پیشرانه سوپراسپرت شلبی تواتارا SSC رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت شلبی سوپرکارز قصد دارد طی رویداد پبل بیچ از نسخه تولیدی ابرخودروی اس‌اس‌سی تواتارا، با پیشرانه‌ی ۱,۳۵۰ اسب بخار، رونمایی کند.
تبلیغات

اس‌اس‌سی تواتارا (SSC Tuatara) نام خودروی سوپراسپرت ساخت آمریکا است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون تولید می‌شود. اس‌اس‌سی تواتارا ساخت شرکت اس‌اس‌سی نورث آمریکا یا شلبی سوپرکارز (Shelby SuperCars) است، که در سال ۲۰۱۱ با قیمتی نزدیک به یک میلیون دلار وارد بازار شد. شلبی در سال ۲۰۱۱ اولین خودروی سوپراسپرت مفهومی خود را معرفی کرد، که با عنوان رقیب بوگاتی ویرون شناخته می‌شد. جالب است بدانید، شرکت شلبی سوپرکارز، با برند شلبی که تیونینگ خودروهای فورد را انجام می‌دهد، ارتباطی ندارد.

SSC Tuatara / خودروی سوپراسپرت ابرخودرو اس‌اس‌سی تواتارا 

 پس از گذشت هفت سال، تواتارا دیگر به عنوان خودروی مفهومی و نمونه پروتوتایپ باقی نمی‌ماند. سوپراسپرت‌ساز آمریکایی به تازگی تائید کرد که نسخه نهایی ابرخودروی اس‌اس‌سی تواتارا، به زودی در رویداد هفته خودروی مونتری در پبل بیچ رونمایی خواهد شد. در همین راستا SSC تیزرهایی از خودروی سوپراسپرت تواتارا منتشر کرد است که نشان می‌دهد تغییرات خیلی زیادی نسبت به مدل‌های مفهومی گذشته ندارد.

خودروساز شلبی سوپرکارز سعی کرده است که جزئیات بیش‌تری در مورد سوپراسپرت تواتارا به اشتراک بگذارد. تصاویر منتشر شده از پیشرانه قدرتمند ابرخودروی اس‌اس‌سی تواتارا، خود گویای همه چیز است. شلبی سوپرکارز در نسخه نهایی خودروی سوپراسپرت اس‌اس‌سی تواتارا از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر مجهز به ۲ توربوشارژر بهره می‌برد. خودروساز آمریکایی می‌گوید که این پیشرانه نه تنها انتظارات قبلی را برآورده می‌کند، بلکه قادر است در دستیابی به سرعت و عملکرد فوق‌العاده با سایر خودروهای سوپراسپرت دنیا مانند بوگاتی شیرون، کونیگزگ آگرا RS و هنسی ونوم رقابت کند.

SSC Tuatara / خودروی سوپراسپرت ابرخودرو اس‌اس‌سی تواتارا 

شلبی سوپرکارز جزئیات بیش‌تری از پیشرانه اس‌اس‌سی تواتارا منتشر نکرده و انتشار آن را به رویداد خودرویی پبل بیچ موکول کرده است. با این حال ارقام مربوط به محصولات مفهومی و پروتوتایپ این شرکت در حدود ۱,۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۱,۷۳۵ نیوتن‌متر گشتاور است. با توجه به پیشرفت قابل توجه نسبت به نسخه‌های اولیه، به نظر می‌رسد که تواتارا با ارقامی بیش‌تر از موارد فوق راهی پبل بیچ شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات