جهرمی: اطلاق کلمه‌ قاچاق به گوشی همراه مسافر صحیح نیست؛ قاچاق گوشی صفر شد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات، واردات گوشی‌های مسافری را متفاوت با مقوله‌ی قاچاق می‌داند و می‌‌گوید قاچاق گوشی زمانی است که خارج از روال گمرک وارد و فعال می‌شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی معتقد است که واردات گوشی مسافری خارج از کانال رسمی است، اما با توجه به وجود نمایندگی‌های داخل کشور و خدمات پس از فروشی که دریافت می‌کند، می‌تواند در قالب کالای مسافری هم وارد شود. البته وی افزود که اگر این ظرفیت مسافری در بازار به فروش برسد، حقوقی از مصرف‌کننده نهایی ضایع می‌شود چراکه خدمات پس از فروش برای آن گوشی فراهم نشده و بنابر مقررات، واردات کالا منوط به وجود نمایندگی و ارائه‌ی خدمات پس از فروش تعیین شده است.

وزیر ارتباطات به این موضوع اشاره کرد که چون در اتصال سامانه ناجا در استعلام تردد و گذرنامه به سامانه‌ی گمرک مشکلاتی وجود دارد، سامانه قادر به اصالت‌سنجی کالای همراه مسافر نبوده و با هر شماره پاسپورتی می‌‌توان برای واردات گوشی اقدام کرد. با این حال باز هم تاکید کرد که اطلاق کلمه‌ی قاچاق به گوشی همراه مسافر صحیح نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد که پس از اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، قاچاق گوشی به صفر رسیده و انجام مذاکرات با چند برند مطرح گوشی همراه خارجی برای تولید مشترک در کشور صورت گرفته است.

به‌گفته‌ی وی، اکنون اجرای این طرح به مرحله استقرار رسیده و از نظر ما این طرح به موفقیت رسیده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح رجیستری، اولین برند ایرانی با نام GLX در رتبه‌ی چهاردهم استفاده‌ی کاربران داخلی قرار داشت؛ اعلام کرد:

با اجرای طرح رجیستری رتبه‌ی استفاده از برند GLX در کشور به هفت ارتقاء یافت؛ هرچند تولید این برند با مشکلاتی مواجه بود که در سفر اخیرم به استان خوزستان و شهر خرمشهر مشکلات آن‌ را پیگیری کردم که در نهایت هفته پیش، موانع تولید این برند داخلی رفع شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات