فناوری چراغ دیجیتال مرسدس بنز؛ با قابلیت نمایش متن روی جاده

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز از چراغ‌های دیجیتال کلاس S و میباخ رونمایی کرد که با امکان نمایش متن روی جاده، می‌تواند با عابرین پیاده و دیگر خودروها ارتباط برقرار کند.
تبلیغات

مدتی پیش بود که تیم تبلیغاتی مرسدس بنز، تصاویر جالبی از چراغ‌های دیجیتال مرسدس S کلاس میباخ  و قابلیت نمایش علامت‌های مختلف روی جاده منتشر کرد. اما چراغ‌های هوشمند و دیجیتال مرسدس میباخ S کلاس به‌معنای واقعی کلمه قابلیت ارتباط برقرار کردن با عابرین پیاده را هم در اختیار دارند.

Mercedes Maybach S Class / مرسدس میباخ

چراغ‌های دیجیتال مرسدس می‌توانند با انعکاس پیام‌های نوشتاری روی جاده، توجه عابرین را جلب کنند. در این فناوری، به ازاری هر چراغ جلو بیش از یک میلیون میکرورفلکتور (Microreflector) و در مجموع حداقل دو میلیون میکرورفلکتور وجود دارد. چراغ‌ها به سنسورها، دوربین‌ها و سیستم رهیاب ماهواره‌ای خودرو متصل شده‌اند و با ذخیره‌سازی مسیرهای طی‌شده، به‌صورت خودکار در هر منطقه و شرایط مختلف، میزان روشنایی تنظیم می‌شود. در صورت وجود خودرو در روبرو، چراغ‌ها به‌طور خودکار با تنظیم مناسب بین میکرورفلکتورها و روشنایی لازم، بدون ایجاد اختلال در دید راننده‌ی روبرو، بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌دهند.

Mercedes Maybach S Class / مرسدس میباخ

یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی مرسدس‌ بنز در رابطه به فناوری چراغ‌های دیجیتال این برند آلمانی گفت:

با وضوح بیش از یک میلیون پیکسل در هر چراغ، این فناوری نه تنها در شرایط مختلف رانندگی روشنایی مناسب را مهیا می‌کند، بلکه در کنار سیستم کمک‌راننده حمایت بصری بیشتری هم فراهم می‌کند.

مرسدس S کلاس در هر نسل خود همیشه فناوری‌های قابل توجه داشته که معمولاً  به یک سیستم استاندارد یا آپشن در خودروهای آینده تبدیل شده است. چراغ‌های دیجیتال مرسدس بنز ایده‌ی بسیار هوشمندانه و مفید است که مطمئناً در رانندگی شبانه، مفید خواهد بود. با این‌حال بعید است که بتوان به‌صورت آزادانه هر جمله‌ای را توسط چراغ‌ها روی جاده روشن کرد؛ شاید باید منتظر موج جدید‌ای از پرونده‌های قضایی برای به‌کاربردن نامناسب از چراغ‌های دیجیتال مرسدس باشیم.

توصیه می‌کنیم ویدئوی تبلیغاتی مرسدس بنز را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات