درآمد یک میلیارددلاری کوالکام از پردازنده ساعت و اسپیکر هوشمند

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام در جدیدترین پیش‌بینی درآمدی خود، برای بخش پردازنده‌ی ساعت‌‌های هوشمند و اسپیکرهای هوشمند، درآمد یک میلیارد دلاری پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

کوالکام روز پنجشنبه‌ی گذشته اعلام کرد که برای سال مالی جاری، درآمد بیش از یک میلیارد دلاری را برای بخش پردازنده‌های ساعت و اسپیکر هوشمند خود پیش‌بینی می‌کند. این درآمد برای مجموع تمام بخش‌های مجزا از گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی شده است. این آمار، جدیدترین خبری است که کوالکام پس از شکست در عقد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با تولیدکننده‌ی آلمانی پردازنده یعنی NXP در مورد درآمد خود و توانایی برای گسترش فعالی منتشر کرده است.

استیو مالنکوف، مدیرعامل کوالکام این آمار را منتشر کرده و امیدوار است شرکت سن‌دیگویی بتواند یک‌پنجم از درآمد ۵ میلیارددلاری خود در بخش غیرموبایلی در سال مالی جاری را از بخش اینترنت اشیاء کسب کند. کوالکام در حال حاضر سلطه‌ی کاملی روی بازار پردازنده‌ی موبایل و تراشه‌های مودم برای اتصال به شبکه‌های وایرلس دارد. شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و اپل، از مشتریان اصلی این تولیدکننده‌ی پردازنده هستند.

کوالکام

در سال‌های اخیر فروش گوشی‌های هوشمند آمار تقریبا ثابتی داشته و البته با رشدی ملایم در حال افزایش است. Qualcomm برای مقابله با این آمار، به‌دنبال تصاحب شرکت آلمانی ان‌ایکس‌پی بود. این شرکت در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین تامین‌کننده‌های پردازنده برای صنعت خودرو است. صنعتی که فعالان آن به‌مرور در حال افزایش استفاده از پردازنده در محصولات خود هستند. البته تلاش کوالکام برای این خرید ناموفق بود و دلیل اصلی آن نیز عدم توانایی در تامین پیش‌نیازهای رگولاتورهای چینی عنوان شد.

مالنکوف پس از شکست در این قرارداد، از طرف سرمایه‌گذاران تحت‌فشار است. او باید اثبات کند بدون نیاز به NXP نیز می‌توان درآمد کوالکام را تضمین کرد. شرکت تحت مدیریت او قبلا پیش‌بینی درآمد ۵ میلیون دلاری از بخش غیرموبایلی را منتشر کرده بود که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲ میلیارد دلاری داشت. اخبار روز پنجشنبه، تقسیم‌بندی این درآمد را نیز مشخص کرد. به‌جز یک میلیارد دلاری که برای بخش اینترنت اشیاء پیش‌بینی شده، بقیه‌ی این درآمد از بخش‌هایی مانند تراشه‌های ارتباطی و شبکه، تراشه‌های خودرویی کوالکام و چند بخش دیگر تامین خواهد شد.

پردازنده‌های کوالکام برای بخش اینترنت اشیاء، به‌طور اختصاصی برای انواع دستگاه‌های هوشمند کوچک مجهز به باتری عرضه می‌شوند که در سال‌های اخیر رشد مناسبی داشته‌اند. در بیانیه‌ای که پیش از این خبر منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر پردازنده‌های آنها در بیش از ۲۰۰ نوع از دستگاه‌های پوشیدنی و ۱۳۰۰ نوع مختلف از هدست‌ وایرلس، ایرباد و اسپیکرهای هوشمند استفاده شده است. در پایان گزارش، کوالکام اشاره‌ای نیز به درآمد پردازنده‌‌های دوربین‌های بی‌سیم متصل به شبکه کرده است و افزایش ۱۲۰ درصدی درآمد این بخش را پیش‌بینی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات