نوکیا مجددا صاحب برند PureView شد

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برند محبوب Pureview در سال ۲۰۱۳ به‌همراه واحد موبایل نوکیا به تصاحب مایکروسافت درآمد؛ اما اچ‌ام‌دی گلوبال به‌تازگی این برند را از مایکروسافت خریداری کرده است.
تبلیغات

بسیاری از کاربران مدت‌ها در انتظار آن بودند که مایکروسافت سرانجام گوشی هوشمندی را با دوربین Pureview عرضه کند. HMD Global که در حال حاضر حق استفاده‌ی انحصاری از برند نوکیا را در اختیار دارد، تا به امروز موفقیت خوبی در تولید و عرضه‌ی گوشی هوشمند با این برند خاطره‌انگیز و قدیمی به‌دست آورده است. این شرکت فنلاندی اکنون با خریداری برند Pureview از مایکروسافت، یک قدم دیگر به احیای کامل نوکیا نزدیک‌تر شده است.

برند Pureview نخستین بار در سال ۲۰۱۲ با عرضه‌ی گوشی همراه نوکیا ۸۰۸ که مجهز به سیستم‌عامل سیمبین بود، معرفی شد. با این حال، بیش از همه طرفداران ویندوز فون با گوشی منحصربه‌فرد لومیا ۱۰۲۰ و برخی از دیگر گوشی‌های رده‌بالای ساخت نوکیا، این برند را به یاد می‌آورند.

HMD PureView

مایکروسافت برند Pureview را در سال ۲۰۱۳ به‌همراه واحد موبایل نوکیا به‌تصاحب خود درآورد و مالکیت این برند را به‌صورت رسمی در ۲۳ آگوست ۲۰۱۸ (یکم شهریور) به اچ‌ام‌دی گلوبال منتقل کرد. علاوه بر این، اچ‌ام‌دی گلوبال به‌تازگی رابط کاربری گوشی‌های خود را به‌روزرسانی کرده و پشتیبانی از قابلیت گوگل لنز و موشن کپچر را به آن افزوده است.

هرچند اچ‌ام‌دی گلوبال بسیاری از مهندسان سابق نوکیا را به استخدام خود درآورده و اکنون برند Pureview را نیز تصاحب کرده است؛ اما این مسئله عرضه‌ی یک گوشی هوشمند دیگر را با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی تضمین نمی‌کند. با این حال، براساس شایعات این شرکت در حال کار روی یک دوربین پنج‌گانه است که عرضه‌ی آن به بازار قطعا شایسته‌ی همراهی با برندی خاص خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات