رانندگان خودروهای شاسی بلند، بیشترین متخلفان پارکینگ هستند

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که رانندگان خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور بیشتر از دیگران، قوانین پارکینگ را نقض می‌کنند.
تبلیغات

کارشناسان شرکت بیمه‌ی دایرکت لاین بریتانیا (Direct Line) پژوهشی جالب در مورد نقض قوانین پارکینگ‌های عمومی انجام داده‌اند. بر اساس این پژوهش، رانندگان خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور درصد بیشتر متخلفان قوانین مشخص پارکینگ‌ها شامل پارک نکردن در محدوده‌ی تعیین شده و حرکت در خلاف جهت ورودی و خروجی را تشکیل می‌دهند.

پارکینگ / Parking

تحقیق این شرکت شامل ۲۵۰۰ نفر شرکت‌کننده در بریتانیا است. نزدیک به یک سوم (۳۱ درصد) این آمارگیری مربوط به تخلفات رانندگان خودروهای شاسی‌بلند در پارکینگ است. نکته‌ی قابل توجه، تخلف پارک در جایگاه مخصوص معلولان است که پیامدهای قانونی مانند جریمه‌های بالا و حتی توقیف خودرو در پی دارد. البته در کنار رانندگان خودروهای شاسی‌بلند، مدل‌های کلاس ساب کامپکت و سگمنت B مانند فورد فیستا و واکسهال کورسا با ۱۸ درصد، در مقام دوم متخلفان قوانین پارکینگ قرار گرفته‌اند.

بر اساس این پژوهش، رانندگان خودروهای ساخت فولکس واگن بیشترین متخلفان بوده‌اند؛ درواقع از هر ۱۰ خودروی متخلف یا ۱۰ درصد کل آمار، یک مدل ساخت فولکس واگن بوده است. در جایگاه دوم با ۸ درصد، محصولات برندهای واکسال (Vauxhall)  مشاهده می‌شوند. در بین تخلفات گوناگون، بیشترین مورد مربوط با ۶ درصد مربوط به پارک نکردن مناسب در محل خط‌کشی است.

پارکینگ / Parking

کارشناسان دایرکت لاین اشاره می‌کنند که این مورد صرفاً مربوط به رفتار رانندگان نیست؛ درواقع بر اساس تحلیل‌های انجام شده و حتی نگاهی کوتاه به روند خودروسازی، بدیهی بوده که ابعاد خودروهای امروزی در مقایسه با دهه‌های گذشته بزرگ‌تر شده است. فقط کافی است که ابعاد هاچ‌بک‌‌های مدرن را با گذشته، مانند نسل اول و نسل فعلی فولکس واگن گلف را مقایسه کنید تا افزایش ابعاد خودروهای مدرن مشخص شود. از طرفی باید در نظر داشت که خط‌کشی بیشتر پارکینگ‌ها تغییری نکرده است. متخصصان دایرکت لاین اعلام کرده‌اند که با پارک مناسب یک خودرو با ابعاد متوسط بین خط‌کشی‌ها، فقط ۲۳ سانتی‌متر فضا برای مانور وجود خواهد داشت.

پارکینگ / Parking

سو کارکی، مدیربازاریابی شرکت بیمه‌ی دایرکت لاین معتقد است که سبک زندگی و مشغله‌های کاری امروز، عاملی مهم در تخلفات پارک خودرو است. کارکی می‌گوید:

بسیار از ما زندگی پرمشغله‌ای داریم که احتمالاً در رفتار رانندگی عجولانه مانند پارک روی خط‌کشی‌ها یا توجه نکردن به مسیر ورودی و خروجی پارکینگ تأثیرگذار است. این موارد به‌خصوص در زمان شلوغی پارکینگ‌ها با دنده عقب رفتن خودروها و ترددهای خلاف جهت یا پارک در کنار خودروهایی که روی خط‌کشی هستند، خطر تصادف را افزایش می‌دهد. بر اساس مشاهدات ما، بهترین توصیه این است که رانندگان علاوه بر توجه به ساعات شلوغی و ترددهای پارکینگ، وقت کافی برای پارک مناسب بین خط‌کشی‌ها صرف کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات