گسلی جایگزین ریکیاردو در ردبول شد

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تیم فرمول یک ردبول ریسینگ تایید کرد که پیر گسلی در فصل ۲۰۱۹، جانشین دنیل ریکاردو و هم تیمی مکس ورشتاپن خواهد شد.
تبلیغات

در حالی که دنیل ریکیاردو سال آینده به تیم رنو منتقل خواهد شد، ردبول ریسینگ تائید کرد که پیر گسلی را به عنوان راننده جدید در کنار مکس ورشتاپن استخدام می‌کند. گسلی که در حال حاضر در تیم تورو روسو رانندگی می‌کند، اولین مسابقه فرمول یک خود را در فصل ۲۰۱۷ و گرندپری مالزی تجربه کرد. گسلی گرندپری فرمول یک بحرین را در این فصل با رتبه چهارم به اتمام رساند و بهترین نتیجه هوندا از زمان بازگشتش به فرمول یک را در سال ۲۰۱۵ به ارمغان آورد. گسلی در فصل جاری با کسب جایگاه هفتم در گرندپری موناکو و عنوان ششم در گرندپری مجارستان، عملکرد بسیار بهتری نسبت به هم تیمی خود برندون هارتلی داشته است.

بعد از اعلام خبر انتقال دنیل ریکاردو به تیم رنو، رسانه‌ها به سرعت گسلی را جانشین او در تیم ردبول معرفی کردند. در پی انتشار خبر انتقال کارلوس ساینز به تیم مک‌لارن که جدی‌ترین رقیب گسلی برای تصاحب صندلی ردبول بود، گمانه‌زنی‌های پیشین بیش‌تر به واقعیت نزدیک شد؛ چرا که مک‌لارن برای امضای قرارداد با ساینز مجبور بود از ردبول اجازه بگیرد. از طرفی با توجه به این‌که ردبول در فصل ۲۰۱۹ با هوندا همکاری خواهد کرد، گسلی می‌تواند تجربیات استفاده از موتور هوندا را نیز بر داشته‌های قبلی خود بیافزاید.

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول نیز عملکرد این فصل گسلی را فوق‌العاده خواند و او را یکی از عالی‌ترین رانندگان جوان دنیای موتوراسپرت معرفی کرد. هورنر گفت:

با توجه به این‌که پیر گسلی اولین مسابقه خود را کمتر از یک سال پیش آغاز کرد، واقعا نشان داد که استعداد خوبی در زمینه رانندگی داشته که تیم ردبول ریسینگ او را انتخاب کرده است. ما مطمئن هستیم که پیِر سرعت و مهارت فوق‌العاده‌ی خود را برای تیم ردبول در فصل بعد به ارمغان خواهد آورد.
Pierre Gasly Red Bull Racing / پیر گسلی ردبول ریسینگ

گسلی تنها راننده تیم ردبول ریسینگ است که عنوان قهرمانی سری فیدر فرمول یک را در رقابت GP2 فصل ۲۰۱۶ به دست آورد. پیر گسلی نیز بعد از انتخاب شدن به عنوان جانشین دنیل ریکاردو، از آن به عنوان رویای دیرینه‌ای که به حقیقت پیوسته یاد کرد.

گسلی گفت:

از سال ۲۰۱۳ که به برنامه‌ی رانندگان جوان ردبول پیوستم، آرزویم این بود که روزی برای تیم اصلی ردبول ریسینگ در رقابت‌های فرمول یک رانندگی کنم. این فرصت باورنکردنی برای من است تا بتوانم در مسابقات پیروز شوم و برای قهرمانی در فرمول یک رقابت کنم. ردبول همیشه به دنبال پیروزی و قهرمانی است و این چیزی است که من می‌خواهم. من همچنین از اعضای تیم تورو روسو و رئیس کنونی این تیم، فرانز تاست تشکر می‌کنم. برای ادامه‌ی فصل ۲۰۱۸ می‌خواهم هر آن چه در توان دارم انجام دهم، تا تورو روسو فصل فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
Pierre Gasly Red Bull Racing / پیر گسلی ردبول ریسینگ

تائید پیوستن پیر گسلی به ردبول ریسینگ به این معنی خواهد بود که تورو روسو در فصل آینده باید راننده جدیدی در کنار برندون هارتلی استخدام کند؛ اگرچه هنوز وضعیت هارتلی کاملا مشخص نیست. شاید استوفل وندورن در این میان بتواند جانشین مناسبی برای تیم تورو روسو باشد، در حالی که گزینه‌های دیگری مانند سباستین بوئمی یا ژان اریک ورگن نیز محتمل هستند.

در فصل ۲۰۱۹ رقابت‌های فرمول یک، تیم مرسدس بنز با ترکیب کنونی لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به میدان خواهد رفت. تیم فراری که هنوز با سباستین فتل قرارداد دارد، در حال حاضر تکلیف راننده دوم را مشخص نکرده است و احتمالا فرد دیگری جایگزین کیمی رایکونن شود. تیم ردبول نیز که از الان ترکیب نهایی سال آینده خود را شناخته است و از مکس ورشتاپن و پیر گسلی استفاده خواهد کرد. رنو فرانسه نیز با ترکیب نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکیاردو وارد رقابت فرمول یک می‌شود.

در حال حاضر تکلیف راننده اول تیم هاس مشخص شده است و کوین مگنوسن پشت فرمان خودروی فرمول یک هاس قرار خواهد گرفت. تیم مک‌لارن نیز که قصد دارد در فصل آینده از کارلوس ساینز بهره بگیرد، هنوز تکلیف راننده دوم خود را مشخص نکرده است. سایر تیم‌ها از جمله تورو روسو، سائوبر، فورس ایندیا و ویلیامز هنوز فهرست رانندگان خود را برای فصل ۲۰۱۹ فرمول یک اعلام نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات