تحلیل داده، راهکاری مفید برای مدیریت بهتر حمل‌ونقل ریلی سنگاپور

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سنگاپور به‌منظور مدیریت بهتر سیستم‌ حمل‌ونقل ریلی و راه آهن این کشور، از تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند.
تبلیغات

سازمان حمل‌و‌نقل زمینی سنگاپور، به‌منظور مدیریت بهتر سیستم حمل‌ونقل ریلی این کشور، حدود ۱۳.۷ میلیون دلار امریکا هزینه کرده است تا با استفاده از تحلیل داده‌ها در پلتفرم مدیریت ریلی موجود، بتواند نظارت بهتری بر این سیستم داشته باشد و مشکلات بالقوه‌ی آن را شناسایی و در جهت رفع آنها برنامه‌ریزی کند.

سنگاپور قصد دارد با را‌ه‌اندازی پلتفرم مدیریت ریلی جدیدی، سیستم‌ حمل‌ونقل فعلی را بهبود بخشیده و با تحلیل داده‌ها، موانع و مشکلات موجود فعلی را به‌خوبی شناسایی کند.

سازمان حمل‌ونقل زمینی (LTA) با تنظیم قراردادی به ارزش ۱۳.۷ میلیون دلار آمریکا، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های زیمنس و STEE تشکیل داده است تا سیستم مدیریت جدید را راه‌اندازی و به بهره‌برداری برساند. این پلتفرم جدید، اطلاعات موجود و اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری LTA، که در حال حاضر توسط سیستم‌های چندگانه در خطوط ریلی جداگانه و منفرد تهیه می‌شود، تجمیع و یکپارچه می‌کند تا با این اطلاعات بتواند تحلیل‌های درستی را ارائه دهد و راهکارهای مناسبی را برای رفع مشکلات خطوط حمل و نقل ریلی ارائه نماید. LTA در بیانیه‌ی رسمی خود در مورد این پلتفرم جدید اعلام کرد:

استفاده از پلتفرم جدید منجر به نظارت بهتر نهادهای دولتی بر سیستم حمل‌ونقل ریلی خواهد شد. همچنین، قابلیت تحلیل داده‌ها کمک می‌کند تا از وقوع اشتباهات و خطاهای احتمالی تا جای ممکن کاسته شود و بدین ترتیب، با نظارت دقیق بر سیستم حمل‌ونقل، امکان تعمیر و جایگزینی قسمت‌های فرسوده در زمان مناسب فراهم شود. چنین رویکردی، منجر به بهبود و ارتقاء مدیریت بر سیستم حمل‌ونقل ریلی خواهد شد.
سنگاپور

قرار است فرآیند جایگزینی پلتفرم جدید، ابتدا در خطوط ریلی مرکز شهر اجرایی شود و انتظار می‌رود تا اواخر سال ۲۰۲۰، عملیات به‌روز‌رسانی پلتفرم به سایر نقاط و کل سیستم اعمال گردد. کنسرسیوم زیمنس-STEE، قرار است نرم‌افزاری برای ذخیره‌ی داده‌های تحلیلی از سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری طراحی کنند که اطلاعات مربوط به خطوط ریلی و ۹۲ قطار را در شش سیستم مختلف مدیریت کند. LTA در نظر دارد پس از استقرار اولیه‌ی پلتفرم در خطوط اصلی، این سیستم مدیریت ریلی را در فاز بعدی در سایر خطوط راه آهن سنگاپور نیز پیاده‌سازی کند.

شایان ذکر است در سال‌های اخیر، سیستم حمل‌ونقل سنگاپور با مشکلات متعددی روبرو بوده و همین مسئله، دلیلی برای اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات