نظرم، زمان چالشی جدید و تازه است. متوجه هستم که برای رساندن رنو به هدف نهایی و رقابت در بالاترین سطح، مسیر دشواری و طولانی وجود دارد، اما تحت تأثیر  پیشرفت آن‌ها در طول دو سال اخیر قرار گرفته‌ام. هر وقت که رنو در مسابقات فرمول یک شرکت داشته، بالاخره به عنوان قهرمانی هم رسیده است.
Lewis Hamilton Mercedes-AMG formula 1 / لوئیس همیلتون مرسدس AMG فرمول یک

دلیل اصلی ایجاد قرارداد ۲ ساله، درخواست ریکیاردو برای باز بودن دست او در آینده‌ی نزدیک و پیش از نهایی شدن تغییرات کلی قوانین قوای محرکه در فصل ۲۰۲۱ است. البته عامل مهم دیگر، قرار دادن ریکیاردو مشابه شرایط دیگر رانندگان برجسته‌ی فرمول یک بوده است. لوئیس همیلتون و سباستین فتل رانندگان مرسدس‌بنز و فراری که هر دو تا به‌امروز، چهار بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده‌اند، سال ۲۰۲۰ به‌دنبال قراردادی جدید خواهند بود. پیش از این، بر اساس گمانه‌زنی رسانه‌های مختلف، ریکیاردو که در فصل حاضر مسابقات با دوبار قهرمانی در گرن‌پری‌های چین و موناکو و چهاربار ناکامی در گرن‌پری‌های بحرین، آذربایجان، اتریش و آلمان با امتیاز ۱۱۸ در رده‌ی پنجم جدول کلی رقابت‌ها ایستاده است، به‌عنوان راننده‌ی جدید تیم‌های مک‌لارن و رنو در نظر گرفته می‌شد.

فرمول یک ردبول / Formula 1 Redbull

از طرفی تیم ردبول که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ چهاربار پیاپی با استفاده‌ از پیشرانه‌ی رنو به مقام قهرمانی رسیده، فصل آینده پیشرانه‌ی بحث‌برانگیز هوندا را انتخاب کرده است. جالب این است که از سال ۲۰۱۳ تا امروز، ردبول از کسب مقام قهرمانی با پیشرنه رنو بازمانده و دقیقاً درهنگام تعویض پیشرانه، ریکیاردو دوباره به خودرویی که از پیشرانه‌ی رنو استفاده می‌کند، باز می‌گردد.

هورنر در مورد خروج ریکیاردو از تیم گفت:

ما کاملاً به‌تصمیم دنیل برای خروج از تیم استون مارتین ردبول احترام می‌گذاریم و برای او آرزوی موفقیت داریم. از نقش و تصمیم او در سال ۲۰۱۴ که به تیم پیوست متشکریم؛ ۷ پیروزی و ۲۹ پودیوم حاصل همکاری ریکیاردو با ما بوده است.
Formula 1 / فرمول یک

قرارداد ریکیاردو با ردبول تا آخر فصل فعلی بود که پس از اعلام تمدید قرارداد والتری بوتاس و همیلتون با مرسدس‌بنز، امید ریکیاردو برای پیوستن به این تیم کاملاً ازبین رفت. از طرفی تیم فراری هم علاقه‌مندی خاصی به دراختیار گرفتن راننده‌ی جسور استرالیایی نشان نداد.

سیریل ابیتی‌بول، مدیر تیم فرمول یک در مورد پیوستن ریکیاردو به این تیم گفت:

پیوستن دنیل به تیم، نشان از تصمیم جدی ما برای پیشرفت بیشتر در فرمول یک است. علاوه بر این، نشان‌گر موفقیت‌های ما در دو و نیم فصل گذشته است. استعداد و جذابیت دنیل، امتیاز ویژه‌ی بزرگ و قاطعیت برای تیم است.

پیوستن ریکیاردو به تیم رنو، به‌معنی خداحافظی فرانسوی‌ها با کارلوس ساینز است. ساینز اسپانیایی هم تیمی نیکو هالکنبرگ آلمانی، به‌صورت قرضی از تیم ردبول به رنو آمده بود. در حالی که هالکنبرگ فصل آینده به‌عنوان هم‌تیمی ریکیاردو رانندگی می‌کند، ساینز احتمالاً باید به‌دنبال تیم جدید باشد یا درکنار مکس وشتاپن بماند.

ردبول / RedBull

پس از پایان گرن‌پری مجارستان، مسابقات فرمول یک به تعطیلات تابستانی وارد شده است. تمام تیم‌ها باید تا گرن‌پری بلژیک در تعطیلات باشند، اما ریکیاردو پس از رسانه‌ای شدن قرارداد جدیدش به سفری هیجان‌انگیز رفته است. سفر نمادین ریکیاردو به آمریکا در قالب یک ویدئوی جالب به‌تصویر کشیده شده است. در این فیلم تبلیغاتی، ریکیاردو با خودروی ردبول RB7 که درواقع هیچوقت با آن مسابقه نداده است در جاده‌های آمریکا رانندگی می‌کند. ریکیاردو در معروف‌ترین مکان‌های آمریکا شامل پل سان فرانسیسکو و اوکلند، کالیفرنیا، یوتا و در پایان لاس وگاس رانندگی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این ویدئوی جذاب که به صدای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۲.۴ لیتری رنو مزین شده است را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات