اسنپ درباره رویت اپلیکیشن‌ های رقیب در گوشی کاربرانش توضیح داد

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ در واکنش به توییت یک کاربر در رابطه با دریافت اطلاعات اپلیکیشن‌های رقیب نصب‌شده روی گوشی‌ کاربران توسط این اپلیکیشن، بیانیه‌ای صادر کرده است.
تبلیغات

چندی پیش یکی از کاربران توییتر با انتشار تصاویری که حاوی اطلاعاتی برگرفته از اپلیکیشن اسنپ بود، مدعی شد که اپلیکیشن اسنپ پس از نصب شدن روی گوشی کاربر، اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های مربوط به رقبای اسنپ را بررسی می‌کند.

حال اسنپ با انتشار بیانیه‌ای در قالب یک توییت که در پاسخ به توییت کاربر مورد نظر منتشر شده، اعلام کرده که هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS این امکان را در اختیار تمامی اپلیکیشن‌ها قرار می‌دهند. اسنپ با اشاره به اینکه دسترسی به نام اپلیکیشن‌ها به‌معنی دسترسی به اطلاعات درون اپلیکیشن‌ها نیست؛ اعلام کرده که این اطلاعات را در راستای برنامه‌های بازاریابی مورد استفاده قرار می‌دهد. البته اسنپ اعلام کرده که این ویژگی را حذف کرده است.

«صحبت‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی حاکی از انتقاد برخی از مسافران اسنپ بابت رویت نام اپلیکیشن‌های مشابه این سامانه در تلفن همراه آنها است. اما در واقع موضوع از این قرار است که سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اواس امکان رویت نام‌ اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی هوشمند را برای همه‌ی اپ‌ها فراهم کرده‌اند و اهل فن می‌دانند که استفاده از آن به ‌معنای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی افراد در تلفن همراه‌شان نیست. اسنپ نیز با این امکان تنها از نصب اپلیکیشن‌های مشابه باخبر می‌شده و صرفا در تحقیقات بازاریابی خود از آن استفاده می‌کرده است.

با این حال، دغدغه‌ی به‌وجودآمده می‌تواند ما را از مسیر اصلی دور سازد و باعث آزردگی خاطر مخاطبانمان شود. از آنجایی که رضایت کاربران همیشه برای ما در اولویت بوده و همچنین برای رفع هرگونه سوءتعبیر، فعلا از این امکان صرف‌نظر و کد درخواست را از سمت سرور حذف کرده‌ایم. در نسخه‌های بعدی اپلیکیشن‌ مسافر، این امکان به‌صورت اختیاری فعال خواهد شد، تا افرادی که مایلند در ارائه‌ی سرویس بهتر به ما کمک کنند. امیدواریم به این ترتیب بتوانیم به وظیفه اصلی‌مان که بهبود خدمات حمل‌ونقلی کشور است، بهتر عمل کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات