فراری 250GTO با قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار، فروخته شد

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک دستگاه فراری 250GTO کلاسیک مدل ۱۹۶۲ با قیمت ۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، به فروش رسید. این عدد، بالاترین قیمتی است که تا کنون برای یک خودرو در حراجی پرداخت شده است.
تبلیغات

همانطور که پیش بینی می‌شد، فراری 250GTO دوباره رکورد شکنی کرد. در جریان حراجی RM Sotheby's کنکو دلگانس پبل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا، یک دستگاه فراری 250GTO سری 2 مدل سال ۱۹۶۲ با شماره شاسی ۳۴۱۳ ظرف ۱۰ دقیقه قیمت‌گذاری توسط سه کلکسیونر ثروتمند، سرانجام با قیمت ۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار دلار فروخته شد.

Ferrari 250 GTO

تنها ۳۶ دستگاه از این فراری اسپرت کلاسیک تولید شده است که مدل حراج شده، توسط قهرمان سابق مسابقات فرمول یک، فیل هیل فقید تست شده بود. شروع قیمت این مدل زیبا از ۳۵ میلیون دلار بود؛ به فاصله‌ی چند دقیقه قیمت به ۴۰ میلیون دلار رسید. گام افزایشی ۲۵۰ هزار دلار تا جایی ادامه پیدا کرد که سرانجام چکش متصدی حراج مارتن تن هولدر، در ۴۸ میلیون دلار به صدا در آمد. فراری 250GTO که رسماً گران‌ترین خودروی حراج شده در تاریخ بوده، سومین مدل تولیدی از ۳۶ دستگاه است. این مدل مدتی به‌عنوان خودروی تست در اختیار فراری بود و سپس در مسابقات استقامتی تارگا فلوریو (Targa Florio) سال ۱۹۶۲ در جاده‌های کوهستانی سیسیل ایتالیا توسط فیل هیل رانده شد؛ قهرمان تارگا فلوریو در سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۶۴ همین مدل فراری 250GTO سری 2 بود. علاوه بر این، فراری 250GTO گران‌قیمت، در مسابقات National GT  ایتالیا نیز به مقام قهرمانی رسیده است.

Ferrari 250 GTO

این مدل پس از گذشت بیش از ۵۰ سال، همچنان دست نخورده باقی مانده است و از پیشرانه، گیربکس اصلی و بدنه‌ی سفارشی سری 2 که سال ۱۹۶۴ روی آن سوارشد، استفاده می‌کند. پس از چند بار خرید و فروش، این مدل سال ۲۰۰۰ در اختیار دکتر گرگ وایتن، متخصص ارشد نرم افزار شرکت مایکروسافت قرار گرفت و در چند مسابقه‌ی خودروهای کلاسیک شرکت داده شد. دکتر وایتن پس از حراج فراری 250GTO خود گفت:

سیاحت من با 250GTO به پایان رسید، اما در مورد مالک جدید آن و لذت بردن او با این خودروی بی‌نظیر، بسیار هیجان‌زده هستم.
Ferrari 250 GTO

این مدل و قیمت ۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار دلار، گران‌ترین خودروی جهان بوده که به‌صورت رسمی خرید و فروش شده است. پیش از این سری اول فراری 250GTO با قیمت ۳۸ میلیون و ۱۱۵ هزار دلار تاریخ ساز شده بود. البته رکورد گران‌ترین خودروی تاریخ در اختیار یک دستگاه از همین مدل با قیمت ۷۰ میلیون دلار است. باتوجه به اینکه این مدل در حراجی خصوصی معامله شده است، جزو آمار رسمی خرید و فروش شرکت‌های حراجی محسوب نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات