پاناسونیک لومیکس LX100 II معرفی شد؛ سنسور چهار سوم چندوجهی و ۱۷ مگاپیکلسی

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
نسل جدید دوربین کمپکت و پیشرفته‌ی پاناسونیک، دقایقی پیش به‌صورت رسمی معرفی شد.
تبلیغات

حضور گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های قدرتمند خود، تغییرات زیادی در بازار دوربین‌های عکاسی ایجاد کرده است. دوربین‌های کامپکت دیگر مانند گذشته مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرند؛ به‌همین‌دلیل، چند سالی است که برند‌های نام‌دار این بخش از بازار مانند سونی، پاناسونیک و کانن اقدام به توسعه و عرضه‌ی محصولاتی با سنسور‌های بزرگ و توانمند کرده‌اند.

سری LX پاناسونیک از نسل اول خود، به‌لطف سنسور بزرگ‌تر، لنز توانمند و قابلیت‌های متعدد برای عکاسی حرفه‌ای و اعمال تنظیمات دستی، یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی کامپکت بازار بود. غول فناوری ژاپن سال ۲۰۱۴ با تعبیه‌ی سنسور‌های بزرگ چهارسوم و عرضه‌ی LX100، بسیاری از رقبای خود به‌خصوص سونی RX100 و کانن G1 X را به چالش بزرگی کشید. کیفیت بالای عکاسی و فیلم‌برداری باعث شد این دوربین در مدت کوتاهی به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کند. حال دقایقی پیش پاناسونیک نسل دوم LX100 را به‌صورت رسمی معرفی کرد.

پاناسونیک لومیکس LX100 II

بزرگ‌ترین تغییر موجود در پاناسونیک LX100 II، تعبیه‌ی سنسور چندوجهی ۲۱ مگاپیکسلی (۱۷ مگاپیکسل مؤثر) بوده است؛ جایی که در نسل پیشین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته شده بود. این سنسور توانمند از دوربین حرفه‌ای GX9 پاناسونیک به عاریت گرفته شده است تا در کنار پردازنده‌ی جدید و سریع‌تر، شاهد رندر بهتر و ثبت جزئیات بیشتری در تصاویری باشیم. سنسور چندوجهی به‌کاررفته در دوربین، امکان عکاسی با نسبت‌های مختلف را بدون تغییر در گستره‌ی دید خواهد داد. به‌گفته‌ی Panasonic استفاده از سنسور‌های بزرگ چهار سوم (۱.۶ برابر بزرگتر از نمونه‌های ۱ اینچی به‌کاررفته در رقبای مطرح اعم از سری سونی RX100) نتایج عالی در شرایط مختلف نوری تا ایزو‌های ۲۵۶۰۰ را به همراه خواهد داشت.

پاناسونیک لومیکس LX100 II

پاناسونیک LX100 II از همان لنز عالی ۷۵-۲۴ میلی‌متری F1.7-2.8 شرکت لایکا بهره می‌برد که از پنج المان اسفریکال در کنار دو المان ED تشکیل شده و حداقل فاصله‌ی ۳ سانتی‌متر برای فوکوس را دراختیار عکاسان قرار می‌دهد. این لنز به‌لطف گشودگی بالای دیافراگم خود، امکان عکاسی در شرایط نوری کم و ایجاد جلوه‌ی عالی بوکه را به کاربر می‌دهد. در بخش طراحی، شاهد زبان مشابهی با نسل پیشین LX100 هستیم. پاناسونیک در این بخش تنها با افزودن چند کلید جدید و بازطراحی گریپ، کنترل بهتر روی تنظیمات دستی را برای عکاسان حرفه‌ای‌تر ممکن کرده است. کلید‌های اختصاصی برای جبران نوردهی، سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم، تنها بخشی از امکانات دردسترس کاربران حرفه‌ای است. پاناسونیک همچنین کلید خاصی در بخش بالایی لنز برای تغییر سریع حالت‌های مختلف عکاسی ۱:۱، ۴:۳، ۳:۲ و ۱۶:۹ تعبیه کرده است.

پاناسونیک لومیکس LX100 II

در بخش پشتی دوربین، شاهد استفاده‌ی پاناسونیک از LCD جدید لمسی با ۱.۲۴ میلیون نقطه هستیم تا در کنار استفاده از جدید‌ترین رابط کاربری دوربین‌های عکاسی پاناسونیک، تجربه‌ی کاربری بهتری در انتظار کاربران باشد. منظره‌یاب ۲.۷۶ میلیون نقطه‌ای بابزرگ‌نمایی ۰.۷ برابر، مشابه با نمونه‌ی به‌کاررفته در LX100 نیز هم‌چنان دردسترس است.

پاناسونیک حافظه‌ی بافر نسل جدید دوربین کامپکت و حرفه‌ای خود را افزایش داده است تا اکنون امکان ثبت ۳۳ تصویر خام در عکاسی پیاپی با نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه با فوکوس ثابت (۵.۵ فریم بر ثانیه با فوکوس پیوسته) دردسترس باشد. پاناسونیک همچنین دو عدد از حالت‌های جدید عکاسی خود شامل L.Monochrome و L.Monochrome D را برای علاقه‌مندان به عکاسی سیاه و فید در LX100 تعبیه کرده است.

پاناسونیک لومیکس LX100 II

سایر قابلیت‌های خاص دوربین‌های پاناسونیک اعم از عکاسی 4K، تغییر فوکوس پس از ثبت عکس و قابلیت Sequence Composition برای ثبت چند تصویر و ادغام سوژه‌های در حال حرکت تصویر نهایی برای نمایش جریان حرکت سوژه نیز در نسل جدید لومیکس LX100 دردسترس هستند. یکی از قابلیت‌های جدید و جذاب این دوربین کامپکت نیز امکان شارژ کردن آن ازطریق درگاه USB است که نیاز به باتری یدکی و حمل همیشگی شارژر را برطرف می‌کند.

پاناسونیک لومیکس LX100 II

دوربین عکاسی پاناسونیک LX100 II از هفته‌ی آینده و با قیمت ۹۹۹ دلار (به همراه فلاش خارجی) به فروش می‌رسد که کمتر از قیمت ۱۲۰۰ دلاری سونی RX100 VI (بزرگ‌ترین رقیب خود) است.

نمونه عکس پاناسونیک لومیکس LX100 II

پاناسونیک لومیکس LX100 II
پاناسونیک لومیکس LX100 II
پاناسونیک لومیکس LX100 II
پاناسونیک لومیکس LX100 II
پاناسونیک لومیکس LX100 II
پاناسونیک لومیکس LX100 II
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات