مک بوک ۱۳ اینچی اپل با قیمت ۱۲۰۰ دلار شهریور ماه معرفی می‌شود

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مک‌بوک ۱۳ اینچی اپل با قیمت ۱۲۰۰ دلار و ایرپاور با قیمت ۱۶۰ دلار شهریورماه معرفی می‌شوند؛ قرار نیست آیپد مینی جدیدی در این مراسم رونمایی شود.
تبلیغات

ساعاتی قبل دیجی‌تایمز گزارش جدیدی منتشر کرد و آخرین اطلاعات مربوط به محصولات متنوعی که قرار است کوپرتینونشین‌ها در ماه سپتامبر‌ (شهریورماه)‌ رونمایی کنند، ارائه داد.

انتظار می‌رود اپل با دست پر، رویداد بزرگ رونمایی خود را در ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار کند. در این مراسم، مک‌بوک‌ اقتصادی اپل با پردازنده‌ی کبی‌لیک، با قیمت ۱۲۰۰ دلار معرفی خواهد شد. البته روز گذشته ترندفورس نیز اعلام کرد که مک‌ بوک ایر جدید اپل، مهر یا شهریورماه معرفی می‌شود. ظاهرا در این گزارش خبری از معرفی آیپد مینی جدیدی نیست و این اعتقاد وجود دارد که آیپد مینی ۴ اپل به‌فروش خود ادامه می‌دهد. هم‌چنین قرار است اپل، ایرپاور جدیدی را همزمان با رونمایی آیفون‌های ۲۰۱۸ با قیمت ۱۶۰ تا ۱۹۰ دلار معرفی کند. پیشتر نیز گزارش‌های دیگری در مورد فهرست کامل محصولاتی که اپل در فصل پاییز رونمایی می‌کند، منتشر شده بود. 

آیفون، آیپد، اپل واچ، مکبوک پرو،، آیمک، مک مینی، ایرپاور، ایرپاد

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، شایعات بسیاری در مورد معرفی مک‌بوک‌ایر ۱۳ اینچی مطرح شده بود؛ ظاهرا مک‌بوک اقتصادی اپل، در همین راستا رونمایی خواهد شد. با این وجود، اگر کوپرتینونشین‌ها بخواهند مک‌بوک اقتصادی خود را با قیمت ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه کنند؛ این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌خواهند مک‌بوک ایر را با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه کنند؟ و سوال دوم این است که آیا MacBook Air مجددا قرار است بدون هیچ‌گونه تغییر مجددا به بازار عرضه شود یا خیر؟

براساس آخرین گزارش دیجی‌تایمز، اپل در ابتدا قصد داشت مک‌بوک ارزان قیمت ۱۳ اینچی را اوایل سال جاری به بازار عرضه کند. این محصول مبتنی بر پردازده‌ی اینتل با معماری لیتوگرافی ۱۰ نانومتری طراحی شده بود؛ ولی کوپرتینونشین‌ها قصد داشتند محصولی با پردازنده‌ی کبی‌لیک با معماری لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به بازار عرضه کنند. به‌همین دلیل معرفی مک‌بوک جدید به تاخیر افتاد.

همان‌طور که گفته شد، یکی دیگر از محصولاتی که انتظار می‌رود در رویداد رونمایی Apple، معرفی شود، Airpower جدید است. معمولا منابع زنجیره‌ی تامین، قیمت‌ها را خیلی خوب پیش‌بینی نمی‌کنند؛ ولی بر اساس منابع زنجیره‌ی تامین چین، ایرپاور جدید قرار است با قیمت حدود ۱۵۰ دلار معرفی شود. ایرپاور می‌تواند همزمان یک گوشی آیفون، ایرپاد و اپل واچ را شارژ کند. کاربران به‌راحتی می‌توانند هر کدام از دستگاه‌های خود را روی هر قسمت از پایه‌ی ایرپاور که تمایل داشتند قرار دهند و به‌راحتی آنها را شارژ کنند. البته پیشتر گفته شده بود که ایرپاور اپل ماه مارس به بازار عرضه می‌شود. در مورد معرفی آیپد، گزارش دیجی‌تایمز به پیش‌بینی تحلیل‌گر معروف مینگ‌چی کو نزدیک است. مینگ‌چی کو گفته بود که اپل سری جدید آیپد پرو  ۱۲.۹ اینچی و ۱۱ اینچی را معرفی خواهد کرد که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و با طراحی مشابه آیفون ۱۰، بدون دکمه‌ی فیزیکی هوم به بازار عرضه خواهد شد.

اپل واچ سری ۴ و سری ۳

با این وجود، گزارش دیجی‌تایمز خبرهای خوبی برای طرفداران iPad Mini ندارد. ظاهرا قرار نیست کوپرتینونشین‌ها، مینی آیپد جدیدی به بازار معرفی کنند. اپل همچنان به فروش آیپد مینی ۴ خود در فصل پاییز ادامه خواهد داد و آیپد ۲۰۱۸ را با قیمت ۳۲۹ دلار و مدل‌های iPad Pro جدید را به فروش خواهد رساند.

بدیهی است بیشتر تمرکز روی خط تولید آیپد ۲۰۱۸ خواهد بود. گزارش Digitimes، هیچ‌گونه اشاره‌ای به ویژگی جدیدی در مورد آیپد ۲۰۱۸ نکرده است. در مورد گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ نیز، ظاهرا خبر جدیدی از سوی دیجی‌تایمز مطرح نشده است؛ و قرار است همان‌طور که گفته شده بود کوپرتینونشین‌ها، سه مدل گوشی آیفون جدید، دو مدل با نمایشگر OLED و یک مدل ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگر LCD‌ به بازار عرضه کنند. آیفون LCD با نمایشگر  ۶.۱ اینچی رونمایی خواهد شد.

انتظار می‌رود اپل در رویدادی رسمی که احتمالا تاریخ آن ۱۲ سپتامبر برابر با ۲۱ شهریورماه خواهد بود، محصولات جدید خود را معرفی کند. دعوت‌نامه‌های مطبوعاتی برای شرکت در رویداد بزرگ اپل، معمولا بین ۷ تا ۱۴ روز زودتر از مراسم ارسال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات