نیکون نقشه راه لنز‌های جدید مانت Z را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نیکون از برنامه‌ی خود برای گسترش خانواده‌ی لنز‌های مانت جدید Z طی دو سال آینده رونمایی کرد.
تبلیغات

امروز با رونمایی محصولات جدید نیکون در بخش دوربین‌های بدون آینه، روز مهمی برای دنیای دوربین‌های عکاسی بود. نیکون Z 7 و نیکون Z 6، به‌عنوان پرچم‌داران دوربین‌های بدون آینه و فول‌فریم نیکون پا به گود رقابت گذاشتند؛ یعنی موقعیتی که سونی طی سال‌های گذشته در نبود نام‌های بزرگ دنیای عکاسی، یکه‌تازی می‌کرد. دوربین‌های جدید بدون آینه‌ی نیکون از مانت جدید Z بهره می‌برند؛ بدین ترتیب امکان استفاده از خانواده‌ی بزرگ لنز‌های مانت F نیکون، بدون آداپتور مخصوص وجود نخواهد داشت.

البته نیکون برای حل مشکل سازگاری لنز‌های پیشین خود، آداپتور مخصوص FTZ را معرفی کرده است. بااین‌حال این غول دنیای عکاسی، برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش سبد محصولات لنز‌های جدید و مخصوص مانت Z خود دارد. این شرکت درکنار رونمایی از لنز‌های جدید ۷۰-۲۴ میلی‌متری و نمونه‌های پرایم ۵۰ و ۳۵ میلی‌متری، نقشه‌ی راه لنز‌های جدید خود را معرفی کرد.

لنز نیکون 58 میلی متری

جذاب‌ترین محصول خانواده‌ی لنز‌های مانت Z که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود، نمونه‌ی پرایم ۵۸ میلی‌متری F/0.95 است که به‌گفته‌ی مدیران نیکون، باکیفیت‌‌ترین تصاویر ممکن را با رندر عالی جزئیات و رنگ درکنار تغییر بسیار نرم و روان سوژه‌های در فوکوس و خارج فوکوس ارائه می‌دهد. البته لازم به ذکر است این لنز فاقد فوکوس خودکار خواهد بود. پرچم‌دار لنز‌های پرایم نیکون درکنار استفاده از المان‌های بسیار باکیفیت اسفریکال، از پوشش ضدبازتاب جدید ARNEO‌ نیز بهره خواهد برد. این لنز همچنین از نمایشگر کوچکی در بخش کناری خود بهره می‌برد که اطلاعاتی اعم از گشودگی دیافراگم را به نمایش خواهد گذاشت.

نقشه راه لنز‌های نیکون Z

دیگر لنز‌های نیکون که برای عرضه در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده‌اند، نمونه‌های پرایم ۲۰ میلی‌متری F/1.8 و مخصوص پرتره ۸۵ میلی‌متری F/1.8 درکنار لنز‌های بسیار محبوب ۷۰-۲۴ میلی‌متری F/2.8، زوم ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری F/2.8 و واید ۳۰-۱۴ میلی‌متری F/4 هستند.

نیکون همچنین در حال توسعه‌ی سه لنز ۵۰ میلی‌متری F/1.2 و ۲۴ میلی‌متری F/1.8 و نسخه‌ی واید ۲۴-۱۴ میلی‌متری F/2.8 برای عرضه در سال ۲۰۲۰ است تا کاربران سیستم جدید این شرکت، تمام لنز‌های متداول و رایج بازار را در دسترس داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات