سامسونگ شایعات مربوط به خرید یک خودروساز را رد کرد

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با رد شایعات مربوط به تصاحب یک واحد تولید خودرو، اعلام کرد که قصد ورود به صنعت خودروسازی را ندارد.
تبلیغات

اخیرا شایعاتی در مورد سامسونگ منتشر شد که براساس آن‌ها گفته می‌شد، این شرکت کره‌ای احتمالا قصد ورود به صنعت خودروسازی را دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شایعات صحت ندارند؛ چرا که غول کره‌ای دنیای فناوری، آن‌ها را رد کرده است.

در حال حاضر Samsung قطعات الکترونیکی مختلفی را برای خودروها تولید می‌کند که توسط بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما شایعات حکایت از آن داشتند که کره‌ای‌ها در واقع با خرید یک کارخانه‌ی تولید خودرو قصد دارد به دنیای خودروسازی وارد شود؛ حال این شرکت با رد شایعات، اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد.

شایعات مربوط به ورود سامسونگ به صنعت خودروسازی ریشه در برنامه‌های مطرح‌شده از سوی این شرکت برای آینده دارند که به‌موجب آن‌ها، غول دنیای فناوری بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار روی چهار حوزه‌ی رشد آینده‌نگرانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و یکی از حوزه‌های یادشده، کسب‌وکار تولید قطعه‌ی خودرو محسوب می‌شود و همین موضوع منجر به گمانه‌زنی‌هایی در خصوص برنامه‌ریزی سامسونگ برای تصاحب یک خودروساز جهت تولید فروش خودروهای الکتریکی و خودران شده است.

سامسونگ

احتمالا برخی از شما می‌دانید که سامسونگ تقریبا دو دهه‌ی قبل به صنعت خودرو وارد شد. لی کان-هی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی Samsung در سال ۱۹۹۴ میلادی یک واحد تولید خودرو موسوم به سامسونگ موتورز راه‌اندازی کرد؛ اما این واحد در جریان بحران مالی آسیا بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ ورشکست شد و در نهایت، رنو واحد تولید خودروی سامسونگ را در سال ۲۰۰۰ خریداری کرد.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری سامسونگ منجر به گمانه‌زنی‌هایی در خصوص برنامه‌ی احتمالی این شرکت برای بازگشت به صنعت خودروسازی و تصاحب یک کارخانه‌ی تولید خودرو برای دستیابی به چنین هدفی شده است. حال کره‌ای‌ها این موضوع را به کارکنان خود اطلاع داده‌اند که برنامه‌ای برای ورود به صنعت خودرو یا تولید خودرو الکتریکی و خودروهای خودران ندارند.

غول کره‌ای‌ دنیای فناوری به عنوان بخشی از برنامه‌های تولید قطعات خودرو، همچنان تمرکز خود را بر توسعه‌ی نمایشگر و تراشه‌ی مخصوص سیستم‌های کنترل خودروهای خودران معطوف خواهد کرد. احتمال تکذیب سریع چنین خبری با هدف جلوگیری از برداشت نادرست بسیاری از خودروسازهایی صورت گرفته است که هم اکنون مشتری سامسونگ محسوب می‌شوند. شرکت‌های خودروسازی، قطعات مختلفی را از سامسونگ و زیرمجموعه‌ی آن با نام هارمن اینترنشنال خریدرای می‌کنند؛ از همین رو احتمال بدل‌شدن یکی از تأمین‌کنندگانشان به یک رقیب، ممکن است نگرانی‌هایی را برای آن‌ها به بار آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات