دوچرخه برقی سور-ران لایت، با توانایی آف‌ رود معرفی شد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت چینی سور-ران از دوچرخه برقی Light Bee با قیمت ۴۹۵ دلار همراه با وزن ۵۰ کیلوگرمی و بهره‌گیری از موتور الکتریکی ۶ کیلوواتی رونمایی کرد.
تبلیغات

دوچرخه برقی، ترکیبی مناسب بین دوچرخه و اسکوتر برقی (Moped) است. افرادی که از چنین وسایلی استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون نیاز به گواهینامه از مزیت چابکی و توان کمکی موتور الکتریکی بهره‌مند شوند. استفاده از دوچرخه الکتریکی برای آن‌ها که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند می‌تواند ساده‌ترین راه سواری ارزان و بدون نگرانی در مورد ترافیک باشد. دنیای دوچرخه برقی طی سال‌های اخیر با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است و جدیدترین مدل‌های موجود، باعث می‌شوند که به لطف شعاع حرکتی بالا و سرعت بیش‌تر، تفاوت زیادی نسبت به دوچرخه معمولی ایجاد شود. یکی از جالب‌ترین مدل‌های جدید، دوچرخه برقی سور-ران لایت بی (Sur-Ron Light Bee) نام دارد که حد وسط بین دوچرخه الکتریکی و موتورسیکلت برقی است.

Sur-Ron Light Bee e-bike / دوچرخه برقی سور-ران لایت بی

در نگاه اول، دوچرخه برقی سور-ران لایت بی بیش‌تر شبیه دوچرخه خاکی (Dirt Bike) به نظر می‌رسد تا این‌که یک دوچرخه واقعی باشد. هیچ گونه پدالی در این دوچرخه الکتریکی وجود ندارد و همین مسئله آن را با سایر محصولات متمایز می‌کند. سور-ران لایت بی دارای قاب آلومینیومی متعلق به دوچرخه خاکی با وزن ۵۰ کیلوگرم است؛ وزنی که برای دوچرخه برقی کمی سنگین است، اما برای دوچرخه خاکی چندان زیاد نیست. همچنین دوچرخه برقی سور-ران لایت بی از دوشاخه عقب مخصوص، دوشاخه دو لوله‌ای تلسکوپی جلو، ترمز هیدرولیکی چهار پیستونی روی هر دو چرخ بهره می‌برد. برای افزایش قابلیت سواری از لاستیک‌های واقعی موتورسیکلت آف‌رود در دوچرخه برقی سور-ران استفاده می‌شود.

Sur-Ron Light Bee e-bike / دوچرخه برقی سور-ران لایت بی

خریداران می‌توانند بین باتری ۴۸ یا ۶۰ ولتی در ترکیب با موتور الکتریکی ۶ کیلوواتی انتخاب کنند که به آن اجازه می‌دهد تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ چنین سرعتی تقریبا به اندازه اسکوتر برقی است. شرکت سازنده، شعاع حرکتی دوچرخه برقی سور-ران را حدود ۹۶ کیلومتر برآورد می‌کند. مانند همه محصولات برقی، این موضوع بیش‌تر به شدت استفاده و رانندگی با دوچرخه الکتریکی بستگی دارد.

زمان شارژ دوچرخه با توجه به نوع شارژر مورد استفاده، بین ۳ تا ۶ ساعت طول می‌کشد. علاوه بر این، دو حالت سواری اکو (Eco) و اسپرت (sport) وجود دارد که به دوچرخه‌سوار اجازه می‌دهد تا میزان خروجی مورد نیاز خود را تعیین کند. حالت اکو، قدرت خروجی را به نصف کاهش می‌دهد و به دوچرخه سوار اجازه می‌دهد که از سواری آرام لذت ببرد.

Sur-Ron Light Bee e-bike / دوچرخه برقی سور-ران لایت بی

سور-ران شرکتی چینی است که تمایل بیش‌تری به جذب مشتریان محلی دارد. این دوچرخه برقی در وب‌سایت لونا سایکلز (Luna Cycles) با قیمت ۴۹۵.۳ دلار برای خریداران حوزه آمریکای شمالی در دسترس قرار گرفته است. در حال حاضر، تنها گزینه باتری ۶۰ ولت موجود است و در آینده نزدیک نیز باتری ۴۸ ولتی برای خریداران ارائه خواهد شد. البته با توجه به قوانین حوزه آمریکای شمالی، استفاده از دوچرخه برقی سور-ران لایت بی در جاده غیرقانونی است؛ زیرا طبق مقررات در دسته دوچرخه الکتریکی و نه موتورسیکلت برقی قرار می‌گیرد. با این حال در سایر کشورها می‌تواند به عنوان دوچرخه‌ای قدرتمند در جاده مورد استفاده قرار گیرد.

دوچرخه برقی سور-ران لایت بی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات