رنو لوگان / سیمبل استپ وی ۲۰۱۸، رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل استپ وی از سدان اقتصادی رنو لوگان، فعلا به‌طور انحصاری برای بازار روسیه درنظر گرفته شده است. مدل لوگان ۲۰۱۸ در ایران با نام سیمبل شناخته می‌شود.
تبلیغات

لوگان (Logan)، مدل اقتصادی و خانوادگی رنو است که از سال ۲۰۰۴ تا امروز در بازار کشورهای مختلف در قالب نیسان آپریو، ماهیندرا وریتو، لادا لارگوس، نیسان NP200، رنو سیمبل و البته در کشورمان با نام رنو تندر 90 تولید و مونتاژ شده است. یکی از بازارهای مهم این مدل فرانسوی، روسیه است که رنو برای حفظ فروش بالای لوگان در این کشور، مدل جدید استپ وی (Stepway) را تولید خواهد کرد.

رنو لوگان استپ وی / Renault Logan Stepway

رنو لوگان استپ وی، در کنار ون دوکر (Dokker) و ساب کامپکت ساندرو (Sandero) در روسیه فروخته خواهد شد تا عرضه‌ی استیشن لوگان استپ وی متوقف شد. بزرگ‌ترین تفاوت استپ وی در مقایسه با لوگان استاندارد که در نگاه اول جلب توجه می‌کند، افزایش ارتفاع آن است. با اینکه افزایش ارتفاع با شعار تبلیغاتی حرکت راحت‌تر در مسیرهای ناهموار همراه شده است، اما این مدل فرانسوی به‌هیچ عنوان با محصولات مدرن اروپا، مثل ولوو S60 کراس کانتری قابل مقایسه نیست.

اگر با محصولات فرانسوی به‌خصوص خانواده‌ی داچیا با لوگوی رنو آشنا باشید، مطمئناً از فرمول فروش خودروهای این برند با قیمت اقتصادی آگاهی دارید. بنابراین خبری از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک نیست و لوگان استپ وی صرفاً برای جذب مشتری افزایش قد (۱۹۵ میلی‌متر فاصله بین کف خودرو با سطح زمین) داشته است. از دیگر  تغییرات مدل استپ وی می‌توان به تزئینات پلاستیکی سپرجلو و گلگیرها اشاره کرد. سپر جلوی استپ وی در مقایسه با مدل استاندارد لوگان، تغییرات قابل توجهی داشته است و البته پوشش محافظ کف خودرو با رنگ نقره‌ای هم جلب توجه می‌کند.

رنو لوگان استپ وی / Renault Logan Stepway

به‌روز رسانی جلوپنجره برای شباهت بیشتر لوگان استپ وی به مدل‌های استپ وی ساندرو و دوکر و رینگ‌های جدید، از دیگر موارد جدید در لوگان استپ وی هستند تا رقابت با لادا وستا کراس (Lada Vesta Cross) روسی نزدیک‌تر شود. در بخش تجهیزات رفاهی رنو لوگان استپ وی به گرم‌کن صندلی، سنسورهای پارک، سیستم استارت ریموت رنو و سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. دو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزل dCi و ۱.۶ لیتری برای این مدل در نظر گرفته شده است. پیشرانه‌ی بنزینی در سه تیپ متفاوت با قدرت‌های ۸۱، ۱۰۱ و ۱۱۱ اسب بخار و گیربکس دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود؛ علاوه بر این، قدرتمندترین تیپ لوگان استپ وی با آپشن گیربکس CVT نیز همراه خواهد بود. مدل دیزل فقط با گیربکس دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود.  

رنو لوگان مدل استپ وی، ماه آینده در نمایشگاه خودروی موسکو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته می‌شود و اوایل پائیز سال جاری، به‌طور انحصاری در بازار روسیه فروخته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات