سامیانگ از اولین لنز فوق عریض خود برای دوربین های نیکون رونمایی کرد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
سامیانگ برای اولین بار لنز فوق عریض و سبکی را معرفی کرد که مخصوص دوربین‌های دیجیتال نیکون طراحی شده است.
تبلیغات

سامیانگ از اولین لنز دارای موتور فوکوس خود برای دوربین‌های نیکون رونمایی کرد. این لنز AF و ۱۴ میلی‌متری دارای زاویه‌ی دید فوق عریض با گشودگی دیافراگم F2.8  است.  لنز سامیانگ AF 14mm F2.8 تنها ۴۸۴ گرم دارد و در بدنه‌ی کامپکت آن ۱۵ المان در ۱۰ گروه جای گرفته‌اند که دو مورد از آن‌ها غیرکروی، چهار المان با انکسار بالا و یک مورد نیز شیشه‌ای و با پراکنش اندک است. این لنز قرار است از شهریور امسال با قیمت ۸۳۰.۷۵ دلار راهی بازار شود.

بیانیه‌ی خبری سامیانگ

سامیانگ اولین لنز مجهز به موتور فوکوس خود را به نام AF 14mm F2.8 F را برای دوربین‌های نیکون معرفی کرد.

سامیانگ اپتیکس برای اولین بار است که لنزی با قابلیت فوکوس خودکار را برای دوربین‌های DSLR و فول‌فریم نیکون ارائه می‌کند. این لنز که AF 14mm F2.8 نام دارد با استفاده از فناوری مشهور شرکت سامیانگ اپتیکس توسعه داده شده است.

زاویه‌ی دید فوق عریض ۱۱۶.۶ درجه‌ای با جلوه‌ی بوکه‌ی زیبا

در داخل بدنه‌ی این لنز ۱۵ المان در ۱۰ گروه قرار گرفته‌اند که دو المان غیرکروب، ۴ المان با انکسار بالا (HR) و یک المان با پراکنش فوق اندک (ED) را برای به حداقل رساندن اعوجاج و ابیراهی شامل می‌‌شوند. لنز یادشده زاویه‌ی دید وسیع ۱۱۶.۶ اینچی را در اختیار می‌گذارد و همچنین از هفت تیغه‌ی منحنی در دهانه‌ی دیافراگم بهره می‌برد که این موضوع به گرفتن عکس با جلوه‌ی بوکه یعنی پس‌زمینه‌ی مات کمک می‌کند و می‌توان عکس‌هایی از نوع پرتره، طبیعت بی‌جان و مناظر شهر در شب را به کمک این جلوه به زیبایی هرچه تمام‌تر ثبت کرد.

سامیانگ

عملکرد دقیق‌تر و سریعتر فوکوس خودکار

عملکرد فوکوس خودکار در AF 14mm F2.8 F با فناوری پیشرفته‌ی سامیانگ ارتقاء یافته است؛ به همین دلیل، نسبت به لنزهای پیشین این شرکت دقیق‌تر عمل کرده و سر و صدای کمتری نیز ایجاد می‌کند‌.

لنز فوق عریض موردبحث، در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است و بدون هود و درپوش تنها ۴۸۴ گرم وزن دارد. همچنین، سامیانگ برای کارایی بیشتر این لنز را به حالت‌های فوکوس خودکار و دستی مجهز کرده است. حداقل فاصله‌ی کانونی این لنز ۲۰ سانتیمتر است و به همین جهت، امکان عکاسی از نمای بسته‌ی افراد، اشیاء و غذاها همواره با وضوح بالا فراهم است.

شروع عرضه‌ی AF 14mm F2.8 F سه ماه دیگر از انگلیس و ایرلند خواهد بود و قیمت خرده‌فروشی ۶۴۹.۹۹ پوند معادل ۸۳۰.۷۵ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات